کد خبر: ۱۹۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
بیشتر فعالیتم در زمینه زئونوزها بوده و همیشه به این دلیل در ارتباط با پزشکان بوده‌ام/آقای دکتر نبوی به دلیل شرکت در کنگره آنفلوانزا در سفر مصر هستند وگرنه ایشان هم تشریف داشتند/ نیمی از بهداشت عموم مردم بعهده دامپزشکان است/به مرحوم دکتر عزیز رفیعی از نظر شخصیت علمی بین المللی ایشان ارادت داشتم...

حکیم مهر -  رئیس کمیته VPH (دامپزشکی و بهداشت عمومی) جامعه دامپزشکان ایران در گفتگو با نشریه حکیم مهر در حاشیه شانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران درباره شعار امسال روز جهانی دامپزشکی و ضرورت همکاری بیشتر پزشک و دامپزشک در تأمین بهداشت عمومی گفت : من از زمانی که از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران فارغ‎‌التحصیل شدم بیشتر فعالیتم در زمینه زئونوزها بوده و همیشه به این دلیل در ارتباط با پزشکان بوده‌ام و پزشکان هم همیشه این مسئله را درک می‌کردند که نقطه خالی در کارشان باید با حضور دامپزشک در امر بهداشت عمومی پر شود.

دکتر علی اصغر خطیب افزود : از آنجایی از 1709 عامل بیماریزا حدود نیمی از آن از دام به انسان منتقل می‌شود ما الآن در جامعه دامپزشکان ایران ، کمیته VPH (دامپزشکی در خدمت بهداشت همگانی) که مسئولیت آن را بعهده بنده گذاشته‎‌اند داریم و در هسته مرکزی آن دو نفر پزشک متخصص بیماریهای عفونی هم حضور دارند (دکتر نبوی و دکتر شیرزادی) و بنابر ضرورت این ارتباط دوسویه در همین کنگره آقای دکتر شیرزادی (رئیس اداره مبارزه با زئونوزهای مرکز مدیریت بیماریها) حضور یافته‌اند ، هرچند متأسفانه آقای دکتر نبوی به دلیل شرکت در کنگره آنفلوانزا در سفر مصر هستند وگرنه ایشان هم تشریف داشتند.

 

عضو با سابقه جامعه دامپزشکان ایران در ادامه ارتباط بین پزشک و دامپزشک را غیرقابل اجتناب دانست و گفت : بخصوص در زمینه زئونوزهایی که از طریق فرآورده‌های خام دامی به انسان منتقل می‎شود این ارتباط امر بسیار مهمی است.

وی افزود : تا زمانی که تولیدات فرآورده‌های خام دامی وجود دارد دامپزشک بر آنها باید نظارت کند و باید بگوییم در حقیقت نیمی از بهداشت عموم مردم بعهده دامپزشکان است.

گفتنی است دکتر علی اصغر خطیب فارغ التحصیل سال 1335 از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است. وی سال‎ها در سازمان دامپزشکی کشور به خدمت مشغول بود و آخرین مسئولیت ایشان پیش از بازنشستگی معاونت امور دام وزارت کشاورزی در زمان دولت موقت (اوایل انقلاب اسلامی) و سپس تا دو سال بعد از آن بوده است.

دکتر خطیب در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه به کدامیک از اساتید زمان تحصیل در دانشگاه بیشتر علاقمند بودید گفت : یکی به مرحوم دکتر عزیز رفیعی از نظر شخصیت علمی بین المللی ایشان ارادت داشتم و زمانی که معاون وزیر بودم کتابی درباره انگل‌شناسی نوشتند و لطف کردند به بنده هم دادند و من هم در پاسخ ایشان را (استاد ارجمندم) خطاب کردم. دیگری هم مرحوم دکتر کاوه که وقتی به معاونت امور دام رفتم پست را از ایشان تحویل گرفتم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
0
0
من در جستجويي كه در منابع و پايگاه هاي اطلاعات علمي كردم، سابقه اي از ايشان در مورد زئونوزها نديدم، اگه ممكنه بنويسيد ايشان در كدام بخش از زئونوزها در دوران خدمتتشان(قبل از بازنشسته شدن) فعاليت داشته اند؟ بخش علمي؟ بخش اجرايي؟ اگر كمي از زندگي نامه ايشان(به ويژه در ارتباط با زئونوزها) براي همكاران جوان بنويسيد ممنون مي شوم
نظر شما
ادامه