کد خبر: ۱۹۸۷۰

دکتر عاقبتی مدیرکل دامپزشکی گیلان

دکتر سهراب عاقبتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: 210 مرکز درمانی، داروخانه و مطب دامپزشکی با 800 دامپزشک در 16 شهرستان گیلان فعال است.

وی با بیان اینکه دامپزشکی گیلان 160 نفر کمبود نیرو دارد، افزود: در حالیکه 360 پست سازمانی در دامپزشکی گیلان وجود دارد اکنون فقط 200 نفر در این اداره‌کل فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: از حدود 800 دامپزشک گیلانی تنها 53 دامپزشک در مراکز دولتی و اداره‌های دامپزشکی گیلان مشغول فعالیت هستند و باید تعداد دامپزشکان مراکز دولتی گیلان را افزایش دهیم.

دکترعاقبتی خاطرنشان کرد: تأمین بهداشت، سلامت و فراهم کردن رفاه دام، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی وتأمین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام از اهداف سازمان نظام دامپزشکی است.

وی فراهم کردن شرایط ورود به بازارهای جهانی، توسعه پایدار و سرمایه‌گذاری در بخش دام و اجرای الزامات، مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان‌های بین المللی مرتبط را از دیگر اهداف سازمان دامپزشکی برشمرد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان اظهار داشت: دامپزشکی در بهداشت و مبارزه با بیماری‌های دامی و افزایش بهره‌وری تولیدات دامی و امنیت سرمایه‌گذاری که سبب رونق کسب و کار و توسعه اقتصادی کشور می‌شود، نقش اساسی ایفا می‌کند.

دکترعاقبتی با بیان اینکه دامپزشکی یک نهاد حاکمیتی است، افزود: جایگاه بی‌بدیل این حرفه در بهداشت عمومی جامعه و تأمین سلامت به ویژه در مبازه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان اثرگذار است.

 

نظر شما
ادامه