کد خبر: ۱۹۴۹۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
بر اساس این ابلاغیه، پذیرش دانشجو برای رشته‌های مرتبط با دامپزشکی و کشاورزی باید بر اساس نیازسنجی و مدیریت منابع انسانی که توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود، ساماندهی گردد ...
hojjati

 

حکیم مهر - در راستای اجرایی شدن ماده 21 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، کلیه دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های آموزش عالی دولتی و غیردولتی موظف شدند قبل از اعلام و پذیرش دانشجو، از وزارت جهاد کشاورزی نیازسنجی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، به‌موجب ابلاغیه یاد شده که وزیر جهاد کشاورزی آن را امضا کرد، پذیرش دانشجو برای رشته‌های مرتبط با کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و… باید بر اساس نیازسنجی و مدیریت منابع انسانی بخش کشاورزی که توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود، ساماندهی گردد.

بنابراین گزارش محمود حجتی در این ابلاغیه با تأکید بر اجرایی شدن ماده 21 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، انتظار دارد با بهره‌گیری از توانمندی کارشناسان و مشارکت فعال اعضای شورای راهبردی و شوراهای استانی، نسبت به نیازسنجی مستمر نیروی انسانی مورد نیاز بخش کشاورزی با استفاده از الگوهای توسعه منابع انسانی اقدام شود.

لازم به ذکر است، هزینه‌های مالی امور اجرایی فوق توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها تأمین و هزینه‌های طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی پس از تصویب در شورای راهبردی توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج تأمین خواهد شد.

این آیین‌نامه در پنج ماده و سه تبصره توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ و لازم‌الاجرا شد.

 

 

