کد خبر: ۱۹۳۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش جوان پرس جعفر کتانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد از نخستین واحد تولیدکننده تخم مرغ غنی شده کشورکه در مهاباد در دست احداث است بازدید نمود.

 لازم به ذکر است که این واحد نخستین واحد تولید کننده تخم مرغ غنی شده با اسید فولیک کشور و اولین واحد بسته بندی تخم مرغ آذربایجان غربی در مهاباد است.

این واحد تولیدی به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه و با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد ریال سال گذشته در مهاباد مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این مرغداری هم اکنون با ۱۶ هزار قطعه مرغ تخمگذار در حال فعالیت است و اقدامات اولیه برای تولید تخم مرغ غنی شده در این واحد تولیدی با استفاده از اسید فولیک آغاز شده است.

پیش بینی می شود نخستین تولیدات تخم مرغ غنی شده با اسید فولیک این واحد مرغداری اوایل سال آینده همزمان با راه اندازی خط بسته بندی آن در بسته های ۶ و ۱۲ تایی وارد بازار مصرف شود.

این واحد هم اکنون سالانه ۳۸۰ تن تخم مرغ را تولید و روانه بازار مصرف می کند که با افزایش ظرفیت آن به ۳۰ هزار قطعه این میزان به بیش از ۸۰۰ تن در سال می رسد.

واحد بسته بندی این مرغداری نیز به ظرفیت سه هزار و ۸۵۰ تن در سال با بیش از ۲۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و با زیربنای ۹۰۰ مترمربع و اشتغالزایی ۱۳ نفر هم اکنون در حال احداث است.

 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
0
0
حتماً این هم طرحی هستن مثل تخم مرغ درختی(ببخشید . گیاهی).
نظر شما
ادامه