کد خبر: ۱۹۵۹۲
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
برگزارکنندگان مسابقه تشریح مدارس مشهد، گزارش نهایی این مسابقات را منتشر کردند. علی‌رغم انتقادات صورت گرفته، در گزارش نهایی منتشر شده مجدداً از چگونگی برگزاری این مسابقه دفاع شده است ...
logo2

حکیم مهر - برگزارکنندگان مسابقه تشریح مدارس تهران گزارش نهایی برگزاری مسابقه را در وب­سایت این مسابقات منتشر کردند:

 

گزارش برگزاری مسابقه­ی وت کاپ

اولین دوره ی مسابقه وت کاپ به همت بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، با همکاری انجمن علمی دانشکده دامپزشکی، موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی (شعبه منطقه ی شمال شرق کشور) و همچنین اداره ی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان خراسان رضوی، برای دانش آموزان دبیرستان های پسرانه مشهد، با هدف معرفی رشته ی دامپزشکی و آشنایی با محیط آموزشی دانشگاه و نیز آشنایی دانش آموزان با روش های صحیح و اصولی کار با حیوانات آزمایشگاهی و اصلاح شیوۀ اشتباه رایج در مدارس، پس از اخذ مجوز های لازم از سوی دانشگاه فردوسی و مراکز ذی ربط و هماهنگی با مسئولین مربوطه، در روز پنجشنبه، مورخ بیست و هفتم آذر ماه سال هزار و سیصد و نود و سه، برگزار گردید. شرایط شرکت در مسابقه و قوانین داوری در تاریخ ۹۳/۹/۱۷ در سایت رسمی مسابقه قرار داده شده و در مهلت مقرر تعداد چهل و دو تیم ثبت نام نمودند. این تیم ها جهت شرکت در مسابقه و کارگاه های جانبی آن در روز مشخص شده در محل دانشکده دامپزشکی حاضر شدند.

در ابتدا تمام شرکت کنندگان با روش صحیح تشریح و استفاده از ابزار آشنا شدند سپس به صورت گروه های چند نفره از کارگاه های آموزشی در نظر گرفته شده شامل آشنایی با رشتۀ دامپزشکی، آیندۀ شغلی رشته های علوم تجربی و مشاورۀ تحصیلی بهره مند شدند؛ همچنین در حاشیۀ برگزاری این کارگاه ها بازدید از قسمت های مختلف دانشکده دامپزشکی و امکانات آموزشی-پژوهشی آن و نمایشگاه هفتۀ پژوهش انجام و فیلم های مستندی دربارۀ رشتۀ دامپزشکی (مانند مستند The Animal Files، معرفی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی و فعالیت های درمانی آن) برای دانش آموزان پخش شد که این برنامه ها با استقبال گستردۀ دانش آموزان و مسئولین مدارس مواجه شد. لازم به ذکر است که در ابتدای ورود حاضرین به مجموعۀ دانشکده دامپزشکی، کتابچۀ معرفی موسسۀ رازی و فعالیت های پژوهشی- تحقیقاتی آن و معرفی کامل رشتۀ دامپزشکی به حاضرین اهدا شد. در کنار برگزاری این برنامه ها، که هدف اصلی برگزاری این مسابقه را تامین می نمود، دانش آموزان به صورت گروهی به تشریح موش های آزمایشگاهی پرداختند، تعداد چهل و دو موش سوری عاری از هر گونه آلودگی میکروبی و انگلی و مازاد بر نیاز موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی (شعبه ی منطقه شمال شرق کشور )، که پیش از این در اختیار دانشکده دامپزشکی قرار گرفته بود، قبل از تشریح با دوز بالا بیهوش شده و بدون هیچ گونه آزار و درد، منطبق بر روش های پذیرفته شده جهانی و رعایت کامل اصول اخلاقی بی جان شدند(قابل ذکر است که این کار با حضور فعالین حمایت از حقوق حیوانات مشهد و با رعایت کامل اصول اخلاقی انجام گرفت)، بدیهی است انجام مسابقه روی جسد موش ها صورت پذیرفت. پس از تشریح از هر گروه سوالات دقیقی پیرامون آناتومی، عملکرد، فیزیولوژی و ساختار هر اندام و دستگاه پرسیده شد و اعضای هر تیم به طور دقیق به سوالات پاسخ دادند، لازم به ذکر است که داوری قسمت تشریح بر اساس موارد زیر انجام شد و در نهایت پس از انجام داوری توسط ۵ داور آگاه و معتمد، جمع بندی صورت گرفت و امتیاز هر تیم از ۱۰۰ امتیاز محاسبه شد:

