کد خبر: ۱۹۸۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از عدم کشتار ۲۰ میلیون مرغ چربی دار خبر داد.

ناصر نبی‌پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در خصوص میزان صادرات تخم مرغ گفت: روزانه بین ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن تخم مرغ به کشورهای افغانستان، عراق، عمان، تاجیکستان و ... صادر می‌شود، اما همچنان مازاد تخم مرغ در کشور وجود دارد که آن هم به دلیل برنامه ریزی‌های غلط وزارت جهاد کشاورزی در گذشته و حال است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ حدود ۱۰ تا ۱۱ کیلو گرم است، افزود: با توجه به اینکه قدرت خرید پایین آمده از ۹۸۰ هزار تن تولید بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن مازاد تولید تخم مرغ وجود دارد.

نبی‌پور با انتقاد از توقف تولید خمیرمرغ در کشور، افزود: نباید به دلیل عدم نظارت و تخلف عده‌ای در خصوص آسیاب کردن استخوان مرغ و استفاده آن در خمیر مرغ این صنعت را جمع کرد. در حال حاضر کشتار حدود ۲۰ میلیون مرغ چربی دار متوقف شده و باعث از بین رفتن سرمایه شده است.

وی قیمت تخم مرغ در بازار را غیر عادلانه عنوان کرد و گفت: در حالی که بهای هر کیلو گرم تخم مرغ درب مرغداری‌ها بین ۳۳۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان است با دلال بازی‌ها و عدم برنامه ریزی درست قیمت تخم مرغ در بازار بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان شده است که سود آن به جیب واسطه‌ها می‌رود.

 

 

برچسب ها: عدم کشتار, مرغ،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
0
دیگر همین مانده بود که این آقا یادنامه ریزی وزارت رو فاتحه بخونه، مسخره نیست؟
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
0
نه جناب اصلا مسخره نیست، در تمامی کشورهای پیشرو اتحادیه ها در تصمیم سازی های کلان و خرد نقش بسزایی دارند،چون هر گونه تصمیم گیری یا فرآیندی بدون در نظر گرفتن ذی نفعان امکان پذیر نیست.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
0
0
مسخره این هست که این آقا هنوز نمیدونه که مرغ تخمگذار پیر چربی نداره. مرغ تخمگذار با وزن 800 گرمی اش چربیش کجا بود. مرغ مادر هم که درشت تر هست اصلاً گیر نمیاد و همه اش صادر میشه. پس باز این اقا اطلاعات غلط را منتشر کرده
نظر شما
ادامه