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
اگه واقعا اجرا بشه بازم جای امید داره ولی بازم 30 تا دانشکده دامپزشکی رو که نمیشه یه باره تعطیل کرد!!واقعا اوضاع کار دامپزشکا به خاطر پذیرش نجومی دانشجو افتضاح شده و به نسبت سختی بسیار دروس عملی و تئوری این رشته،اینده شغلی خوبی در انتظار فارغ التحصیلان نیست.کاش اینطور غلط تصمیم نمیگرفتین
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
مگه وزارت علوم و دانشگاه آزاد زیر نظر وزیر کشاورزی فعالیت می کنند؟؟!!، به نظر می رسد بیشتر یک حرکت نمایشی باشد تا یک حرکت بنیادین.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام. این کار البته اگر با پشتوانه کار کارشناسی باشد حتماً قدمی رو به جلو است. حقیر قبلاً چند بار عرض کرده ام که یکی از مهمترین کارهایی که می شود انجام داد این است که حداقل نیمی از دانشکده های دامپزشکی را به پژوهشکده دامپزشکی تبدیل نمود. بدین ترتیب اعضای محترم هیأت علمی بیشتر از تدریس به پژوهش می پردازند و از تعداد دانشجویان عمومی هم کاسته می شود. چه اشکالی دارد در ایران پژوهشکده بیماریهای حیوانات خانگی، پژوهشکده جراحی، پژوهشکده انگل شناسی، پژوهشکده بیماریهای عفونی حیوانات، پژوهشکده بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان، پژوهشکده بیماریهای منتقله از آب و غذا، پژوهشکده رفتارشناسی حیوانات، پژوهشکده طب مکمل و جایگزین، پژوهشکده سرطان (انکولوژی) و غیره در زمینه دامپزشکی داشته باشیم. اگر می خواهیم دامپزشکی در ایران پیشرفت کند چاره ای جز این ظاهراً نداریم.
ان شاء الله مسئولین محترم توجه فرمایند.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
میدوارم فقط در حد صحبت نباشه و بهش عمل بشه
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
آقای دکتر لطفی زاده عزیز. ضمن احترام به نظر شما توجه تان را به این نکته جلب می کنم. برای ایجاد یک پژوهشکده حتما باید سه تا 4 مرکز تحقیقاتی فعال بوجود بیایند و چند سال این مراکز فعال باقی بماننند و امتیازات لازم را از نظر مقاله و پروژه کسب و در نهایت هسته یکی از مراکز تحقیقاتی خیلی فعال تبدیل به پژوهشکده باشد. یک دانشکده که اصلا هم بخش تحقیقاتش فعالیت نداره (فقط در حد پایان نامه دانشجویی عمل میکنه) چگونه یهو به پژوهشکده تیدیل بشه؟! تو این سال ها اینقدر اسم ها و برندها اعتبار خود را از دست دادند که حدی نداره مثلا افرادی با دو ترم معدل الف شدن نخبه جامعه؟!! لطفا اجازه ندهیم نام وزین پژوهشکده هم تنزل یابد!. شاید اگر زیر نظر وزارت بهداشت بودیم مانند خودشان دانشکده ها را به تیپ 1 تا 3 تقسیم بندی می کردند و فقط به تیپ 1 اجازه گرفتن دانشجوی دکترا میدادند و بقیه را مجبور میکردند کاردانی کارشناسی بگیره! ایکاش واقعا زیر نظر بهداشت میرفتیم و سازماندهی میشدیم. و گرنه ما را امیدی به وزارت حهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی نیست!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
0
0
الان که اوضاع خراب شده و کلی دامپزشک بیکار سرخورده ایجاد کردند تازه میخوان درستش کنند؟ همین 30 تا دانشکده اگر به 15 تا هم برسه بازم دکتر دامپزشک زیاد داریم. یکی از دوستانم میگفت که در یکی از دانشگاههای آزاد که اسمش رو نمیبرم حتی لام پاتولوژی ندارند که به دانشجو آموزش بدهند. نوش داروی بعد از مرگ سهرابه دیگه
دامپزشک ناراضی از اوضاع...
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام مجدد به همگان. در مورد دوست محترمی که فرمودند پژوهشکده الزاماتی دارند حتماً موافقند. اما گاهی مجبوریم برای دفع ضرر بزرگ برخی الزامات را به تدریج مهیا کنیم. هر چند که قطب های علمی کنونی هم با کمی تغییرات قابلیت تجمیع و ایجاد پژوهشکده را چه بسا داشته باشند. با تشکر مجدد
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام. جهت اطلاع جناب دکتر دباغ مقدم که فرموده اند به نظر حرکتی نمایشی است عرض می شود که ماده 21 قانون فوق الاشاره مصوب مجلس شورای اسلامی بدین شرح است :
(ماده ٢١ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و کلیه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي موظفند تعداد، رشته و ترکیب جنسيتي دانشجويان رشته هاي تحصيلي دانشگاهها، مراکز و مؤسسات آموزش عالي
