کد خبر: ۱۹۸۸۸
تعداد نظرات: ۸ نظر

دکتر علیرضا منادی سفیدان، نماینده شهر تبریز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و یکی از دو نماینده دامپزشک حاضر در مجلس، در دویست و بیستمین جلسه هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی تهران به رتبه دانشیاری ارتقاء یافت.

در دویست و بیستمین جلسه هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی تهران که روز چهارشنبه 24 دی 93 با حضور اکثریت اعضا در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، پرونده های متقاضیان ارتقا به مرتبه دانشگاهی استادیاری، دانشیاری واستادی مطرح و پس از بحث و بررسی بر روی مستندات پرونده ها و تبادل نظر، به رای مخفی الکترونیکی گذاشته شد. در این رای­گیری، ارتقاء رتبه دانشگاهی دکتر منادی سفیدان از استادیاری به دانشیاری به تصویب رسید.

لازم به ذکر است که دکتر منادی سفیدان دارای مدرک دکترای تخصصی میکروبیولوژی دامپزشکی بوده و عضو هیات علمی دانشکده پیراپزشکی این دانشگاه می­باشد.

 

بیوگرافی دکتر علیرضا منادی سفیدان (برگرفته از وب­سایت رسمی دکتر منادی)

 

دکتر منادی در 15 اردیبهشت 1348 در یک خانواده مذهبی در تبریز به دنیا آمد . شش سال بعد در سال 1354 وارد دبستان هدایت که امروزه به دبستان شهید بهادری تغییر نام یافته، شد درحالی که در سال سوم ابتدایی تحصیل می کرد انقلاب اسلامی آغاز شد و او هنوز خاطرات شیرین مبارزان و ایام پرفتوح دوران انقلاب را به یاد دارد و از خاطرات مدرسه و معلمان مقطع تحصیلی خود به بزرگی و نیکی یاد می کند. از جمله از آقای اکبری که می گوید از اهالی شمال بوده و درپایه اول و دوم الفبای علم و ادب را با او آغاز کرده و درکلاس سوم از آقای مکرمی ، چهارم از آقای قبادی و پنجم از آقای قاسمی تلمذ کرده است.

وی ازخاطرات ایام مدرسه هدایت به عنوان شیرین ترین و ماندگار ترین دوران یاد می کند که در تکوین و شکل گیری درشخصیت او تاثیر بسزایی داشته است. منادی مقطع راهنمایی را در مدرسه رازی تبریز درسال 1358 آغاز کرد که با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران همزمان بود ، این ایام به دلیل فضای آکنده از ایثار و مقاومت درجامعه تاثیر بسزایی در روحیه و شکل گیری شخصیت او داشته است. منادی در دوره راهنمایی درکنار برنامه درسی در فعالیت های فرهنگی و جمعی مدرسه با عشق و علاقه مشارکت داشت و بسیاری از برنامه های صبحگاهی مدرسه را اجرا می کرد.

او ازخاطرات شیرین این دوره تعریف می کند که درآن ایام پدرش برای کمک به پیشرفت فرایند تحصیلی وی با او همکلاس شده که همنشینی با پدر در مدرسه، شگفتی اطرافیان و اولیا مدرسه را بر انگیخته و در خاطرات نوجوانی وی برای همیشه ماندگار گشته است. منادی درسال 1366 پس از اخذ دیپلم علوم تجربی از دبیرستان دهخدا تبریز در کنکور همان سال شرکت کرده و در رشته تربیت معلمی پذیرفته می شود، لیکن ثبت نام نمی کند تا اینکه در کنکور سال بعد در رشته دکترای حرفه ی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز قبول می شود و با علاقمندی به تحصیل دراین رشته ادامه می دهد.

