کد خبر: ۱۹۴۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیر کل فرآورده های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از واکس میوه به دلیل خوراکی بودن ترکیبات آن مجاز است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، دکتر «هدایت حسینی» این اظهارات را با توجه به نتایج بررسی های آزمایشگاهی از واکس های مورد استفاده در میوه های جمع آوری شده در سطح عرضه، بیان کرد.

دکتر حسینی افزود: شهروندان بدون هیچ نگرانی می توانند از این میوه ها استفاده کنند و مساله نگران کننده ای در باره این واکس ها وجود ندارد.

وی که در برنامه نبض به عنوان نماینده وزارت بهداشت حضور داشت درباره موضوعاتی شامل خمیر مرغ، واکس میوه و استفاده از هورمون اتفون در محصولات کشاورزی که طی هفته گذشته تیتر اخبار رسانه ها شده بود، توضیحاتی ارایه داد.

دکتر حسینی با تشریح دوز مصرفی، زمان استفاده مناسب، صلاحیت و تخصص واردکنندگان و مجاری قانونی واردات هورمون اتفون ، دلایل یاد شده را برای ممنوعیت استفاده از این ماده جهت تسریع در رسیدگی محصولات کشاورزی کافی دانست.

مدیر کل فرآورده های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو به دنبال اظهارات نماینده سازمان دامپزشکی که سعی در توجیه استفاده از خمیر مرغ داشت، با قاطعیت تخلفات گسترده بالای 80 درصد استفاده کنندگان از خمیر مرغ را دلیل اعلان ممنوعیت مصرف توسط سازمان غذا و دارو دانست.

دکتر حسینی در پاسخ به افرادی که نگران اشتغالزایی و صنعت خمیر مرغ بودند به مزاح اظهارداشت: این افراد با توجه به بازار خوب برخی کشورها، می توانند تمام این تولیدات را به آنجا صادر کنند.

وی با اشاره به جلسات سازمان غذا و دارو با سازمان دامپزشکی، مقرر شد تا روند نظارت ها برای فروشگاه های عرضه محصولات پروتئینی افزایش یابد تا این فروشگاه ها به قطعه بندی و پاک کردن مرغ اقدام نکنند.

این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو گفت: در صورت افزایش این نظارت ها، بسیاری از مشکلات مطروح در تولید خمیر مرغ از بین می رود.

گفته می شود، برخی فروشگاه های عرضه کننده محصولات پروتئینی از جمله مرغ، لاشه ها و اضافات مرغ را به سودجویان تولید کننده خمیر مرغ غیر بهداشتی، تحویل می دهند.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
0
كلا ما رو به مرگ مي ديد تا به تب راضي بشيم
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
0
0
قبلا عرض کردم که چند جلد کتاب اصول نگهداری مواد غذایی هدیه کنید دوستان وزارت بهداشت بخوانند. فکر می کنم کتاب ها را خواندند!!
دکتر
|
-
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
متاسفانه به علت اینکه دوستان وزارت بهداشت از سواد کافی برخوردار نیستنتد اغلب صحبت های دوستان دامپزشک را می شنوند و حفظ میکنند تا در مواقع لزوم والبته با کلی غلط املایی تحویل خود آنها میدهند ! این درد جامعه است که دوستان وزارت بهداشت در کار هایی که به آنها ربطی ندارد و سوادش را هم ندارند دخالت بیجا میکنند . نمونه آن صدور مجوز واردات و استفاده از آن در صنایع خوراکی . من شخصا اسم ایشان را وزارت مقابله با بهداشت و سازمان اختلال در غذا و دارو میگذارم.
بی سواد
|
-
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
اقای مثلا دکتر. تو که خیلی با سوادی یه مقدار خیلی کم ادب رو رعایت کن و به همه توهین نکن.اتفاقا تجربه ثابت کرده اینایی که ادعاشون زیاده هیچ بار علمی ندارند و فقط حرف می زنند.
نظر شما
ادامه