کد خبر: ۱۹۷۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر- «دکتر علی منصوبی» از بینندگان محترم حکیم مهر، لطف نموده و یادداشتی را درخصوص لزوم تعامل و مهربانی بیشتر صنف دامپزشکی برایمان ارسال کرده­اند که ضمن تشکر از ایشان، به استحضار بینندگان محترم حکیم مهر می رسد:

 

به نام خالق زیبائی­ها

بیایید با هم مهربانی و مدارا کنیم

 

تقارن سالگرد دوره جدید فعالیت حکیم مهر را با سالگرد ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به فال نیک می­گیرم. فرصت مغتنمی است که در فضایی سالم و ارزشی و با نگاهی دلسوزانه، منطقی و علمی با موضوعات مطروحه برخورد کنیم.

گاهاً شاهد درج کامنت­هایی (پیامهایی) در حاشیه اخبار حکیم مهر هستیم که می­تواند فضای مناسبی برای ابراز عقاید، انتقادات و پیشنهادات در فضای باز رسانه­ای باشد، اما نیک می­دانیم برخی پیامهای کینه ورزانه، تخریبی و گاهی تملق آمیز و چاپلوسانه نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه موجب می­شود که گوش­ها و چشم­ها به روی نقطه نظرات منصفانه، قابل قبول و سازنده هم بسته شود.

در سالی که به تعبیر مقام معظم رهبری، فرهنگ از اقتصاد هم مهم­تر است و به مانند هوایی است که چه بخواهیم چه نخواهیم باید تنفس کنیم، بنابراین اگر تمیز باشد یا آلوده، اثر متفاوتی را بر جامعه و کشور خواهد داشت. متاسفانه شاهد برخی بداخلاقی­ها، سوءتعبیرها و بی­حرمتی­ها در فضای این رسانه می­باشیم. هر چند مدیریت محترم تمام تلاش خود را برای رفع و تعدیل این ناهنجاری­ها می­کند، اما چرا باید همواره شاهد حذف و تعدیل­ها و نقطه­چین­های آزاردهنده در پیام­های مخاطبین باشیم. مگر نه این است که اکثر قریب به اتفاق همراهان این رسانه همکاران تحصیلکرده و فهمیده ما هستند. مگر نه این است که در سیره پیامبر اعظم (ص) و مکتب امام جعفر صادق (ع) مدارا حتی با دشمنان هم توصیه شده است. مگر نه این است که بسیاری از همکاران ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جهت آرامش و رفاه مخلوقات زبان بسته خداوند متعال تلاش می­کنند. پس چگونه است به عنوان اشرف مخلوقات در مقابل یکدیگر قرارگرفته و حرمت­ها را سهواً یا عمداً می­شکنیم. مگر نه این است که مهرورزی رکن و اساس حرفه دامپزشکی است. مگر نه این است که همه ما عضو یک خانواده هستیم. پس چرا باید در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری نیازمند وفاق حرفه ای، همدلی و همراهی هستیم، افکارخود و دیگران را مشوش نموده و مهمتر از آن افکار عمومی اعم از مردم و مسئولین را نسبت به خانواده بزرگ دامپزشکی تضعیف و خدشه دار نماییم. آیا این نوعی خود زنی نیست؟

نگارنده به هیج وجه منکر مشکلات معیشتی و بیکاری همکاران در رده های مختلف، محدودیت­ها، بی­قانونی­ها، تبعیض­ها، انتقام جوئی­ها و ... نمی­باشد، اما لازم است در فضایی سالم و اخلاقی ایرادها و نقاط ضعف را با سعه صدر و ادبیات متین و درخور پارسیان بیان کرده و شنونده باشیم. پاسخگوئی شفاف و صریح صورت پذیرد. در مواردی خطاها  واشتباهاتمان را پذیرفته و در صدد جبران آنها برآییم، تا بتوانیم شرایط لازم برای ارتقای سطح کیفی و کمی و تحقق اهداف متعالی خانواده بزرگ دامپزشکی را فراهم نماییم.