۱- شناخت اندام های مورد نظر و بیرون آوردن صحیح آن ها (۳۰ امتیاز)

۲- نظم و کار گروهی (۲۰ امتیاز)

۳- سرعت عمل (۱۰ امتیاز)

۴- کیفیت انجام کار و تمیزی محل کار (۱۰ امتیاز)

۵- پاسخ به پرسش های شفاهی مطرح شده (۳۰ امتیاز)

در نهایت از میان ۴۲ تیم شرکت کننده به ترتیب گروه های زیر موفق به کسب رتبه های اول تا پنجم شدند:


۱- درخشان

۲- حس برتر

۳- ابن سینا

۴- شهید احمدی روشن

۵- ابو علی سینا

شایان ذکر است در این برنامه هیچ گونه منفعت مادی مد نظر نبوده و هزینه ی ثبت نام برای هر نفر مبلغی حدود ۳۰ هزار تومان بوده که تمامی آن صرف هزینه­ی تبلیغات، پذیرایی میان وعده، نهار و برگزاری مسابقه شده است.

در خاتمه، ضمن احترام به نظر همه ی اساتید، صاحب نظران، حامیان راستین حقوق حیوانات و همچنین دانش آموزان شرکت کننده اعلام می داریم ما نیز مانند شما دغدغه مند بوده و هستیم و اطمینان می دهیم که در این برنامه علاوه بر رعایت انسانیت، عدالت و حق پذیری، تمامی الزامات قانونی دیگر نیز رعایت شده است.

 poster12web 

خبر مرتبط:

چند نکته درباره مسابقه عجیب تشریح حیوانات در مشهد مقدس / دلایل غیر شرعی بودن برگزاری این مسابقه

معاون دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد: رسانه‌ای کردن مسابقه «وت کاپ» با اطلاعات غیر واقع انجام شده بود

توضیح مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد درباره مسابقات «وت کاپ»

انتقاد عضو انجمن حمایت از حقوق حیوانات از برگزارکنندگان «اولین مسابقه تشریح مدارس مشهد»

 

برچسب ها: وت کاپ،
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان. به نظر می رسد سازمان نظام دامپزشکی کشور و سازمان دامپزشکی کشور باید به این موضوع ورود پیدا کنند و اولی به دلیل حفظ و حراست از شئون حرفه دامپزشکی و دومی به دلیل دست اندازی به کار بالینی (بیهوشی و جراحی و کالبدگشایی بدون پروانه کار بالینی برابر آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون سازمان دامپزشکی کشور) از دامپزشکی صیانت نمایند. به مسئولین محترم دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد هم دوستانه عرض میکنم که از کار خود دست بردارند و به جای لجاجت و اطلاعیه دادن و توجیه اشتباهی که مرتکب شده اند به رسالت اصلی دامپزشکی که حفظ جان حیوانات است (نه پاره پاره کردن حیوانات) اهتمام ورزند. بنده اگر قبلاً عرض کرده بودم که اگر در این زمینه صاحب مسئولیت بودم هم رئیس محترم دانشکده دامپزشکی فردوسی را توبیخ و هم مسئول بسیج دانشکده را برکنار می کردم با این اطلاعیه که داده اند بر نظر خود استوارتر شده ام. متاسفانه دوستان متوجه عواقب کاری که به آن شکل رسمی داده اند نیستند و نمی دانند که دفاع بد از حرفه دامپزشکی با تخریب آن تفاوتی ندارد. خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید.
با تشکر از توجه شما
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
0
ولی خدا وکیلی خوب شد شما مسولیت نداری!!
ناشناس
|
-
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
0
واقعا برای عوامل اجرایی این مسابقه متاسفم. کسی که خواب باشد را می توان بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده را نه. از دکتر لطفی زاده هم بخاطر مواضع قاطعانه شان تشکر می کنم. ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد
یاد این قضیه افتادم!!!
|
-
|
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
0


