کد خبر: ۱۹۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: خوشبختانه بیماری لمپی‌اسکین در استان مرکزی مهار شده و تاکنون با تلفاتی مواجه نبوده است.

دکتر علی رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)- منطقه مرکزی، در ارتباط با وضعیت بیماری لمپی‌اسکین در استان مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بدلیل قرار نگرفتن استان در منطقه‌ی مرزی، این بیماری جز دو مورد مشکوک در چند ماهه گذشته در استان، مشاهده نشده و بطور کامل مهار شده است.

وی ادامه داد: بیماری لمپی‌اسکین یک بیماری پوستی ویروسی با سرعت انتشار بالاست که با ایجاد ندول و گره‌هایی بر روی پوست تظاهر پیدا می‌کند و خسارات اقتصادی سنگین همراه با کاهش تولیدات دامی و ضایعات پوستی بر جمعیت دام وارد می‌کند.

دکتر رضایی‌پور پیشگیری از طریق واکسیناسیون را راهکار جلوگیری از انتشار این بیماری عنوان کرد و گفت: در این گونه موارد استفاده از واکسن آبله توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرد بدلیل برودت هوا و وزش‌ باد احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی طیور در مرغ‌داری‌های استان تشدید می‌شود و انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه مهم است.

این مقام مسئول با اشاره یه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی در دام در فصل زمستان، تأکید کرد: در حال حاضر با توجه به سردی هوا ممکن است اصول تغذیه‌ای و همچنین جایگاه دام نیز تغییر پیدا کند به همین دلیل باید نکات بهداشتی را در این زمینه رعایت کرد و از شیوع بیماری‌های دامی جلوگیری لازم را بعمل آورد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
0
0
خوب . معلومه. پشه ای نمونده تا بیماری ادامه بیابد
نظر شما
ادامه