کد خبر: ۱۹۴۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در واکنش به میز گردی که در شبکه خبر در ارتباط با خمیر مرغ تشکیل شده بود به پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) توضیحاتی ارائه نمود.

هدایت اصغری با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت و درمان در خصوص خمیر مرغ گفت: مکررا در بخش های خبری صدا و سیما گزارش هایی مبنی بر تولید تقلبی اقلام مختلف مواد غذایی مانند آب لیمو، رب، سس و غیره پخش شده که نهایتا کارگاهای متخلف پلمپ گردیده اند. وقتی محصولی توسط یک کارخانه معتبر تولید می شود مردم به دلیل اطمینان از کیفیت آن برند، محصولات آن را خریداری خواهند کرد. آیا به صرف تولید غیر قانونی توسط چند کارگاه، مصرف آن ماده غذایی در کشور ممنوع گردیده است؟ آیا با تولید خمیر مرغ توسط چند کارگاه بدون مجوز باید استفاده از خمیر مرغ بصورت سراسری ممنوع گردد؟ پس وقتی نظارت در تولید باشد به صنعت آسیبی نخواهد رسید.

اصغری افزود: در مورد خمیر مرغ همین قضیه صادق است. اگر واحدهای کنترل کیفی در صنایع تبدیلی به درستی مستقر شوند و تولید خمیر مرغ با استانداردهای موجود پروتکل های تعریف شده از سوی سازمان دامپزشکی و موسسه استاندارد و با نظارت نماینده وزارت بهداشت و درمان صورت بگیرد کیفیت آن تضمین خواهد شد. وی گفت: در کشور چند کارخانه هستند که می توانند خمیر مرغ تولید کنند. اگر نظارت صحیح بر آن ها باشد باعث تولید با کیفیت و استاندارد خواهد شد و به بقای این صنعت از بین کمک خواهد کرد. اتحادیه مرغداران میهن حاضر است با هزینه خود در تمام این کار خانه ها نیرویی به عنوان ناظر در جهت تولید صحیح خمیر مرغ ارسال کند.

اصغری اضافه کرد: تصمیم بر عدم تولید خمیر مرغ روزانه 8 میلیارد تومان به صنعت مرغداری صنعت طیور کشور خسارت شده است و نه تنها این تصمیم باعث خیر نیست بلکه به عکس موجبات شر بیشتر را فراهم می آورد. چون این امر باعث شده بسیاری از مرغداران مرغ را بصورت زنده در درب مرغداری عرضه کنند که ممکن است عواقب آن بیشتر از این ها باشد.

مدیر عامل اتحادیه مرغدارن میهن در بخش دیگری از گفتگو با اگنا اضافه کرد: متاسفانه در برنامه ی تلویزیونی مذکور مطلبی توسط دکتر حسینی مدیر کل نظارت و ارزیابی مواد غذایی وزارت بهداشت مطرح شد مبنی به اینکه "بجای مصرف خمیر مرغ در داخل آن را صادر کنیم چون بسیاری از کشورهای دنیا خواستار خمیر مرغ از ایران هستند"، این بحث نشان می دهد که متاسفانه ایشان اطلاع زیادی در بخش صادرات و بازار جهانی ندارند، آیا این سوال پیش نمی آید که محصولی که استفاده از آن در داخل ایران به دلیل آلودگی ممنوع است چطور اجازه صادرات گرفته است. غیر از این است که مرغدارن حتی در بدترین شرایط اقتصادی و سیاسی کشور، امنیت غذایی کشور را تامین کرده اند.

وی افزود: به جای تصمیمات غلط و احساسی بیاییم با تعریف پارامترهای اصلی تولید و رعایت موازین بهداشتی توامان با اجرای دستورالعمل های استاندارد، تولید خمیر مرغ را ساماندهی کنیم. شایان ذکر است اتحادیه میتواند با تامین نیروهای ناظر در کارخانجات صنایع تبدیلی از تولید بهداشتی خمیر مرغ حمایت کند.

در انتها اصغری در مورد صادرات تخم مرغ گفت: خوشبختانه از تارخ 17 شهریور تا امروز چیزی بالغ بر 19.5 هزار تن صادرات تخم مرغ توسط اتحادیه میهن صورت گرفته و این بازار رو به توسعه می باشد. مشکلات قبلی که در این حوزه بود مرتفع گردیده است و پیش بینی می کنیم در سال 94 حجم صادرات بیشتر خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
مدیریت محترم سایت حکیم مهر
با سلام
فکر میکنم که مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن توان شمارش صفرهای 8 میلیارد تومان را نداشتند لذا به ایشان متذکر شوید که:
1 . امروز قیمت درب کشتارگاه مرغ حدود پنج هزار تومان و قیمت خمیر مرغ 2000 تومان است(کسر نمودن هزینه تولید فراموش نشود) اگر 8000000000 تومان در روز را به 2000 تومان تقسیم کنیم بایستی روزانه دو میلیون کیلو گرم خمیر مرغ تولید شود. خودشان می فرمایند که 10درصد از مرغ به خمیر تبدیل می شود. پس بایستی روزانه بیست میلیون کیلو گرم مرغ را بی خس(استخوان گیری) کرده و سپس خمیر تولید کنند.
2 . اعزام ناظر به مراکز از وظایف سازمان دامپزشکی بوده و لطف کرده و مداخله نفرمایند.
حال چند سئوال دارم:
1 . تعداد کشتارگاههایی که خمیر مرغ تولید می کنند یا جمع ظرفیت اسمی تولید خمیر چقدر است؟ برای تولید دو میلیون کیلو گرم خمیر بایستی 20 میلیون کیلو مرغ را استخوان گیری کرده و 4 میلیون کیلوگرم استخوان و گوشت را در دستگاه ریخت. آیا ظرفیت تولید درست است؟)
2. همه میدانیم که کشتارگاهها کمتر از یکدهم کشتار خود را استخوان گیری می کنند لذا بایستی روزانه دویست میلیون کیلوگرم مرغ کشتار کنند تا بیست میلیون آن را استخوان گیری کنند.
3 . این دویست میلیون کیلو مرغ در کدام کشتارگاهها کشتار می شود؟ سازمان دامپزشکی آیا چنین پروانه هایی صادر کرده؟
دامپزشک
|
-
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
با سلام مجدد
در بند 3 فراموش کردم بنویسم که دویست میلیون کیلوگرم مرغ در روز است نه ماه و سال!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
نه بابا
از بس با این حرفها سازمان دامپزشکی را ترساندند حالا دیگه فکر می کنند که وزارت بهداشت را هم می توانند بترسانند.
نظر شما
ادامه