کد خبر: ۱۹۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران گفت: بیش از 70 درصد میزان صادرات آبزیان کشور به ماهیان غیرخوراکی اختصاص دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، هادی سنگانیان افزود: ماهیان غیرخوارکی بخش زیادی از صید صنعتی را شامل می شود و بیش از 70 درصد از میزان صادرات آبزیان کشور به صادرات ماهیان غیر ماکول شامل ماهی مرکب، ریبون فیش و مار ماهی اختصاص دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران یادآور شد: ماهیان مرکب طرفداران زیادی در جهان به خصوص کشورهای اروپایی دارد.

وی گفت: هم اکنون تمام ماهیان مرکب صید شده در آبهای ایران به بازارهای اروپایی به ویژه ایتالیا، اسپانیا، بلژیک و فرانسه صادر می شود.

سنگانیان یادآور شد: ریبون فیش و مار ماهی نیز به کشورهای آسیای جنوب شرقی از جمله چین، کره جنوبی و مالزی صادر می شود.

وی در ادامه به صادرات ماهیان پرورشی اشاره کرد و گفت: در میان ماهیان پرورشی گونه فیتوفاک پرطرفدارترین است که بخش زیادی از آن به کشورهای همسایه به ویژه عراق صادر می شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران با اشاره به اینکه صادرات آبزیان هر ساله درآمد ارزی قابل توجهی دارد ، خاطرنشان کرد: امیدواریم با به وجود آمدن شرایط مطلوب تر در بخش پرورش در سالهای آینده شاهد افزایش چشمگیر صادرات آبزیان باشیم.

این عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران، دلیل افزایش صادرات آبزیان در سال های اخیر را افزایش تولید و پرورش میگو و ماهیان گرمابی بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: تولید میگوی پرورشی در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد یافت و به دنبال آن نیز شاهد افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

سنگانیان یادآور شد: البته هم اکنون صادرات ماهی به عراق به دلیل تعرفه واردات به این کشور، به مشکل برخورد کرده است که امیدواریم با رفع این مشکل شاهد افزایش میزان صادرات باشیم.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از میگوی پرورشی امسال به اسپانیا، ایتالیا، امارات، لبنان، کره جنوبی، پرتغال و یونان صادر شده است.

سنگانیان تاکید کرد: با افزایش میزان تولید میگوی پرورشی در سال آینده، بازارهای هدف صادرات این محصول نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران،افزایش تولید میگوی پرورشی،تاثیر بسزایی در افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور خواهد داشت که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد تحقق این امر مهم باشیم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
فتوای رهبر

سلام
به تازگی اخباری مبنی بر صادرات ماهی حرام به چین منتشر شده است. حال این سوال مطرح می شود که با توجه به مضر بودن خوردنی ها و نوشیدنی های حرام برای بدن انسان، صادرات آنها به بلاد غیر مسلمان از کشور ما چه حکمی دارد؟
پاسخ
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
جایز نیست.
موفق و مؤید باشید
نظر شما
ادامه