بسم الله الرّحمن الرّحیم
با عرض ادب و احترام به همه ی بینندگان این مطلب، و کسانی که هنوز حقیقت به طور کامل بر آنان روشن نشده است؛ چندی پیش جوکی به زبان انگلیسی در دنیای اینترنت زاده شد! که نکات ارزشمندی را در خصوص سیاست های رسانه های امریکا در برداشت ترجمه ی فارسی جوک به شکل زیر است:

مردی دارد در پارک مرکزی شهر نیویورک قدم میزند که ناگهان میبیند سگی به دختر بچه ای حمله کرده است مرد به طرف انها میدود و با سگ درگیر میشود .
سرانجام سگ را میکشد و زندگی دختربچه ای را نجات میدهد پلیسی که صحنه را دیده بود به سمت انها می اید و میگوید :<تو یک قهرمانی>
فردا در روزنامه ها خواهند نوشت : یک نیویورکی شجاع جان دختر بچه ای را نجات داد
اما ان مرد می گوید: من نیوریورکی نیستم
پس روزنامه های صبح می نویسند: امریکایی شجاع جان دختر بچه ای را نجات داد .
ان مرد دوباره میگوید: من امریکایی نیستم
از او میپرسند :خب پس تو کجایی هستی
<من ایرانی هستم >
فردای ان روز روزنامه ها این طور می نویسند : یک تند روی مسلمان سگ بی گناه امریکایی را کشت !

سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
0
سلام
لطفا مسئولین ذی ربط که اینگونه کار خود را توجیه می نمایند فیلم و عکس مراسم و کل مسابقه را از رسانه ملی و یا این سایت پخش نمایند تا نکات بیشتری ما و دیگران یاد بگیریم شاید مسیر را اشتباه می رویم/ انشاء الله خداوند متعال همه ما را ببخشد.
محمد
|
-
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
0
باسلام خدمت دکتر لطفی زاده
می شود برای من که کم اطلاع هستم فلسفه تولید موشهای بیگناه را توضیح دهید؟؟ بنظرم در هر صورت این موجودات بیگناه در آزمایشگاه زجر می کشند ( چه کشته شوند و یا اینکه تحت آزمایشهای مختلف قرار بگیرند ). آیا غیر ازین است که این موجودات به ما در گسترش علم کمک رسانند و این کار جز با زجر کشیدن آنها میسر نمی شود و فقط میزان درد و رنجشان کم یا زیاد می شود؟؟ برای بنده کمی غیر قابل هضم است ، چون ما از یک طرف حیواناتی را تولید می کنیم تا کم یا زیاد زیر دستمان زجر بکشند و از طرفی هم مدافع حقوقشان هستیم.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
0
با سلام
به نظر من که این اطلاعیه به صورت بسیار تابلویی همش سعی داره بگه این مسابقه بسیار بسیار علمی بوده. ولی علت برخورد شدید دوستان رو هم زیاد متوجه نمیشم. د نبودیم. این موشهای سوری بیچاره از اول تولدشان سرنوشتتان همین مرگ است. حالا اگر اینها کالبدگشایی نمیکردند یکی دیگر میکرد. مهم اینست که حیوان اول بیهوش شده و درد نکشیده. من خودم در یکی از دانشکده های معتبر درس خوانده ام و در طی دوران تحصیلی شاهد اعمال بسیار خشن که واقعا اشک آدم را در میاورد مثل بریدن سر یک قورباغه زنده برای عملیات فارماکولوژی توسط استاد محترممممم و یا در اصول معاینه بستن یک گاو در تراوا و تمرین تزریقات متعدد روی آن موجود بخت برگشته که واقعا دردناک بود و من به اینها اعتراض دارم که چرا باید یک حیوان زنده اینقدر درد بکشد.
دامپزشک متخصص
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
0
جناب آقای دکتر لطفی زاده
اگرچه من هم با برگزاری این مسابقه موافق نیستم و اعتقاد دارم برای معرفی رشته دامپزشکی راه های دیگری هم شاید باشد، ولی با برخورد جنابعالی هم موافق نیستم. جنابعالی بعنوان مدیر یک وب سایت نبایستی نظرات شخصی خود رو به این صورت بیان و باعث تشدید این وضعیت شوید. یا اینکه فرمودید اگر من مسئول بودم.... چه و چه فردی که زحمت میکشد و مدیریت وب سایت رو قبول میکند بایستی انعکاس دهنده نظرات مفید و راهگشای خوانندگان باشد نه هیزمی در آتشی که تا دو روز دیگر ممکن است خاکستری هم از او برجای نمانده باشد بریزد و آن را شعله ور تر کند. دوستان برگزار کننده هم که قطعا نیت بدی نداشته اند و این کار را کرده اند و انشالله از این ببعد بیشتر دقت خواهند نمود. ولی توی این جامعه هر کار مثبتی هم بخواهد انجام شود مورد انتقاد شدید قرار میگیرد. پس موضوعات مطروحه را بیش از اندازه خودش جدی نگیریم.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
من از برگزاری این مسابقه به شدت ناراحتم،ولی چیزی که این مدت ذهن من رو بسیار درگیر کرده این هست که تمام اخباری که تا حالا منتشر شده به نوعی در متن یا تیترشون قضاوت کردن دربارۀ این موضوع که به نظر من اصلا درست نیست خیلی خوبه از خارجی ها یاد بگیریم کارهای خوبشون رو،تو این قضیه بهترین و بی طرفانه ترین خبر متعلق به سایت رادیو فردا بود که در کشور ما رسانۀ بیگانه شناخته می شه، فقط اطلاع رسانی کرده بود نه قضاوت،نظرات هر دو طرف رو هم نوشته بود،حالا ما در داخل کشور هر چی خبر نوشتیم راجع به این موضوع از اول قضاوت کردیم در تیترش یا خود متن خبر......
دوست
|
-
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
