کد خبر: ۱۹۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

دکتر مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در اولین همایش و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: نخستین چیزی که باید مورد نظر قرار گیرد و به آن توجه شود، خوراک بهداشتی دام، فرآورده‌های دامی، تأمین بهداشت دام و نهایتا تامین غذای سالم برای انسان است.

وی افزود: بالغ بر 13 عامل مخاطره‌آمیز بیولوژیک از جمله عوامل باکتریایی، انگلی، ویروسی و همچنین تعداد قابل ملاحظه‌ای عامل شیمیایی و برخی آلاینده‌ها مانند سموم، آفات، فلزات سنگین می‌توانند جیره غذایی دام و همچنین انسان را تحت تاثیر قرار دهند.

دکتر خلج اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور تلاش دارد تا با تشویق سرمایه‌گذاری‌ها بسترهایی را برای مواد اولیه مورد مصرف کشورهای وارد کننده و تولیدات داخل فراهم کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: محصول نهایی باید برچسب داشته باشد و مختصات جیره غذایی سالم را داشته باشد.

وی افزود: تا کنون در کشور ما 430 کارخانه تولید دام وجود دارد که این کارخانه‌ها تحت نظر سازمان دامپزشکی قرار دارند و همچنین بالغ بر 330 کارخانه مکمل‌سازی ضایعات و پودر ماهی در کشور فعال است که طی 13 سال گذشته دولت تلاش کرده محصول سالم تولید کند.

وی اظهار داشت: راهکاری که دولت برای خروج از تورم می‌دهد تشویق و سلامت صادرات است.

دکتر خلج گفت: الزامات بهداشتی کشورهای هدف برای صادرات تا کنون رعایت شده و این موضوع سیر خوبی در کشور داشته است.

دکتر خلج اظهار داشت: بخش عمده گوشت مازاد مرغ ایران به کشورهای همسایه صادر می‌شود و در صورتی که کشورهای وارد کننده محصولات ایرانی الزامات بهداشتی سخت‌گیرانه‌ای را در نظر بگیرند قادر به تامین آن الزامات هستیم.

وی افزود: یکی از بازارهای بزرگ منطقه بازار روسیه است و روسیه اتحادیه گمرکی آنها شامل بلاروس و قزاقستان از بازارهای بزرگ محصولات کشاورزی ایران می‌تواند باشد که به دنبال رفت و آمدهای مسئولان به کشور با رعایت الزامات بهداشتی آنها محصولات کشاورزی ما از قبیل لبنیات، تخم‌مرغ، گوشت مرغ و ... به روسیه صادر شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسول فني سابق
|
-
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
0
0
اين هم يك مورد از نظارتهاي سختگيرانه در صنايع لبني ، باميد اين با صادرات محصولات لبني به روسيه راه را براي ورود به بازار جهاني باز كنيم، بي شك دنيا را قبضه مي كنيم و كلي فرصت شغلي هم در صنايع لبني إيجاد مي كنيم!!!!!!
http://www.eghtesadnews.com/Live/Stories/DEN-110067/پنیری_که_تولید_نشده،_عرضه_شد_عکس_
نظر شما
ادامه