کد خبر: ۱۹۳۶۲

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، دکتر کامران زیباکردار ظهر امروز در نشست با مرغداران شهرستان قروه که به منظور بررسی بیماری‌ها و نحوه کنترل آن و نیز ساماندهی واکسیناسیون دام و طیور انجام شد، گفت: کنترل و پیشگیری از بیماری از عمده فعالیت‌های دامپزشکی است.

وی ادامه داد: در این راستا 11 واحد بخش خصوصی در استان در امور تشخیص، درمان، پیشگیری و توزیع داروی دام و طیور با اشتغالزایی برای 360 فارالتحصیل به دامداران و مرغ‌داران استان خدمات ارائه می‌دهند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی کردستان، شهرستان قروه کمترین تلفات و وقوع بیماری‌های طیور در سطح استان را داراست که این امر حاکی از توجه مرغ‌داران این شهرستان نسبت به ارتقای کیفیت تولید است.

وی با بیان اینکه توجه به نقش پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در ارتقای کیفیت فرآورده‌های تولیدی، این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین جهت امسال بیش از 180 میلیون دوز واکسن در بین مرغداری‌های استان توزیع شده است.

دکتر زیباکردار ابراز امیدواری کرد با همکاری بیشتر مرغداران استان، روند غلبه بر بیماری‌ها سرعت بیشتری پیدا کند و با کاهش مصرف دارو، کیفیت فرآوردهای دامی بتواند ارتقا یابد تا زمینه صادرات بیشتر فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر با اعتمادسازی بین‌المللی و اجرای پایش بیماری‌های طیور از سوی اداره کل دامپزشکی استان، کار صادرات مرغ از کردستان به عراق در حال انجام است که امیدواریم با توسعه این روند کشورهای هدف صادرات فزونی یابد.

دکتر زیبا کردار در پایان تصریح کرد: هم‌اکنون 661 واحد مرغ‌داری با ظرفیت جوجه‌ریزی 13 میلیون قطعه در کردستان فعال است که رقم قابل ملاحظه‌ای به شمار می‌رود و استان کردستان از لحاظ صنعت مرغ‌داری جزو استان‌های شاخص در منطقه غرب کشور است.

 

نظر شما
ادامه