من هم با نظر دوست عزیز متخصصمون موافقم،برادر و همکلاس سابق بزرگوار ما جناب آقای دکتر لطفی زاده،شما نباید زیر هر خبر سایت حکیم مهر نظر شخصی خودتان را منتشر کنید،به جایگاه شما لطمه می زند.این داستان با تمام نکات مثبت و منفی ای که دارد،بالاخره تمام می شود،واکنش افراد و نظراتشون هست که در ذهن دیگران باقی می ماند،با شناختی که از کمالات و دانش جنابعالی سرغ دارم اینگونه واکنش های هیجانی و ناپخته بعید است از شما.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
آقا دکتر لطفی زاده
راستی اگر مشابه اینکار رو سازمان دامپزشکی ( البته دوران اخیر ) انجام میداد، جنابعالی چقدر در فواید اینکار و اینکه چقدر قدرتمند در معرفی دامپزشکی حرکت کرده اند داد سخن نمیدادید؟
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام. ضمن تشکر از دوستان محترمی که ابراز نظر فرموده اند چند نکته به استحضار می رسد :
1 - اینجانب مدیر وب سایت حکیم مهر نیستم و ماهها است که مسئولیت سایت به همکار بسیار محترم و ارزشمندمان جناب دکتر کوهیان واگذار شده است. لذا آنچه عرض کردم به عنوان یک بیننده بود و نه مدیر وب سایت.
2 - از کامنت جناب دکتر میرزمانی بسیار خرسند شدم. به نظرم دوستانی که فکر می کنند کار مناسبی در برگزاری این مسابقه کرده اند به کامنت ایشان عمل نمایند البته اگر امکان داشته باشد!!!
3 - تولید موش برای گسترش علم یک بحث است. زجر دادن آن یک بحث است. نمایش کشتن موشها یک بحث است. رعایت شرع و اخلاق در برخورد با موش چه در آزمایشگاه و چه در کالبدگشایی (و قبل از آن کشتن موش) یک بحث است. نباید اینها را با یکدیگر مخلوط کنیم. موش آزمایشگاهی به ضرورت آنهم ضرورتی که ملازم گسترش علم باشد با رعایت همه کدهای اخلاقی و بالاتر از آن دستورات شرعی مورد استفاده قرار می گیرد اما این توجیه که اگر ما نمی کشتیم کس دیگری اینها را می کشت و آنهم جلوی دید دیگران و در یک مسابقه و توسط نوجوانانی که نباید قتل و کالبدگشایی را بیاموزند (که قبلاً مضرات آن توضیح داده شده است) نمی تواند کار اشتباه دوستانمان را در مشهد مقدس توجیه نماید.
4 - دوستان ما در مشهد مقدس ان شاء الله که نیت بدی نداشته اند و گمان من هم همین است لیکن وقتی بیانیه می دهیم و از کارمان دفاع می کنیم یعنی متوجه اشتباه نشده ایم. حقیر چند نکته نوشته بودم (که در لینک اخبار مرتبط) ذیل همین مطلب و بالای کامنت ها در دسترس است و در آنجا عرض شده بود که چرا باید توجیه کنیم و اشتباه را نپذیریم؟ امیدوارم همانطور که دوستی فرموده اند بجای دفاع بد از دامپزشکی (که با تخریب آن تفاوتی ندارد) به روشهای اخلاقی تر و بهتری روی بیاوریم. با تشکر از توجه شما
ناشناس
|
-
|
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
من دیگه بعد از مصاحبۀ دکتر آل داوود و ............. هایی که مطرح کرده بودند علاقه ای به پیگیری موضوع ندارم،واقعا متاسف شدم برای اعصاب خودم که به خاطر این موضوع به همش ریخته بودم.......به این نتیجه رسیدم که اصلا اون قدرها هم که همه وانمود می کنن بد نیست قضیه و نکات مثبت هم داره.
مقدس
|
-
|
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
به نظر من این کار کار جالبی بوده دوستانی که می گن راه های دیگه ای هم هست می شه بگن چی؟ و اینکه تا به حال خودشون برای معرفی دامپزشکی چی کار کردن؟حالا یک عده یک کاری کردن که خام هم بوده و ایده پخته ای هم نبوده،اشکال هم زیاد داشته ولی واقعا آیا باید انقدر کوبید این افراد رو؟انقدر بزرگ کرد قضیه رو ؟حاضرم قسم بخورم تمام دوستانی که اینجا ادعا می کنند اگر خبر قتل و تجاوز به هم نوع خودشون رو بشنون اصلا واکنشی نشون نمی دن و لی اینجا جوری رفتار می کنن که انگار برگزار کننده ها جنایت کردن!!!بابا دست وردارین تو رو خدا 3000میلیارد تومن بردن صدای کسی در نیومد.....مدرسه سوخت صدایی در نیومد....اسید پاشیدن خبری نشد...حالا اینجا واسه 40تا موش دم از آبروی جامعۀ دامپزشکی غیره می زنین؟!