او همزمان با تحصیل در دانشگاه درفرصت های نیمه وقت خود به عنوان آموزش یار برای مدتی درمدرسه شهید بهادری ( هدایت سابق ) که خود زمانی دانش آموز آن مدرسه بود ، به تدریس می پردازد حرفه ای که پیشتر و در سن 16 سالگی و همزمان با تحصیل در دبیرستان به عنوان آموزشیار نهضت سوادی تجربه کرده بود و سپس برای مدتی هم در روستای لیقوان تبریز آموزگار دانش آموزان این روستا می شود. منادی درسال 1374 موفق به اخذ درجه دکترا از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز شده و یک سال با درجه ستوان یکمی درمرکز آموزش بهداری ارتش جمهوری اسلامی خدمت مقدس سربازی را آغاز می کند و اندکی بعد به عنوان مامور عازم منطقه مغان شده و به مدت دو سال و چند ماه در شبکه دامپزشکی شرکت کشت و صنعت مغان ، پارس آباد و گرمی در کنار عشایر غیور این منطقه به خدمت ادامه می دهد.

دکتر منادی درسال 1368 که با پایان جنگ تحمیلی همزمان است ، فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود را گسترش می دهد و در انتخابات ریاست جمهوری شهید رجایی، حضرت آیت الله خامنه ای و هاشمی رفسنجانی به عنوان فعال ستادهای انتخاباتی آنان فعالیت و تبلیغ می کند. وی درسال 1376 در لبیک به سنت حسنه رسول اکرم (ص) به امر مقدس ازدواج از یک خانواده مذهبی و متدین و از خاندان علامه شهیر شیخ بهایی اقدام کرده و درسال 1377 به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز فعالیت علمی خود را در این دانشگاه آغاز می کند و همزمان به سمت رییس باشگاه پژوهشگران جوان شمال غرب کشور منصوب می شود.

منادی درسال 1380 به عنوان مدیرگروه رشته مهندسی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد تبریز منصوب می شود و به فاصله یک سال بعد و درسن 32 سالگی به دلیل لیافت و شایستگی های مدیریتی به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی زنجان یکی از بزرگترین واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزیده می شود. درمدت حضور وی دردانشگاه زنجان با تلاش و پیگیری های مدیریتی این دانشگاه از نظر فضای های آموزشی ، تعداد رشته های تحصیلی ، پژوهشی و نیز خوابگاهی به نحو مطلوب و درحد استانداردهای ملی متحول شد و پیشرفت کرد که هنوز مردم با فرهنگ زنجان و مجامع علمی و دانشگاهی این استان از خدمات وی به نیکی یاد می کنند.

وی به فاصله کمتر از یک سال پس از اخذ دکترای دامپزشکی دومین دکترای خود را در رشته بسیارمهم میکروبیولوژی ( مقطع P.H.D ) دریافت می کند. جداسازی ژن GP. 51 عامل بیماری لوکوز به روش مولکولی عنوان پایان نامه دکترای میکروبیولوژی وی است که برای نخستین بار درکشور اجرا شده و یافته های علمی آن نقش حیاتی و مهمی در واکسن سازی بر علیه این بیماری داشته و کمک بسزایی برای ساخت واکسن آنفلولانزای انسانی که باحمایت سازمان بهداشت جهانی در موسسه پیام مرند اجرا می شود کرده است.

نهم آذرماه سال 1383 حادثه تلخ و ناگواری در زندگی نوبنیاد دکتر روی داد و طی آن دختر نازنین وکوچک وی قربانی مرگ خاموش شد و براثر گاز گرفتگی از دنیا رفت. دکتر منادی بعد ها و در نخستین دوره نمایندگی مردم در مجلس از این حادثه تلخ به نفع تمامی مردم ایران استفاده کرده با ارائه طرحی تمامی خانوارهای ایرانی را تحت پوشش بیمه حوادث ناشی از گاز گرفتگی قرار داد. وی پس از این حادثه تلخ درسال 1384 به زادگاه خود تبریز منتقل شد و همزمان با ریاست دانشگاه آزاداسلامی زنجان ، مسوولیت دبیری منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی به تعداد 61 واحد دانشگاهی در استان های شمال غرب کشور را عهده دار می شود.