مرتبط با کشاورزی، منابع طبيعي و دامپزشكي خود را قبل از اعلام و پذيرش، براساس نيازسنجي و مديريت منابع انساني که توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام مي شود، ساماندهي نمايند.)
با توجه به قانون مصوب مجلس قدرت اجرایی آن دور از ذهن نیست. ان شاء الله که پیگیری هم به نحو احسن انجام شود.
با تشکر از توجه شما
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
سلام.ما میگیم نره ،دوستان اصرار دارند حتما بدوشیم .بارها گفتم و خواهم گفت وزرات جهاد کشاورزی صلاحیت علمی لازم در خصوص مسائل دامپزشکی را ندارد.وتا زمانی که سازمان دامپزشکی مستعمره جهاد کشاورزی است باید مننظر اوامر ملوکانه حضرت وزیر باشیم.
ایشان چند بار است دستور صادر میکنند ،حتی در خصوص تعرفه بخش خصوصی و ......
مرگ یکبار شیون یکبار .زنده باد استقلال .زنده باد آزادی، مرگ بر استعمار .کامیاب قیصربیگی
دکتر رمضانی
|
-
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
0
0
سلام خدمت مدیریت وبینندگان محترم سایت
ظاهرا آقای دکتر .................. در همه زمینه ها صاحب کرامت هستند که اظهار فیض مبنمایند.بهتر است کار خودشان را درست انجام دهند وکاری به مسائل دیگر نداشته باشند.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
0
0
صبح بخیر! خدا قوت!
رزیدنت
|
-
|
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
0
بله علاوه بر اینکه باید در تعداد پذیرش دانشجو در دوره عمومی نظارت داشت باید بر تعداد و کیفیت آموزش در دوره تخصصی هم نظارت داشت متاسفانه دانشجویان دوره تخصصی در شرایط مطلوب آموزشی پرورش نمیابند و به همین دلیل سطح علمی پایینی دارند البته تقصیری ندارند استادی که از لحاظ علمی پایین باشد دانشجوی بی سواد تربیت می کند یکی از دوستان در ارتباط با یکی از رشته های تخصصی در یکی از دانشکده های دامپزشکی در ایران اینچنین تعریف می کرد:
روخوانی کردن استاد از روی کتابهایی که رفرنس آنها مربوط به 50-60 سال پیش است (تحت عنوان تدریس مباحث سر کلاس!!!) و خیلی از مطالب که طبق منابع جدید هیچگونه صحت علمی ندارد و در نهایت تعجب، وادار کردن دانشجو به حفظ کردن آن ها. خیلی مواقع از مطالب کتاب برای ما سوال ایجاد می شود اما در کمال تعجب پس از مطرح کردن آن جوابمان این است: نمیدانم. این در حالی است که این استاد محترم ادعا می کنند 40 سال!!! سابقه تدریس دارند و این کتاب های تالیفی خودشان است که سر کلاس دوره تخصصی!!! روخوانی می کنند. این شیوه های نوین تدریس کردن را ما برای اولین بار در این بخش مشاهده کرده ایم.
استاد دیگر، توانایی بیان مطالب به زبان فارسی ( زبان مادری دانشجویان!!!) را ندارد اما در کمال تعجب اصرار به برگزاری کلاس ها به زبان انگلیسی دارد!!!
استاد دیگری در بخش ما وجود دارد که خط به خط جزوات دوره عمومی را تدریس می نماید و در آخر ترم آنچنان امتحانی از ما می گیرد و بر سر تصحیح اوراق آنچنان مته به خشخاش می گذارد که گویا با کودکی 7 ساله رو به روست!!! نه دانشجوی دکترای تخصصی که این دروس را گذرانده، در آزمون کتبی دوره تخصصی پذیرفته شده و از وی مصاحبه به عمل آمده.
از این آدم های انسان نما هر چه بگویم کم است، استاد دیگری از همین گروه، تا می تواند کلاس ها را تعطیل می کند تا تدریس نکند و خیلی از سرفصل ها برای ما تدریس نشد.
در این بحران بنده به عنوان یکی از دانشجویان دوره تخصصی سعی نمودم امید خود را از دست ندهم و تلاش کنم و همچنان فعال باقی بمانم اما در کمال تعجب در پایان ترم اساتید فقط به تصحیح کردن اوراق امتحانی می پردازند و تلاش دانشجو در طول ترم را نادیده می گیرند.
اینچنین دانشجوی دوره تخصصی تربیت می شود
وا مصیبتا..........................................
یعنی دانشجوی تخصصی باید جزوات غیر منطقی اساتید را حفظ کند
وای بر ما..................................
سعید
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
0
باسلام.یکسری ازفارغ التحصیلان دوره کارشناسی وکاردانی زحمت کشیده ودردانشگاههای دولتی تحصیل کرده اندولی متاسفانه چندسالی است که دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور وبدون ضابطه ازهمه رشته های دبیرستانی دانشجو می گیرد وبدون هیچ امکاناتی مدرک می دهد که این کارجفایی است درحق دیگران.خواهشمندیم این بساط را جمع نمائید.بنده اطلاع دارم که اساتید این مراکز بدون هیچ سختگیری فقط نمره می دهند وبرایشان خیالی نیست.
نظر شما
ادامه