کدوم آبرو؟!آبرویی گداشتیم مگه ما دامپزشکان برای حرفه مون؟!4نفر شدن نمایندۀ ما برای گرفتن حقمون و دفاع از حقوق دامپزشکی که خودشون بیشتر از اینکه دامپزشک باشن مشغول کارهای دیگه مثل روزنامه نگاری و سایت چرخوندن و مصاحبه و تحصیل در رشته های غیر مرتبط هستن!!
حق من دامپزشکی که 10ساله کار می کنم و هنوز امورات زندگیم به سختی می چرخه رو کی باید بگیره؟
حق اون دامدار بیچاره ای که شده قربانی دامپزشکان بی سواد یا دامپزشکان پول پرست که مدام به چشم یک طعمه به اون نگاه می کنن وسرش رو به طرق مختلف از دارو تا واکسن و غیره کلاه می ذارن رو کی باید بگیره؟!
به نظرتون 4تا بچه خام با مسابقۀ تشریح آبروی دامپزشکان رو بردن؟!
نه اون ها می تونستن آبرو ایجاد کنن برای دامپزشکی ولی این ما بودیم که با این سن و سال تحت تاثیر جو احمقانه ای که دوستان معلوم الحال و جاه طلب و شهرت دوست مثل دکتر .............. به راه انداختن همه جا جار زدیم که آی مردم آبرومونو برن آی جنایت کردن.....400تا موش رو سر بریدن خوردن و بعد دادن بچه ها اضافش رو ببرن خونشون!!آی این بچه ها دیگه خشن شدن!!دیگه شدن داعش!!!
انگار همه از پشت کوه اومدیم !!
تو شهر نرفتیم!!با این مردم زندگی نکردیم.....
نمی بینین همه از صبح تا شب دارن با هم دعوا می کنن....به هم دروغ می گن،واسه رسیدن به مقاصدشون زیراب همو می زنن و سر هم رو کلاه می ذارن!!!(راجع به این قضیه هم این اتفاق افتاد)
کاش فقط در همه کارمون اعتدال داشتیم اونوقت هیچ وقت وضعمون این نبود،فقط افراط و تفریط.....البته دست خودمون نیست بیکاریم و فکر می کنیم سر کاریم.....!
جناب آقای دکتر ................ خدا رو شکر در طول این 80 سال که از عمر تشکیلات دامپزشکی ایران میگذره امثال شما و هم فکران شما به پست و مقامی نرسیدن وگر نه کلاهمون پس معرکه بود!!حرف ها و رفتار تمام دوستان من رو یاد رئیس جمهور قبلی انداخته این مدت،جای تاسف داره.....اگر به جای وقت گذاشتن برای موشکافی این قضیه پیش پا افتاده ذره ای تلاش می کردیم تا از مشکلات مردم کشورمون حل کنیم وضعمون بهتر از این بود.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
من متن جوابیه وت کاپ رو خوندم،ازش استنباط نکردم که دوستان به اشتباهشون پی نبردن،به نظر من اشتباهشون رو متوجه شدن،هیچ دفاعی هم از عملکردشون نکردن،فقط گزارش دادن،اصلا جواب انتقادها رو ندادن،هیچ صحبتی هم نکردن.به نظرم نباید سخت گرفت.
علیرضا رضایی
|
-
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
من هم با دوست عزیزمون موافقم،دوستان به نظر من به اشتباه خودشون پی بردن و فقط گزارشی دادن از روند برگزاری مسابقه،دفاع نکردن از عملکردشون،همین هم جای امیدواری و تقدیر داره.
علیرضا رضایی
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
دوستان به نظر من باید قضیه مسکوت بمونه و بیشتر از این کش پیدا نکنه،اهمیت موضوع اونقدر هم زیاد نیست مسائل مهمتر هست که لازمه پیگیری بشه.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
آقا دکتر لطفی زاده
اگر بقول شما آقایون با دادن اطلاعیه روی بحث خودشان پافشاری کرده اند( که فکر نمیکنم اینطور باشه که شما میفرمایید) ولی شما هم دارید همین کار رو ( پافشاری روی بحث خودتون )انجام میدهید.
