کد خبر: ۱۹۷۴

حکیم مهر -  رئیس اداره بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت از ثبت 13 هزار مورد ابتلا به بیماری تب مالت در کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: البته به این آمار تعداد بیماران بخش خصوصی به دلیل فقدان نظام ثبت اضافه نشده است.
دکتر محمدرضا شیرزادی اظهارداشت: این بیماری همیشه در کشور وجود دارد ولی با نادیده گرفتن واکسیناسیون دامها شیوع آن شدت می یابد.

پیش از این، دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران از ورود دامهای آلوده و شیوع تب مالت در بعضی از مناطق کشور خبر داده و عنوان داشته که دامهای آلوده و مصرف لبنیات غیرپاستوریزه از مهمترین عوامل ابتلا به این بیماری هستند.

شیرزادی با اشاره به شیوع بالای تب مالت در استانهای دامپرور کشور همچون اصفهان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی در عین حال تاکید کرد: البته این بیماری در همه جای ایران وجود دارد.

رئیس اداره بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت از ثبت 17 هزار مورد ابتلا در سال 87 و 13 هزار مورد تب مالت در سال گذشته افزود: البته آمار سال 88 هنوز تکمیل نشده است.

شیرزادی در مورد واردات دامهای آلوده به کشور گفت: چون تب مالت یک بیماری بومی است نمی توان گفت که واردات دامهای آلوده باعث گسترش بیماری می شود.

به گفته رئیس اداره بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، آمار از کار افتادگی ناشی از ابتلا به تب مالت بیش از میزان مرگ و میر آن است.
 

نظر شما
ادامه