کد خبر: ۱۹۷۰۲

دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران بهمراه مدیرکل و رئیس شورای نظام دامپزشکی استان با استاندار مرکزی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری ایران به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی مقیمی استاندار مرکزی اظهار کرد: در طول چهار دهه گذشته سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ۴ یا ۵ درصد بوده است می بایست با افزایش بهره وری این وضعیت بهبود یابد.

وی بیان کرد: ارتقا سلامت شهروندان نیازمند سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، دامداری و محیط زیست می باشد چرا که این بخشها بطور مستقیم بر سلامت مردم تاثیر گذار هستند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: شهر اراک از نظر تغذیه و غذا شهر سالمی است و عملکرد کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان رضایت بخش است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به نقش کلیدی و حساس دامپزشکان به عنوان متولیان نظارت و کنترل بهداشت مواد غذایی تصریح کرد: اینکه در ۸ سال دفاع مقدس هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی، مسمومیت و شیوع بیماریهای دامی و یا مشترک بین انسان و دام دریافت نشده است بیانگر این نکته است که دامپزشکان در ایجاد بهداشت عمومی و سلامت غذایی بویژه مواد غذایی با منشأ دامی نقش مؤثری ایفا می‌نمایند.

وی در ادامه به تبیین طرحهای پیشنهادی خود جهت اجرای آزمایشی در اراک به عنوان پایلوت شهرسالم از منظر غذا از جمله عرضه محصولات پروتئینی سالم به صورت اینترنتی و نیز برگزاری اولین همایش کشوری "جهان واحد-سلامت واحد" پرداخت که مورد استقبال مقیمی استاندار مرکزی قرار گرفت.

 

گفتنی است رئیس سازمان نظام دامپزشکی در این سفر یک روزه طی نشست صمیمانه ای در محل نظام دامپزشکی استان با کارکنان این مجموعه به گفتگو نشست. وی همچنین از یک واحد درمانگاه و داروخانه دامپزشکی نیز بازدید کرد.

صفری همچنین با خانواده مرحوم دکتر علیرضا تمرتاش دبیر سابق شورای نظام دامپزشکی استان دیدار و از ایشان دلجویی نمود.

 

 

نظر شما
ادامه