مثالی میزنم . همه ماها در سال اول دامپزشکی تشریح موش و خرگوش و حتی کبوتر رو بارها در درس بیولوژی آزمایش کرده ایم و درس رو پاس کردیم ولی آیا نسبت به کارهایی که با همین حیوانات در شرایط آزمایشگاه میشود ، این کار ما اولویت داشته؟ خیر، ولی مقدمه ای بوده برای آموزش های بعدی. پس ببینید هر کاری رتبه ای داره و یکجایی لازم ارزیابی، ولی نسبت به یک کار دیگر و یا هدف دیگر ممکن است ضرورت نداشته باشه. الان ما کار آقایون رو با آزمایشات بیولوژی در سطوح بالای آزمایشگاهی مقایسه کرده و امتیاز کمی به اون میدهیم ولی آگه با درس بیولوژی یا آزمایشات ساده و یا حتی امور معمولی مقایسه میکنیم ، قضاوت دیگری خواهیم داشت. پس سخت نگیریم.
من باز عرض میکنم شاید راه های دیگری هم برای معرفی باشه ولی آقایون برگزار کننده این روش رو انتخاب کردن . شاید راه بهتری بنظر شون نرسیده، شاید امکانات دیگری نداشتن، شاید اشتباه کردن، و شاید چیزهای دیگر..... ولی این موضوع اینقدر مهم نیست که بایستیم و بحث کنیم تا دیگه هیچکس حال نداشته باشه کاری برای معرفی رشته انجام بده . آگر پیشنهاد بهتری داریم مطرح کنیم خیلی سازنده تر نیست؟
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام مجدد به همه دوستان. برای دوست محترم بی نامی که نوشته اند سخت نگیرید عرض می کنم که درست گفته اید که هر چیز جایی دارد و نیکو آن است که در جای خود بکار گرفته شود. تشریحی که مقدمه آموزش بعدی باشد (آنهم به ضرورت و نه به شکلی که متاسفانه الان رایج است) قابل توجیه است لیکن مسابقه برگزار کردن در انظار عمومی کار درستی نیست. همه حرف این بود و هست که بددقاع کردن از یک رشته با تخریب آن متفاوت نیست. در مورد دوستانی هم که فرموده اند رها کنید و به موضوعات مهمتر بپردازید عرض می شود که حقیر نظر دیگری دارم. بهتر است این موضوع را به جای خود ببینید و به موضوعات دیگر هم بپردازید. متأسفانه عادت کرده ایم در برابر هر موضوعی مدتی داغ می شویم و بعد رها می کنیم و فرافکنی می کنیم. دامپزشکی ابعاد و زوایای مختلفی دارد و به همین دلیل هم موضوعات متنوعی برای بررسی داشته است و دارد. بهتر است بجای پرداخت به یکدیگر به فکر یک راه کار باشیم. در مورد دوستی هم که فرموده اند راه معرفی غیر از این چیست عرض می شود که تاکنون راههای متعددی امتحان شده و هم در حکیم مهر در سالیان گذشته و هم در دیدارها و مکاتبات به مسئولین محترم پیشنهاد گردیده است. بهتر است سری به آرشیو بزنید و ببینید از روشهای دیگری هم می شود دامپزشکی را معرفی کرد و نیازی به درآوردن دل و روده برای معرفی بهتر این رشته به مردم نیست. در مورد پذیرش اشتباه بنده جز توجیه در بیانیه فوق چیزی دریافت نکردم و شاید دریافت حقیر اشتباه بوده باشد. امیدوارم واکنشهای مختلف به این موضوع سبب شود تا سلیقه بهتری از این پس در معرفی رشته دامپزشکی به خرج داده شود و موجبات ساخت طنز و حتی تمسخر در سایت های دیگر و یا ایجاد شکاف در میان حامیان حیوانات و حتی جامعه دامپزشکی کشورمان فراهم نگردد. در مورد آزمایشات بیولوژیک سال اول دامپزشکی هم اینجانب بارها عرض کرده ام و در همین حکیم مهر نوشته و در سخنرانی های مرتبط عرض کرده ام که کارهای اشتباهی در دانشکده های دامپزشکی در زمینه تشریح حیوانات و برخورد با حیوانات انجام می شود که یکی از مصادیق مهم آن همین تشریح بی مورد حیوانات و عدم استفاده از شبیه ساز و نوع برخورد با حیوان قبل از تشریح است. امیدوارم این موضوع مورد توجه مسئولین مرتبط واقع شود. در پایان هم عرض می شود که بنده لااقل دوستی که به طور فعال در زمینه این موضوع موضع داشته باشد و در کار دامپزشکی فعال نباشد سراغ ندارم و تحصیل در رشته غیرمرتبط هم نداشته و ندارند که اگر چنین مصادیقی باشد حتماً ضمن احترام به علایق و سلایق افراد بهتر است آنهایی که خود را دامپزشکان ده ساله و دلسوز می دانند جلو بیایند و در زمینه های مختلف به جای انتقاد اینچنینی در انتخابات مختلف به صورت فعال شرکت کنند و سعی کنند سکان دامپزشکی را به دست بگیرند و یک قدم به جلو ببرند تا شاهد مشکلاتی که معتقدند دامپزشکی را فراگرفته نباشیم!