وی کمتر از یک سال بعد و به شایستگی های فردی و اجتماعی و مقبولیت عمومی باتشویق دوستان وارد عرصه سیاست شد و دراولین آزمون میدان سیاست با آراء خوب مردم تبریز به عنوان عضو علی البدل شورای اسلامی شهر تبریز برگزیده شد و درسال 1386 ازسوی مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو به عنوان نماینده وارد مجلس می شود. منادی درسال نخست نمایندگی با توجه به سوابق و مطالعات علمی و پژوهشی با رأی قاطع هیات رییسه مجلس به عنوان یکی ازپنج عضو فعال شورای پژوهشی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی برگزیده می شود که این انتخاب حاکی از جایگاه و شایستگی های علمی وی است.

او اندکی بعد درشکل گیری کمیسیون های مجلس به عنوان عضو فعال کمیسیون برنامه و بودجه که یکی از کمیسیون های تاثیر گذار درمجلس است انتخاب می شود و درطول دوره مدت نمایندگی از ظرفیت و امکانات این کمیسیون برای رفع مشکلات مردم و توسعه و پیشرفت طرح های استان به نحو شایسته استفاده می کند. عضویت در اتحادیه بین المجالس جهان و عضویت در شورای عالی اجرایی سیاستگذاری اصل 44 قانون اساسی که قوی ترین شورای عالی اقتصادی کشور می باشد از دیگر مسوولیت های منادی در مجلس است.

ایده ساخت بزرگراه تبریز - نودوز ( دروازه پنجم تبریز ) ، طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه ، اتصال خط اتیلن عسلویه به تبریز ، و ایده بیمه حوادث ناشی از گاز مشخصا از طرح های وی است که با اتمام آن ها چهره منطقه از نظر عمران و آبادی و اشتغال زایی و رفاه اجتماعی دگرگون خواهد شد. دکتر منادی درنهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم دوباره ازسوی مردم تبریز ، آذرشهر واسکو در دور نخست با فاصله بسیاری زیاد از رقبای خود و با بیش از 155 هزار رأی راهی مجلس شد که همه این ها ناشی از خدمات ارزنده، رضایت مندی و حسن اعتماد مردم به وی می باشد.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
0
0
کلا ایشون تو تبلیغات انتخابات مجلس در تبریز؛ هم خودشون را دامپزشک معرفی نکرده بودند. بعدش هم من اگه جای ایشون بودم تا حالا فول پروفسور میشدم نه دانشیار!!
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
0
دومين دكترا؟؟ منظور دكتري تخصصي DVSc هست كه رزيدنتي مجسوب ميشه نه Ph.D...ميكبوبيولوژي دامپزشكي.....جوري عنوان كردند كه انگلار يك رشته دكتراي ديگه جدا از دامپزشكي در ذهن خواننده شكل بگيره...ولي شنيدم در مجلس چندين بار از حقوق دامپزشكان دفاع كردند....دستشون درد نكنه....انتظار بيشتر هم داريم چون ايشون جز هيات رئيسه مجلس هستند
قاسم
|
-
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
0
0
چجوری میشه در چند دانشگاه هیئت علمی بود؟؟ چجوری میشه کمتر از یکسال دکترای دیگری گرفت؟ چجوری میشهمثه ایشون بود؟!؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
0
0
به نظر میرسه متاسفانه ایشون دوست داشتن به جای دکترای تخصصی میکروبیولوژی دامپزشکی دکترای میکروبیولوژی پزشکی بخونن چون در سایت شخصیشون عنوان نکردن.به هر حال امیدوارم از حق دامپزشکان در مجلس دفاع کنن و موفق باشن
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
0
ایشان مگر هیات علمی علوم پزشکی تهرانه که بوسیله آنها ممیزی می شه؟
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
دکتر در هر حال دوستش داریم
علیرضاواحدی
|
-
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
0
دوستان جهت اطلاع آقای دکتر منادی فول پرفسور رادرانسانیت ومعرفت وادب و باشخصیت بودن دریافت نمودند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
عضو هیات علمی دانشگاه دولتی تهران با مدرک دانشگاه آزاد!!! حقا که ایشان نابغه هستند .............................
نظر شما
ادامه