امید است حکیم مهر بتواند با استفاده از روش­های مناسب و ابزار رسانه­ای به مانند طراحی اتاق­های گفتگو و میزگردهای هم اندیشی، بسترهای لازم را در جهت تبادل بهتر و بیشتر اطلاعات و عقاید صاحبنظران و مخاطبین خود در آینده نزدیک فراهم نماید.

 

دکتر علی منصوبی – دامپزشک

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
0
0
سپاس فراوان از همکار عزیز دکتر علی منصوبی ،
عید ولادت رسول گرامی (ص) و امام جعفر صادق (ع) بر همه مبارک باد ، انشاء الله خود را به بینش ، نگرش و رفتار اسلامی و ایرانی مزین نماییم.
همکاران عزیز لازم است به نقد منصفانه مبتنی بر شواهد با رعایت احترام به خود ، دیگران و مجموعه جامعه و صنعت دامپزشکی بپردازند و از حکیم مهر هم می خواهیم که از ارائه نظرات و آراء مغایر با واقعیت ها ، حقایق و دور از ادب به طور کامل خودداری نماید.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
0
0
بسیار زیبا و منطقی. درود بر دکتر منصوبی عزیز. امیدوارم همه همکاران و خود بنده، رعایت کنیم.
متخصص جراحی
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
0
ای کاش موتردی که فرمودید رعایت شود خصوصا در مورد پذیرش خطاها و اشتباهات و انتقادپذیری
بارها شده است که در سایت به مطلبی غیر علمی و خلاف واقعیت برخورده ام و وقتی در ذیل خبر کامنت گذاشته ام -البته به صورت کاملا مودبانه- از سوی برخی دوستان دیگر که بعدا کامنت را پاسخ داده اند به حسادت، عقده و ... متهم شده ام. بی آنکه پاسخ سوال یا کامنت را به صورت علمی گرفته باشم.
البته گاهی مسئولین سایت را هم بی تقصیر در این ماجرا نمیبینم، چرا که گاها بعضی خبرها را بدون ارزیابی صحت و سقم مطلب و صرفا بر اساس گفته های افراد منتشر میکند.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
0
گاهی قصد داشتم اخباری که در این سایت درج می شود برای دوستان و آشنایان غیر دامپزشک خود جهت معرفی رشته دامپزشکی ارسال کنم اما با خواندن کامنت ها منصرف شدم-دامپزشک
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
0
چرا ما ایرانیان به جریان اطلاع رسانی آزاد معتقد نیستیم و همه اش انتظار داریم اخبار فیلتر شده در اختیارمان قرار بدهند؟! همه اش از مسئولین فرهنگی و سایت های اطلاع رسانی میخواهیم اخبار پالایش شده در اختیارمان قرار بدهند و اگر به فرض مدیر حکیم مهر هم اینکار را انجام نداد، معترض میشیم آقا چرا سانسور نکردی؟!!!!! وقتی در سیستمی جریان اطلاع رسانی آزادی داشته باشد، بطور خودکار خبرهای کذبی که در سیستم وارد میشه، از طرف کاربران حذف خواهد شد و این یعنی آزادی در اطلاع رسانی (طبیعی است چنین سیستمی هم آفت هایی خواهد داشت اما میزان سود در برابر ضرر بسیار چشمگیر خواهد بود). متاسفم بر دوستان تحصیلکرده ای که خودشان را بعنوان یک قشر روشنفکر در جامعه معرفی کرده اما هنوز دوست دارند مانند فوتبالیست ها روزنامه ها و سایت ها ازشون تعریف و تمجید بکنن. اگر آقای فلانی و بهمانی در فوتبال معتقد هستند که سانسور در جراید و سایت ها باید اعمال شود، برایش خرده ای نمی توان گرفت چون وضعیت فکری و فرهنگی شان مشخص است. اما شیوع چنین تفکر توتالیتری در بین تحصیلکردگان جامعه، هشداری است جدی که نباید از آن غافل شد.
نظر شما
ادامه