با تشکر از توجه شما
مجید ابن النصیر، دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی دانشگاه تهران
|
-
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
0
واقعا جای تاسف دارد! عده ای دانشجو، برای مطرح کردن خودشان، چنین مسابقاتی را برگزار می کنند و با این کار نه تنها وجهه ی دامپزشکی و دامپزشکان را زیر سوال می برند که به شان علم مدرن نیز اساسا توهین می کنند.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
0
0
10 روز از قتل عام موش‌ها برای یک مسابقه تشریح گذشت / سکوت برگزار کنندگان همچنان ادامه دارد
انجمن سوژه ساز حمایت از حیوانات 1393/10/07 ساعت 21.19
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
0
0
جناب آقای دکتر لطفی زاده،بنده بسیار خدمت شما ارادت دارم ولی در این مورد احساس می کنم برداشت جنابعالی از گزارش نوشته شده در سایت وت کاپ اشتباه بوده ،اولا اینکه این مطلب فقط گزارش داده اصلا دفاع یا توجیه نکرده،به نظر بنده دوستان متوجه اشتباهشون شدند.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به دوست محترمی که خطاب به اینجانب ابراز لطف فرموده اند. باید تعبیر به نیک کرد و این رسم اخلاق و شرع است. بنده به گمان نیک شما اعتماد می کنم. موفق باشید
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
0
0
ممنون از طبع بلند و اخلاق نیک شما.
دانشجوی دامپزشکی
|
-
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
0
0
با سلام و عرض ادب
فقط خواستم خدمت دکتر لطفی زاده عرض کنم: من تا قبل از این قضایا خیلی بیشتر روی شخصیت و منش شما حساب می کردم. البته الآن هم برایتان احترام زیادی قائلم، ولی بعضی برخورد ها و جواب دادن ها.... :(
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
0
0
میترسم یک وقت این شبهه در ذهن بعضی ها ایجاد شود که برای هر کاری آقا دکتر لطفی زاده اظهار نظر میکند تا این باور در جامعه دامپزشکی ایجاد شود که ایشان میتواند امر بدی را اگر بخواهد خوب و یا برعکس کار خوبی را بد جلوه دهد. ایشان با اظهار نظر ها نبایستی این شبهه را ایجاد می کرد .............................................
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
0
0
وای که از بیکاری به چه مسائل سرگرم میشوید!؟ (البته با اصل بحث حرفی نیست ولی پافشاری بیش از حد بعضی !!! باعث شد که بحث بی مزه شود) این بحث ها مربوط به جوامعی است که مسائل شون حل شدس، نه جامعه ما. آیا تا بحال سرو کارتون به اورژانس بیمارستان ها افتاده؟ نحوه برخورد با بیمارها و همراهی بیمار رو دیدید؟ فکر میکنید اگه نظام سلامت ما این شکلی ( خطا های انسانی ) نبودند چند درصد از بیماران اورژانسی این کشور کمتر میمردن؟ در جوامعی که صحبت از حقوق حیوانات میشه،............ بعدش به مسائل نازنازی حیوانات میرسن، خودمون رو سر کار نگذاریم، بهتر نیست؟ اگه خودمان باشیم بهتر نیست تا اینکه بخواهیم این اداهای ناقص و مضحک رو در بیاریم؟
خلق را تقلیدشان بر باد داد ای دوصد لعنت بر این تقلید باد
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
0
در 9 ماه گذشته 68 نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند.این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 42درصدی داشته است.از مجموع 68 نفری که ‌جان خود را از دست دادند 42 نفر مرد و ما‌بقی زن هستند،بیشترین آمار خودکشی با قرص برنج در مقطع تحصیلی راهنمایی با 18 مورد و کمترین آن بی‌سواد با چهار مورد بوده است.
نظر شما
ادامه