کد خبر: ۱۹۳۶۶

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، دکتر وحید کشاورز در دوره آموزشی ایده‌های نو در واکسیناسیون طیور که صبح امروز در اداره‌کل دامپزشکی قزوین برگزار شد، گفت: برگزاری این دوره در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان این اداره‌کل و دوره‌های بازآموزی برای کلینیسین‌های بخش خصوصی استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به تدریس دکتر اوستا صدرزاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در دوره یاد شده افزود: در این دوره آموزشی، اطلاعات جدید و تجربیات کشورهای مختلف در زمینه واکسیناسیون طیور علیه بیماری‌های آنفلوآنزا، نیوکاسل، گامبورو و برونشیت که از مهم‌ترین بیماری‌های ویروسی طیور به شمار می‌رود، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل دامپزشکی قزوین ادامه داد: بیماری‌های یاد شده چهار بیماری مهم طیور هستند که در صورت وقوع می‌توانند تلفات بالایی را در بر داشته باشند.

کشاورز ادامه داد: یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از این بیماری‌ها واکسیناسیون است که موفقیت در آن، اجرای صحیح براساس یک برنامه کاربردی را می‌طلبد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل دامپزشکی قزوین اضافه کرد: رعایت زنجیره سرد در حمل و نگهداری واکسن، استفاده در زمان مناسب و همچنین انجام صحیح واکسیناسیون از اصول مهم در امنیت زیستی در واحدهای مرغداری است.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از ایده‌های نو و دانش روز می‌تواند نقش مهمی در افزایش کارایی واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری‌های طیور و به تبع آن کاهش موارد بروز بیماری و زیان‌های اقتصادی متعاقب آن داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل دامپزشکی قزوین تصریح کرد: این موضوع در استان قزوین که یکی از قطب‌های مهم پرورش طیور در کشور به شمار می‌رود، به طور ویژه حائز اهمیت است.

کشاورز خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی به عمل آمده برگزاری دوره‌هایی از این دست و با موضوع بیوسکوریتی (امنیت زیستی) برای مرغداران استان نیز در برنامه‌های این معاونت قرار دارد که در قالب برنامه‌های آموزشی و ترویجی به اجرا درمی‌آید.

 

نظر شما
ادامه