کد خبر: ۱۹۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران فروش هر گونه شیر به صورت فله ای را ممنوع و تهدیدی علیه بهداشت و سلامت جامعه دانست و گفت: دامپزشکی باید با فله فروشی شیر خام برخورد کند.

 

' دلاور حیدر پور ' روز پنجشنبه در نشست صبحانه کاری با اعضای انجمن غذایی مازندران در ساری افزود: هر چند به دلیل بی اعتمادی مردم به برخی محصولات لبنیات و از طرفی کم لطفی برخی کارخانه ها در خرید قیمت 1440 تومانی شیر خام فله فروشی افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این نکته که امروز جامعه برای بهداشت و سلامت خود هزینه زیادی می کند، ادامه داد: نباید با سهل انگاری و عدم نظارت بهداشت شهروندان به مخاطره بیفتد.

مازندران هر چند سالانه با تولید 672 هزار تن شیر خام ، رتبه دوم کشور را دارد که 70 درصد آن در واحدهای سنتی و در روستاها تولید می شود اما کارخانه های لبنیاتی استان مازندران سالانه 700 هزار تن شیر به عنوان مواد اولیه مصرف می کنند که فقط 30 درصد آن در استان تامین و بقیه با هزینه حمل چندین میلیاردی از دیگر استان های کشور وارد می شود

انجمن غذایی مازندران اعلام کرده است که عرضه روزانه 70 تن شیر فله ای در بازار استان فاجعه و تهدید جدی علیه بهداشت و سلامت جامعه است و دستگاه های نظارتی کنترلی بر عرضه شیر فله ای ندارند.

حیدرپور با بیان اینکه شرایط و وضعیت تولید و تولید کنندگان نامطلوب است، تصریح کرد: امروز شرایط اقتصادی و سیاسی , برنامه ها و استراتژی حمایتی دولت از تولید کنندگان را تحت تاثیر قرار داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید کنندگان بخش های مختلف کشاورزی خواست تا در زنجیره تولید یک محصول سود منطقی یکدیگر را پذیرا و قانع باشند.

حیدر پور با تاکید بر این نکته که باید آستانه تحمل را بالا ببریم ،گفت: هر چند در آشفته بازار و مشکلات تولید هر کسی به فکر منافع خود است ،اما در زنجیره تولید یک محصول همه باید به فکر منافع یکدیگر باشند و فقط به منافع خود فکر نکنند.

وی به رویکرد دولت مبنی بر پرداخت یارانه شیر به دامداران و تولید کنندگان شیر اشاره کرد و گفت: هر چند این روش با مشکلات زیادی مواجه است و کارشناسان جهاد کشاورزی ، اتحادیه دام داری و انجمن غذایی بر پرداخت یارانه به نهاده های دامی متفق القول هستند اما نحوه توزیع یارانه به نهاده های دامی بسیار پیچیده تر خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: در روش پرداخت یارانه به دامداران هر کسی که شیر را به صنایع لبنی تحویل بدهد یارانه دریافت می کند و هر مقدار شیری را که دامدار نتواند در بازار بفروشد ، دولت خرید تضمینی را انجام می دهد.

حیدر پور ادامه داد: امروز وحدت ، همکاری و تعامل تولید کنندگان در زنجیره تولیدات محصولات کشاورزی ضروری است و تاجایی که ممکن است به سود کمتر و توجه به منافع همه زنجیره تولید ضروری است وباید انصاف را در بین تولید کنندگان و صنایع تبدیلی رعایت کرد.

' محمد محمد پور ' رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز از عرضه شیر به صورت فله ای انتقاد کرد و گفت: باید عواقب بهداشتی و سلامت ناشی از عرضه شیر فله ای را به صراحت رسانه ای کرد.

وی با بیان اینکه انجمن غذایی و اتحادیه دامداران و تشکل های مختلف غذایی باید همکاری کنند، اضافه کرد: دستگاه های نظارتی نیز با قدرت در این خصوص اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شایعات وجود وایتکس و دیگر مواد نگهدارنده غیر مجاز در محصولات لبنیات را باید با شفاف سازی برای افکار عمومی برطرف کرد، اظهار داشت: امروز صراحت لهجه و انتقاد صحیح عامل توسعه در دولت یازدهم است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به کاهش قیمت نفت و مشکلات اقتصادی دولت اشاره کرد و بیان داشت: در این شرایط سخت اقتصادی دولت در حمایت از تولید, یارانه های مربوطه را تامین اعتبار کرده است.

محمد پور تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی انتظار از تولید کنندگان این است تا در زنجیره تولید یک محصول تمامی گروه ها در این زنجیره به سود منطقی و منافع یکدیگر احترام بگذارند.

وی بیان داشت: دولت برنامه آزاد کردن فعالیت های اقتصادی را دارد ولی زمینه برای اجرای آن باید مهیا شود.

450 واحد شناسایی شده صنایع غذایی مازندران در 9 گروه لبنی، آرد، فرآورده های گوشتی ، روغن، بسته بندی، کنسرو غیر گوشتی ، فرآورده های آردی ، نوشیدنی و کشتارگاه طیور فعالیت دارند.

 

 

برچسب ها: فله فروشی شیر،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
0
0
سلام
من خودم دامپزشک هستم ولی لب به لبنیات پاستوریزه نمی زنم. خودم میدونم که چه موادی تو اونها هست. لبنیات فله سالم از دامداری تهیه می کنیم. اگر هم فرصت نکردیم از مغازه ای که از همون دامداری شیر میاره می خریم.
نظر شما
ادامه