کد خبر: ۱۹۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
7777

رایانامه: ss.mirzamani@gmail.com

 

ماهیگیری با طعمه مصنوعی (Fly-fishing):

= سبک گرفتن چوب ماهیگیری را به نحوی تنظیم نماید که مچ دست خود را در حین پرتاب مستقیم و صاف نگهدارید.

= نحوه گرفتن خود را در حین یک پرتاب‌ بدون تغییر تنظیم نمایید. این کار ممکن است تاب خوردن قلاب را تا هنگام توقف چوب ماهیگیری کاهش دهد.حین توقف چوب ماهیگیری را محکم بگیرید و سپس گرفتن چوب را شل کنید. این زمان استراحت اجازه می‌دهد تا پرتابگر ، پرتاب را احساس نماید و ریسمان را در هوا صاف نگهدارد و همچنین شروع پرتاب به سمت جلو را احساس نماید و به آرامی ریسمان را هدایت و کنترل کند.

= یک چوب ماهیگیری انتخاب کنید که اجازه می‌دهد شما مچ دست خود را در یک وضعیت مستقیم و صاف نگهدارید.افراد ماهیگیری بسیار موفقی با چوب ماهیگیری rod and reel combos گزارش کردند.

= اگر از چوب مستقیم و صاف باید استفاده کنید از سبک گرفتن V شکل را انتخاب نمایید.بررسی‌ دانشگاه مونتانا نشان داد که با استفاده از این شیوه (4 درصد) درد کتف بطور معنی‌دار نسبت به سایر شیوه‌های گرفتن چوب ماهیگیری از جمله انگشت شصت برروی چوب (7 درصد) ، انگشت اشاره بر روی چوب (13 درصد) و گرفتن سه نقطه‌ای (19 درصد) کمتر است.

= البته شما باید از سبکی استفاده نمایید که احساس راحتی داشته باشید. هیچکدام از این روش‌ها برای مچ دست مطلوب نیستند. بنظر می‌رسد که حرکت‌های درگیر در پرتاب قلاب احتمالا با سبک گرفتن V با ماهیت حرکت کتف مطلوب‌تر باشد. به هر حال مچ دست در همه سبک‌های گرفتن خم می‌شود که وضعیت طبیعی نیست.

= گرفتن محکم چوب ماهیگیری موجب کشش عضلات، درد و فشردگی عصبی در دست و حساسیت کمتر آن خواهد شد. در این حالت انرژی بیشتری برای پرتاپ صرف کرده و موجب لرزش چوب و ارسال امواج نزولی در مسیر پرتاب طعمه خواهد شد.

 

ماهیگیری با طعمه مصنوعی (Fly-fishing)

سبک ایستادن:

= آسیب‌های ماهیگیری مرتبط با سبک ایستادن تاکنون گزارش نشده، با این حال، اصول پذیرفته شده ارگونومی باید برای پرتاب طعمه مصنوعی به خوبی آموزش داده شود.

= دست و بازو خودتان را بین ارتفاع کمر و شانه قرار دهید و از عضلات قوی فوقانی بازو برای پرتاب استفاده نمایید تا شتاب و قدرت توقف موثرتری ایجاد شود.

= در همه موارد، پاها باید کمی از هم جدا برای ایستان راحت، متعادل، آرام و با ثبات قرار داده شوند، این حالت اجازه می‌دهد پرتاب‌گر وزن بدن خود را بین پاها در مدت پرتاب انتقال دهد.

= سبک ایستان باز (Open stance)، حالتی است که هنگام پرتاب با دست راست، پای چپ جلو و بالعکس، برای پرتاب با دست چپ، پای راست جلو قرار داده می‌شود. کتف نباید در مدت ضربه پرتاب به سمت جلو بچرخد زیرا در نوک میله باعث ایجاد یک مسیر منحنی خواهد شد. این سبک ایستادن برای پرتاب به مسافت دور استفاده می‌شود. این سبک اجازه می‌دهد ماهی‌گیر سر خود را برای تماشای پشت بدون حرکت و یا چرخش شانه بچرخاند.

= سبک ایستادن بسته (Closed/Orthodox stance)، حالتی است که هنگام پرتاب با دست راست، پای راست و بلعکس برای پرتاب با دست چپ، پای چپ جلو قرار دارد. این حالت اجازه می‌دهد تا ماهی‌گیر یک طعمه مصنوعی در حرکتی تا حدودی شبیه به پرتاب دارت همراه با مشاهده امتداد دست خود پرتاب نماید.

= اگر پرتاب با استفاده از دست راست از روی شانه سمت چپ یا پرتاب بک هند (backhanded) انجام شود، دست چپ و پای چپ باید جلو باشد.

 

سبک پرتاب:

= پرتاب طعمه با دو حرکت در هر پرتاب یکی حرکت پرتاب به پشت (back cast motion)، پرتاب ریسمان از جلو به پشت پرتابگر؛ و دیگری حرکت پرتاب به جلو (forward cast motion)، پرتاب ریسمان از پشت به جلو پرتابگر انجام می‌شود.

= سبک‌های پرتاب متفاوت هستند و سبک پرتاب بر روی سر (overhead style) - پرتاب پشت و عقب با زاویه نزدیک 90 درجه از سطح افقی - مطلوب‌تر است و در کل با درد کمتری نسبت به سبک‌های پرتاب بیضوی (elliptical styles) - ترکیبی از سبک بر روی سر و جلوی بازو با پرتاب پشت با زاویه 45 درجه و پرتاب جلو با زاویه نزدیک 90 درجه- و سبک پرتاب جلوی بازو (Sidearm styles) - پرتاب جلو و عقب با زاویه 45 درجه از سطح افقی - همراه است.

= مطالعات نشان داده که ارتباط معنی‌داری بین سبک‌های پرتاب و درد شانه وجود ندارد. اما درد آرنج در پرتابگران با استفاده از سبک‌های پرتاب چندگانه و در سبک برروی سر نسبت به سبک بیضوی و همچنین درد مچ دست در پرتابگران با استفاده از سبک‌های چندگانه و در سبک برروی سر نسبت به سبک‌های بیضوی و جلوی بازو به طور معنی‌داری کمتر است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
0
0
سلام،تمرینات تقویت عضلات مفیداست،امیدوارم ادامه داشته باشدو برای عضلات دیگر اندامها هم برنامه بگذارید.خواننده اخبار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
ادامه