کد خبر: ۱۹۸۷۶
تعداد نظرات: ۵ نظر

دانشجوی پزشکی

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی مقرر کرد گسترش رشته های علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) در برخی رشته ها تا ظرف ۵ سال آینده متوقف یا اعطای مجوز محدود شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این مصوبه در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی به تصویب رسیده است.

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در تازه ترین مصوبه خود پس از بررسی چگونگی حدود گسترش رشته های علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) مقرر کرد گسترش برخی رشته ها تا ظرف ۵ سال آینده متوقف یا اعطای مجوز محدود شود.

دکتر احمد خالق نژاد طبری دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در این باره به خبرنگار مهر گفت: این تصمیم بر این اساس اتخاذ شده است که برخی از رشته های علوم پزشکی به اندازه کافی در دانشگاه ها پذیرش داشته اند و دیگر نیازی به توسعه این رشته ها در کشور احساس نمی شد.

وی افزود: از همین رو تصمیم گرفته شد که رشته هایی که نیازی به آنها نیست با رشته های بین رشته ای و همچنین رشته هایی که فناوری های نوین را در کشور به دنبال دارند جایگزین شود.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
0
0
بله اینگونه است که رشته های گروه پزشکی دارای ارج و قرب در جامعه هستند و هنوز برایشان بازار کار وجود دارد. ای کاش سازمان دامپزشکی و وزارت علوم هم همین کار را برای رشته های گروه دامپزشکی انجام داده بودند. وجود فارغ التحصیلان بیکار در گروه دامپزشکی نتیجه جذب سیل آسای دانشجو در دانشکده های دامپزشکی در چند سال اخیر است.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان. بنده در صدد داوری و قضاوت نیستم اما به نظر شما وقتی در کل وزارت علوم دکتری دامپزشکی رشته دکتری حرفه ای محسوب می شود و در صدر رشته های دیگر است می توان (یا می ارزد که) آن را محدود کرد؟!
Dvm
|
-
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
0
0
واقعا کی باید ما دامپزشکان هم یک خبر خوشحال کننده و امیدوارکننده در مورد وضعیت دامپزشکی بشنویم؟ صبرمن که دیگه تمام شد.واقعا چرا به دامپزشکی توجهی نمیشه؟ نه پول توشه نه مقام.اگه دولت به فکر ما که هیچی به فکر سلامت مردم باشه باید از دامپزشکی حمایت می کرد.این همه به پزشکان توجه می کنند چه مالی و اقتصادی و چه اجتماعی یک دهم اونو برای دامپزشکی مایه نمیذارن. واقعا اینجوری نمیشه و دیگه قابل تحمل نیست.هیشکیم نیست تحولی ایجاد کنه نه نظام نه سازمان دامپزشکی هیچکدام نتونستن بعد این همه مدت هنوز ماده 19 رو اجرا کنن.دیگه واقعا شرم آوره
ایرانی وطن پرست
|
-
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
0
0
دامپزشکی کشور نباید قوی بشه چون اونوقت سطح سلامت مردم بالا میره و دیگه خیلی از بیماری های عفونی و غذازاد وجود نداره و دوستان وزارت بهداشت با چه توجیهی این بودجه های کلان رو اخذ کنن؟؟
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
0
0
فکر میکنم کم کم می خوان ورود دامپزشک ها رو به رشته های علوم پایه پزشکی محدود کنن.همین طور که در چند سال گذشته ورود دامپزشک ها به فارماکولوژی و بیوتکنولوژی پزشکی رو ممنوع کرده بودن.
نظر شما
ادامه