کد خبر: ۱۹۸۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
«آیت الله محسن مجتهد شبستری» در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، جایگاه دامپزشکی را به عنوان یک رشته ارزشمند در جامعه اسلامی مهم توصیف کرد ...
999999

 

حکیم مهر - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز جایگاه دامپزشکی را به عنوان یک رشته ارزشمند در جامعه اسلامی مهم توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با دکتر امیر حسین بهداد مدیرکل جدید دامپزشکی استان و معاونین و مدیران ستادی این اداره کل طی سخنانی اظهار داشت: اسلام به عنوان یک دین جامع به تمامی جنبه های زندگی انسان توجه خاص دارد.

وی با بیان اینکه در اسلام سه نوع حقوق مدنظر قرار گرفته است گفت: علاوه بر حقوق اسلامی و انسانی در اسلام، حقوق حیوانی نیز مورد توجه بوده و در سخنان ائمه اطهار (ع) بارها بر رعایت حقوق حیوانات تأکید شده و این خود نشان دهنده جامعیت دین اسلام است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان مصداق هایی از توجه اسلام به رعایت حقوق حیوانات نقش دامپزشکی را در این عرصه مورد توجه دانست و تاکید کرد: دامپزشکی همچنانکه در کلیه کشورها مهم است در ایران هم در کنترل و پیشگیری از بیماری ها، معالجه دامهای بیمار و ارتقاء سطح بهداشت جامعه نقش مهمی بر عهده دارد.

وی با اشاره به اهمیت ذبح شرعی در دین اسلام تصریح کرد : موضوع ذبح شرعی در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته و دامپزشکی یکی از وظایفش رعایت این مسئله در کشتار دام های مورد استفاده در داخل کشور و نیز دامی که از خارج وارد کشورمی شود می باشد که باید با جدیت آن را اجرایی کند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه احکام ذبح شرعی در دین اسلام فلسفه خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: در مورد عدم استفاده از گوشت دام­هایی که در اسلام ممنوع شده است نیز اکنون دانشمندان به نتایج مهمی دست یافته اند از آن جمله به تجربه ثابت شده که استفاده از گوشت خوک اثرات سوء انسانی دارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس دامپزشکی رعایت مسایل مربوط به ذبح شرعی با توجه به فلسفه اسلامی آن و اطمینان بخشی به مردم در این زمینه را در اولویت قرار داده و نظارت کامل بر موضوع داشته باشد.

گفتنی است در این دیدار که در یک فضای صمیمی انجام شد امام جمعه تبریز ضمن تبریک انتصاب دکتر امیر حسین بهداد به سمت مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: مدیران و کارکنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید ضمن انجام وظایف محوله در ادارات با جوابگویی سریع و مساعد، تکریم ارباب رجوع و زبان خوش با مردم و ارباب رجوع برخورد نمایند که انشاا... اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این زمینه توفیق هرچه بیشتر کسب نماید.

بر اساس این گزارش گزارش در آغاز این دیدار دکتر امیر حسین بهداد مدیرکل جدید دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در سخنانی با اشاره به فعالیت های این اداره کل، بهره گیری از دیدگاه ها و نقطه نظرات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز را برای ارتقاء سطح امور اجرایی مهم توصیف کرد و گفت: دامپزشکی آذربایجان شرقی با توجه به گستردگی فعالیت نیازمند ارتباطات سازنده با بخش های مختلف به ویژه ائمه جمعه و مدیریت کلان استان می باشد تا بتواند به وظایف خطیر خود بویژه نظارت بر الگوهای شرعی به خوبی عمل نماید.

 

خبر مرتبط:

پنج حق اساسی حیوانات، یک مفهوم اساسی در رفاه حیوانات - دکتر سید شهرام میرزمانی

نگاه کارشناسی به طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات در مجلس - دکتر محمد لطفی زاده

نگاه شما: یادداشتی بر طرح ممنوعیت نگهداری حیوانات در مجلس شورای اسلامی

طرح جدید مجلس: مجازات شلاق و زندان برای سگ گردانی، معامله و نگهداری سگ در خانه

نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره نگهداری از سگ

دکتر لطفیزاده در نامه به دکتر مخبر دزفولی : با دفاع از حریم دامپزشکی و پیگیری موارد ضروری در قبال طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات در ذهن دامپزشکان چهرهای ماندگار از خود ثبت کنید / از فرصت مجالست با رئیس مجلس استفاده نمایید

دکتر آلداود با انتقاد از سازمان دامپزشکی مدعی شد : نگهداری سگ و تأمین غذا و داروی آن برای حدود 5 میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است! / تصویب طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات 3 تا 4 سال زمان میبرد

متن کامل گزارش کارشناسی مرکز پژوهشهای مجلس درباره طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات مضر و نجسالعین / نام مجری مشهور صدا و سیما در فهرست تدوینگران این گزارش

در پی تدوین طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات مضر و نجسالعین / دکتر لطفی‌زاده در نامه به دکتر توکلی : با عمل به توصیه دامپزشک، سلامت مردم اصلاً تهدید نمیشود + متن کامل نامه

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس پیگیر طرح مبارزه با نگهداری و تردد سگ و حیوانات مضر

نامه سرگشاده دکتر ملوکپور به رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس درباره طرح مقابله با سگبازی

یک نماینده مردم در مجلس : باید جلوی حامیان حیوانات بایستیم! / نماینده دیگری در همان مجلس : طرح مبارزه با سگگردانی اولویت جامعه نیست و تنها وقت مجلس را میگیرد

طرح 39 نماینده مجلس برای مقابله با سگبازی تقدیم مجلس شد / سازمان دامپزشکی به خواب نرود : به وزارت بهداشت مأموریت دادهاند حیوانات خطرناک و مضر را فهرست کند!

تاملی بر طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات – دکتر امید مرادی

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
0
بخدا دامپزشکان قصاب نیستند که نقش دامپزشکان در حد ذبح تنزل یابد. کاش رئیس تازه کار یک اشاره ای به این مطلب میکردند.
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
0
0
امیدوارم نمایندگان مجلس که طرح ممنوعیت نگهداری از حیوانات را ارائه کرده اند، به منویات ایشان توجه نمایند.
همكار
|
-
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
0
0
دامپزشكي بايد در عرصه هاي مختلف شناخته شود. اين اقدام رييس جديد واقعا خوب و عالي بود
نظر شما
ادامه