کد خبر: ۱۹۹۰۲

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، هادی سنگانیان عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران اظهار داشت: با همکاری مشترک سازمان شیلات ایران، سازمان دامپزشکی و اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران، نخستین محموله میگوی پرورشی به روسیه صادر شد.

وی ادامه داد: توافقنامه صادرات آبزیان ایرانی به روسیه میان مقامات سازمان دامپزشکی و روسیه به امضا رسیده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران تصریح کرد: با امضای این توافقنامه از این پس تمام محصولات آبزی پروری ایران می تواند به روسیه صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر روسیه محصولات شیلاتی ایران می تواند به قزاقستان و بلاروس هم صادر شود.

سنگانیان موفقیت ایران در جلب نظر مقامات روسیه برای صادرات آبزیان به این کشور را مرهون تلاش های قابل تقدیر وزارت جهاد کشاورزی دانست.

وی گفت: این محموله از طریق کامیون های یخچال دار و از راه زمینی و مرزهای شمالی کشور در استان گیلان و از مرز آستاراخان به روسیه صادر می شود.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران، امکان صادرات محصولات شیلاتی به روسیه، قزاقستان و بلاروس از طریق کشتی و آب های جنوبی کشور نیز امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه صادرات از طریق کشتی بسیار ارزان قیمت تر است ، اظهار داشت : اما مدت زمان بیشتری طول می کشد تا محصول به کشور مقصد برسد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران در ادامه سخنان خود یادآور شد: انتخاب مسیر صادرات بستگی به خریدار دارد.

وی اظهار داشت: روسیه دارای ظرفیت و بازار مناسب و بزرگی است و ظرفیت 200 هزار تن برای صدور میگو دارد و ما آن را هدف صادرات خود قرار داده ایم. به گفته وی، موقعیت خوبی برای صادرات محصولات ایران به این کشور به ویژه در زمینه محصولات فراهم شده است.

سنگینیان خاطرنشان کرد: افزایش تولید میگوی پرورشی ، تاثیر بسزایی در افزایش صادرات و ارزآوری خواهد داشت که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد تحقق ان باشیم.

سنگانیان با اشاره به اینکه بر اساس آمار ارائه شده تولید میگوی پرورشی برای نخستین بار در کشور از مرز 20 هزار تن گذشته است ، تصریح کرد: پیش بینی می شد 17 هزار تن میگوی پرورشی امسال تولید شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با آشنایی بیشتر مردم روسیه با کیفیت بالای محصولات شیلاتی ایران شاهد صادرات بخش قابل توجهی از میگوی پرورشی به این کشور باشیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران، اتحادیه گمرکی روسیه، قزاقستان و بلاروس را در کنار اتحادیه اروپا به عنوان بازارهای هدف صادرات آبزیان ایران اعلام کرد.

 

برچسب ها: صادرات, میگو،
نظر شما
ادامه