کد خبر: ۱۹۶۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

بعد از احضار معاون غذا ‌و‌ داروی وزیر بهداشت و رییس سازمان دامپزشکی به دادسرای کارکنان دولت در خصوص پرونده خمیر مرغ، مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری و شاکی پرونده خمیر مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر اظهار داشت: هفته گذشته، پیرو احضار شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت، رییس و مدیر حقوقی سازمان دامپزشکی کشور در دادسرا حضور یافتند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه پیشتر معاون غذا و داروی وزیر بهداشت در جلسه بازپرسی مدعی شده بود، کارخانه‌های تولید خمیر مرغ وضعیت نابسمانی دارند و خمیر مرغ‌های غیربهداشتی و بدون مجوز تولید می‌کنند و همین موجب شده نتوانیم به دامپزشکی مجوز تولید خمیر مرغ بدهیم، توضیح داد: در جلسه هفته گذشته، رییس سازمان دامپزشکی گفت که این اظهارات موجب شده نظام فراورده‌های ناشی از مرغ و فعالیت چند هزار کارگر و کارشناس به خطر بیفتد.

ترک همدانی افزود: رییس سازمان دامپزشکی در این جلسه اظهار کرد که در هیچ جای دنیا مرغ‌های مادر و تخم‌گذار را که از حیُز انتفاع می‌افتند، دور نمی‌ریزند و از آنها برای تولید خمیر مرغ استفاده می‌کنند زیرا گوشت این مرغ‌ها نسبت به مرغ‌های جوان موجود در بازار که هورمون و مواد دارویی دارند، سالم‌تر است.

شاکی پرونده خمیر مرغ ادامه داد: رییس سازمان دامپزشکی در ادامه توضیحات خود عنوان کرد که تنها مشکل این مرغ‌ها، دیرپز بودن گوشت آنهاست و به همین دلیل در بازار، خریدار ندارد و به همین علت گوشت این مرغ‌ها در کشتارگاه جدا شده و مطابق استانداردهای پزشکی و دامپزشکی به عنوان فراورده‌های سالم برای تولید خمیر مرغ در اختیار کارخانه‌های تولید خمیر مرغ قرار می‌گیرد و تمامی کارخانه‌های تولید خمیر مرغ از سازمان دامپزشکی مجوز دارند.

ترک همدانی اضافه کرد: مدیر حقوقی سازمان دامپزشکی نیز در این جلسه گفت که طبق آیین نامه مدیریت پسماند، یک دام یا مرغ از زمانی که در مزرعه است تا زمانی که به واحدهای صنفی برای عرضه به مردم تحویل می‌شود، زیر نظر سازمان دامپزشکی قرار دارد اما نظارت بر دفع پسماندهای مرغ‌های عرضه شده در واحدهای صنفی موجود در سطح شهر، بر عهده وزارت بهداشت است. وقتی واحدهای صنفی، پسماند‌ مرغ‌های عرضه شده را بجای دفع، جمع‌آوری و به کارخانه‌های غیر مجاز تولید خمیر مرغ می‌دهند تا در چرخه مواد غذایی انسانی استفاده شود، سازمان دامپزشکی مسئولیتی ندارد.

این وکیل دادگستری افزود: مدیر حقوقی سازمان دامپزشکی در این جلسه تاکید کرد که پسماند مرغ‌ها به هیج وجه در کارخانه‌های دارای مجوز از سازمان دامپزشکی استفاده نمی‌شود و وزارت بهداشت مسئولیت دارد بر دفع این پسماند‌ها نظارت کند یا جلوی فعالیت کارخانه‌های غیرمجاز را بگیرد.

به گفته ترک همدانی در پایان جلسه بازپرسی از رییس سازمان دامپزشکی، بر اساس توضیحات ارایه شده از سوی مسئولان این سازمان، بازپرس دستور احضار معاون بهداشتی وزیر بهداشت را صادر کرد.

_____________________________________________________________________________________________________

حکیم مهر- آنچه در این میان عجیب به نظر می رسد، نقل قول این وکیل دادگستری از رئیس سازمان دامپزشکی می باشد: « ... زیرا گوشت این مرغ‌ها نسبت به مرغ‌های جوان موجود در بازار که هورمون و مواد دارویی دارند، سالم‌تر است ... »

با توجه به اینکه استفاده از هورمون ها در پرورش طیور گوشتی کشور هیچ جایگاهی ندارند، بسیار بعید به نظر می رسد که ریاست محترم سازمان دامپزشکی در این جلسه، وجود هورمون (و نه آنتی بیوتیک) در مرغ های گوشتی پرورش داده شده در کشور را تایید کرده باشند. با توجه به اینکه اظهارات این وکیل دادگستری که به طور گسترده ای در خبرگزاری های مختلف پخش شده است، به نوعی نشر اکاذیب محسوب شده و می تواند ضربه سنگینی به صنعت طیور و وجهه دامپزشکی کشور وارد نماید، لذا عکس العمل سریع و هوشمندانه اداره حقوقی و روابط عمومی سازمان دامپزشکی در این خصوص ضروری بوده و می تواند از تخریب جایگاه دامپزشکی کشور جلوگیری نماید.

 

 

برچسب ها: خمیر مرغ،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
0
0
امیدوارم این وکیل و دوستان مشابهی که دارند و بنابر شواهدی که موجود است علاقه فراوانی به شهرت با پیگیری مداوم پرونده های رسانه ای و جنجالی دارند، سرانجام عاقبتی مشابه وکیل سابقا مجاز دادگستری، محمد مصطفایی پیدا نکنند.
یک مرور ساده در اینترنت شکایات ایشان و دوستانشان به عنوان وکیل دادگستری را از شهردار شدن مجدد دکتر قالیباف و... نشان می دهد و البته میزان موفقیت آن ها را!!
ناشناس
|
-
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
0
0
ما متخصصین طیور اینهمه زحمت میکشیم که به مردم بقبولانیم که واقعا هیچ هورمونی به مرغها داده نمیشود که در این رابطه دکتر مدیرصانعی دانشیار بخش تغذیه طیور دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مقاله بسیار جامعی را اخیرا گردآوری کرده اند، آنوقت با یک اشتباه شاید لفظی یک آقای وکیل همه چیز به هم میریزد. از مدیر محترم سایت خواهشمندم این قضیه را پیگیری کنند. مطمئنم دکتر خلج اینچنین حرفی نزده اند.
متخصص طیور.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
0
0
دعوا سر چيه؟؟!! تا حالا كه كسي نمرده،مرده؟؟؟
نظر شما
ادامه