کد خبر: ۱۹۶۰۲

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، دکترمحمد حبیبی در نشست هم‌اندیشی با بخش خصوصی و شرکت‌های پخش دارو، داروخانه‌ها و مراکز مایه‌کوبی استان سمنان که با حضور معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان و جمعی از تولیدکنندگان داروی دامی در این استان در سالن جلسات دامپزشکی استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: بیش از یک هزار قلم دارو در حوزه دامپزشکی نیز از خارج از کشور وارد می‌شود.

وی با اشاره به وجود بالغ‌بر 175 واحد فعال در کارخانه تولیدکننده دارو، مکمل دی کلسیم فسفات سم و واکسن مواد اولیه در کشور تصریح کرد: این کارخانه‌ها، 95 درصد نیاز دارویی کشور را در حوزه درمان دامی می‌توانند تأمین کنند.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه قابلیت خودکفایی در تولید این داروها وجود دارد تصریح کرد: بسیاری از داروهای وارداتی در داخل کشور نیز تولید می‌شود.

دکترحبیبی بابیان اینکه ایران ازنظر کمیت در تولید داروهای حوزه بیماری‌های دامی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد خاطرنشان کرد: ازنظر تکنیک تولید، توان خودکفایی در تولید داروهای دامی را داریم.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کشورمان تقریباً برای همه بیماری‌های دامی دارو تولید می‌کنند تصریح کرد: هر بیماری جدیدی که در حوزه دام پیدا می‌شود؛ لزوماً نیازی به یک داروی جدید ندارد.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به توزیع برخی اقلام دارویی غیرمجاز در داخل کشور عنوان کرد: سازمان دامپزشکی کشور از ابتدای امسال تاکنون بیش از 50 تا 60 داروی غیرمجاز را در کشور کشف و توقیف کرده است.

دکترحبیبی با اشاره به برخورد قاطع دامپزشکی کشور با این موضوعات تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و توزیع داروی غیرمجاز در هر نقطه از کشور، با آن برخورد شده و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

 

 

نظر شما
ادامه