کد خبر: ۱۹۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس سازمان غذا و دارو در یزد گفت: در مبارزه با روغن پالم ۴ سال عقب هستیم.

دکتر رسول دیناروند صبح امروز چهارشنبه ۱۷ دیماه در یازدهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور که در یزد در حال برگزاری است، با اشاره به اولویت‌های حوزه غذا و دارو در اجرای ماموریت‌های سازمانی گفت: نباید کارهای روزمره و اداری، ما از ماموریت‌های اصلی و مهم باز دارد.

وی افزود: مردم از سازمان انتظارات بجا و ویژه‌ای دارند و می‌بایست مجموعه پرسنل اولویت را به اقدامات اساسی این حوزه دهند.

دکتر دیناروند با اشاره به اینکه نباید در هیاهوی رسانه‌ای، مسئله روغن پالم گم شود، گفت: باید به موقع ورود کرد و در این خصوص آگاهی‌های لازم نیز به مردم ارائه شود.

این مقام مسئول گفت: جامعه و مطبوعات نیازمند اطلاع رسانی هستند و بسیاری از مسائلی که برای ما حل شده است، برای فرهنگ سازی و آگاهی به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در این راستا گفت: اسید چرب ترانس در مواد غذایی باید به صفر برسد چراکه برای سلامتی مضر است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در دیدارهایی که با مسئولان صنایع غذایی داریم، از مضرّات برخی موارد نظیر اسید چرب ترانس بی‌اطلاع هستند و این وظیفه ما را دوچندان می‌کند.

وی گفت: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که صنایع غذایی ما را همکار و همیار خود ببینند نه اینکه ما در مقابلشان باشیم.

رئیس سازمان غذاو دارو گفت: مردم از ما انتظار دارند تا نظارت‌ها بر واحدهای غذایی قبل از عرضه مواد غذایی به بازار باشد و این انتظار بجایی است.

دیناروند در عین حال گفت: باید روند صدور مجوز‌ها سرعت بگیرد.

وی در ادامه با تعریف سلامت محوری گفت: سلامت محوری این است که یزد بالا‌ترین میزان به ابتلای دیابت را نداشته باشد. باید میزان شکر افزودنی را در محصولات کاهش داد و جایگزین‌ها را معرفی کرد.

وی ادامه داد: باید در حوزه مواد غذایی برای تغییر ذائقه مردم کار کرد و بطور مثال نوشابه و دوغ با ترکیب جدید و شکر و نمک کمتر به مردم عرضه شود.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود به بررسی‌های صورت گرفته درخصوص تخصیص ۵۰ درصد هزینه‌های بیمارستان‌های دولتی برای تهیه ۵ تا ۱۷ قلم دارو اشاره کرد و گفت: اینگونه بررسی‌ها راه را برایمان روشن می‌کند، چراکه اگر باید کاری صورت گیرد در حوزه همین ۲۰ قلم دارو باید انجام شود.

گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تا فردا در این یزد ادامه دارد و پیرامون حوزه‌های مختلف نظارتی بحث و تبادل نظر انجام خواهد شد.

 

 

برچسب ها: روغن پالم،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
0
و البته عقب نشینی هم نباید کرد، آقای دیناروند. نه؟
نظر شما
ادامه