کد خبر: ۱۹۴۳۰

سایت تولید کیت های تشخیص محصولات حرام و حلال و تقلبات غذایی در پژوهشکده شمال کشور بهره برداری شد.

به گزارش مهر، ربیع فلاح استاندار مازندران بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح از طرح های پژوهشکده شمال کشور در آمل با اشاره به این که مازندران در تولیدات کشاورزی از قطب های کشور است، بیان داشت: باید برای تامین امنیت و سلامت غذایی مردم نهایت تلاش صورت گیرد و بحمدالله در مازندران به عنوان دارنده رتبه اول تولید در بخش کشاورزی کشور، در این راستا برنامه داریم.

در این مراسم، چهار آزمایشگاه تحقیقاتی و تخصصی و یک سایت تولید کیت های تشخیص محصولات حلال و حرام و تقلبات غذایی در محل انستیتو پاستور ایران، پژوهشکده شمال کشور در آمل به بهره ‌برداری رسید.

در این آیین آزمایشگاه سموم و آلاینده‌های غذایی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و پس از آن آزمایشگاه تشخیص ملکولی بیماری‌های عفونی با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید. سایت تولید کیت‌های تشخیص محصولات حلال و حرام و تقلبات غذایی و آزمایشگاه تشخیص سل و بیوشیمی از دیگر طرح‌های تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران پژوهشکده شمال کشور بوده که با حضور دکتر فلاح در ادامه افتتاح شد.

در مجموع برای این پنج طرح مهم آزمایشگاهی، تحقیقاتی و علمی - تخصصی انستیتو پاستور ایران پژوهشکده پاستور شمال کشور بیش از ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

 

 

نظر شما
ادامه