کد خبر: ۱۹۴۶۹
7777

ماهیگیری کنار صخره (Rock fishing):

ماهیگیری کنار صخره فعالیتی خطرناک است. بسیاری از مرگ‌های ماهیگیران در حین ماهیگیری کناره صخره و پرتگاه‌ها اتفاق می‌افتد. برخی از پیشنهادات ایمنی عبارتند از:
 

· اطمینان پیدا کنید که شما درک کاملی از منطقه‌ای که در آن شما ماهیگیری می‌نمایید ، از جمله رفتار جزر و مد، دسترسی به منطقه و نقشه فرار داشته باشید. اگر تهدیدات طوفان جایی که شما ایستاده اید وجود دارد، بلافاصله محل را ترک نمایید.

· ماهیگیری را در یک گروه حداقل سه نفر انجام دهید و همیشه در نزدیک هر یک از سایر همراهان بایستید. هرگز به تنهایی به ماهیگیری نروید. اگر یک نفر به داخل دریا غرق شد، یکی از همراهان می‌تواند در محل بماند و همراه دیگر بدنبال کمک برود.

· اگر شما با فن شنا آشنا نیستید باید شناکردن را بیاموزید.

· جلیقه نجات یا جلیقه شناوری بپوشید.

· چکمه یا شلوار پلاستیکی هنگام ماهیگیری کنار صخره نپوشید. این کار می‌تواند به سرعت شما را سنگین نماید اگر در آب سقوط نمایید.

· جای پای امنی را پیدا کنید و دور از لبه پرتگاه‌های لغزنده و شیب‌دار بیاستید.

· از همه علائم خطر اطاعت نمایید.

· پشت خود را به دریا برنگردانید.

ماهیگیری کنار صخره (Rock fishing)

 

 

ماهیگیری برروی کرانه ساحلی دریا (Surf Fishing)

ماهیگیری برروی کرانه ساحلی دریا ، ماهیگیری ورزشی است که برای صید ماهی با قلاب هنگام ایستادن برروی خط یا کرانه ساحلی در منطقه موج‌سواری و صخره‌های مرجانی آبگیر انجام می‌شود.

· برای ماهیگیری به منطقه ساحلی با آشفتگی امواج ، برخورد امواج با هم یا یک موج به بادهای مخالف (Rip) وارد نشوید.

· روش‌های ماهیگیری در کرانه ساحل را قبل از اینکه آن را شروع نماید و چگونگی شناسایی منطقه ساحلی با آشفتگی امواج را بیاموزید.

· برای ماهیگیری به سواحل شیب‌دار با امواج آرام و بدون الگوی امواج تهدیدکننده بروید ، این منطقه برای ماهیگیری ایمن در کرانه ساحلی ایده‌آل می‌باشد.

ماهیگیری برروی کرانه ساحلی دریا (Surf Fishing)

 

 

ماهیگیری از روی قایق (Boat fishing):

برای پیشگیری از آسیب‌ها در حین ماهیگیری بر روی قایق:

· به دقت قبل از بیرون رفتن با قایق برای ماهیگیری در دریا برنامه‌ریری نمایید. اطمینان پیدا کنید تمام تجهیزات ایمنی خود را، از جمله یک رادیو همرا دارید، دستور کار خوبی قبل از حرکت تهیه نمایید.

· میزان سوخت قایق را قبل از ترک اسکله بررسی نمایید. مقدار کافی سوخت، ابزار، و قطعات یدکی برروی قایق با خود حمل نماید.

· موتور و قایق خود را بطور منظم نگهداری و تعمیر نمایید.

· اطمینان پیدا کنید که شما یک قایق آماده برای دریانوردی دارید که به درستی ساخته شده و برای شرایط آب و هوایی است که شما ممکن است با آن روبرو شوید ، تجهیز شده است.

· بار قایق را ثابت و محکم ببندید و مطمئن باشید که از ظرفیت حمل قایق تجاوز نمی‌کند.

· اطمینان پیدا کنید که به اندازه کافی جلیقه های نجات به دردخور، حلقه نجات و شناور، چراغ اضطراری و یاپوشاک غوطه وری مناسب برای هر فرد برروی قایق وجود دارد.

· همه مسافران را درباره روش‌ها و تجهیزات ایمنی بطور مختصر آموزش دهید. همیشه یک کیت کمک های اولیه برروی قایق داشته باشید.

· یک رادیو، تلفن همراه یا ماهواره ای برای برقراری ارتباط مکان و وضعیت خود با سایر شناورها و یا مقامات ساحلی بیاورید..

نظر شما
ادامه