کد خبر: ۱۹۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: عرضه گوشت گرم در بازار ممنوع نشده، بلکه براساس دستور سازمان دامپزشکی لاشه دام پس از ذبح باید حدود 24 ساعت در پیش‌سرد‌کن کشتارگاه‌ها قرار گیرد و سپس به بازار عرضه شود.

وی افزود: قرارگرفتن 24 ساعته لاشه دام سنگین در پیش سرد‌کن، براساس تصمیم سازمان دامپزشکی و در راستای کاهش بار میکروبی آن اتخاذ شده و این اتفاق به معنای ممنوعیت عرضه گوشت گرم به بازار نیست، چرا که در صورت دست زدن به لاشه دام انگشت کاملا به داخل گوشت فرو می‌رود.

ملکی با بیان اینکه از سال آینده هم عرضه گوشت پیش سرد گوسفند در بازار آغاز خواهد شد، گفت: آغاز طرح پیش‌سرد‌کردن لاشه دام ذبح شده در تهران با گوشت گوساله بوده است و از سال آینده فرآینده پیش سرد کردن لاشه گوسفند ذبح شده در تهران اجرایی می‌شود.

وی افزود: گوشت منجمد به صورت قطعه قطعه عرضه می‌شود، نه لاشه و معمولا گوشت‌های منجمد از برزیل وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران تصریح کرد: دام قبل از ذبح در کشتارگاه‌ها توسط دامپزشک معاینه می‌شود و پس از ذبح تمامی امعاء و احشاء آن مورد مورد بررسی و معاینه قرار می‌گیرد و سپس از کشتارگاه خارج می‌شود که البته از این پس لاشه دام سنگین باید یک روز در پیش سرد کردن قرار گیرد و سپس به بازار عرضه شود.

ملکی اظهار داشت: فرآیند پیش سرد کردن لاشه دام ذبح شده باعث گرفتن آب لاشه دام می‌شود بنابراین این مسئله و هزینه سرد کردن لاشه دام ممکن است بین 3 تا 4 درصد قیمت گوشت گوساله را در بازار افزایش دهد.

وی با اشاره به قیمت گوشت گوسفندی در بازار گفت: هر کیلوگرم گوشت گوسفند بدون دنبه 27 تا 28 هزار تومان است.

براساس این گزارش: فرآیند پیش سرد کردن لاشه دام و نگهداری آن در دمای بین 0 تا 4 درجه سانتی‌گراد به مدت 24 ساعت باعث از بین رفتن بار میکروبی و عرضه بهداشتی‌تر گوشت در بازار می‌شود.

 

برچسب ها: گوشت گوسفندی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
0
من معنی این جمله ««چرا که در صورت دست زدن به لاشه دام انگشت کاملا به داخل گوشت فرو می‌رود»» در پاراگراف دوم را نفهمیدم! اگه انگشت به گوشت فرو رود که نشانه فساد گوشت است!!!!!!!
نظر شما
ادامه