کد خبر: ۱۹۹۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
وی افزود: برخی دوستان به طور دوره‌ای با انجام مصاحبه نسبت به میزان بالای سرب در گوشت مرغ هشدار می‌دهند و به این ترتیب موجب نگرانی مردم می‌شوند ...
dr_javidi

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، گفت: نتایج آزمایش های انجام شده در سالهای 91 و 92 نشان می دهد که میزان فلزات سنگین از جمله سرب در میان نمونه های تصادفی که به طور علمی انتخاب شده از مرغداری ها و کشتارگاه های طیور سراسر کشور پایین تر از حد مجاز بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر جمال الدین جاویدی با اشاره به برخی مصاحبه ها و گزارش هایی که به اشتباه در دوره های زمانی مختلف بر میزان بالای سرب در گوشت مرغ تاکید می کنند، گفت: به استناد ماده 14 دستورالعمل 96/23EC  اتحادیه اروپا، کشورهای صادرکننده به اتحادیه اروپا موظف به تعیین آزمایشگاه مرجع اختصاصی برای هر گروه باقیمانده بوده که بر این اساس، سازمان دامپزشکی کشور به عنوان مرجع ذیصلاح در سال 1391 نسبت به تعیین آزمایشگاه های مرجع اختصاصی برای گروه های باقیمانده ها اقدام کرد و در این راستا آزمایشگاه کنترل بهداشتی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بعنوان آزمایشگاه مرجع اختصاصی فلزات سنگین که زیر نظر مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور فعالیت می کند انتخاب شد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، تصریح کرد: در سال 91 تعداد 623 نمونه مرغ از مرغداری ها و کشتارگاه های طیور سراسر کشور به روش تصادفی نمونه برداری و در اختیار آزمایشگاه مرجع تخصصی فلزات سنگین در فرآورده های دامی قرار گرفته شد که نتایج این بررسی ها نشان می دهد هیچ یک از نمونه های مورد آزمون از لحاظ سرب بالاتر از حد مجاز نبوده اند.

وی ادامه داد: در سال 92 نیز این آزمون انجام شد و تعداد 623 نمونه مرغ از مرغداری ها و کشتارگاه های طیور سراسر کشور به روش تصادفی مورد آزمایش قرار گرفتند که نتایج سال 91 بطور مجدد در سال 92 نیز تکرارشد و هیچ یک از نمونه های مورد آزمون از لحاظ سرب بالاتر از حد مجاز نبودند.

دکتر جاویدی با اشاره به این که برخی دوستان به طور دوره ای با انجام مصاحبه هایی نسبت به میزان بالای سرب در گوشت مرغ هشدار می دهند و به این ترتیب موجب نگرانی مردم می شوند، پیشنهاد کرد: در صورت داشتن هر گونه مدارک یا مستندات آنها را در اختیار این سازمان قرار دهند تا نسبت به صحت و سقم آنها در این مرکز مرجع تشخیص نهایی اقدام لازم بعمل آید، چرا که دستیابی به نتایج صحیح در آزمایشگاه های معمولی امکان­پذیر نمی باشد.

 

خبر مرتبط:

معاون وزیر جهاد کشاورزی بالا بودن میزان سرب در گوشت مرغ را رد کرد

حاشیه‌سازی مجدد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران / استاندار تهران: تنها مرجع رسمی اظهار نظر در این باره وزارت بهداشت و امور دام وزارت جهاد کشاورزی است!

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی: میزان فلزات سنگین نمونه‌های طیور پائین‌تر از حد مجاز است

میزان فلزات سنگین هیچ یک از نمونه های تصادفی انتخاب شده از مرغداری ها و کشتارگاه های طیور کشور بالاتر از حد مجاز نیست

میزان سرب موجود در گوشت مرغ وارد شده به تهران 47 درصد بیش از حد مجاز است

 

 

برچسب ها: سرب، مرغ، جاویدی،
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
0
0
عکس بهتری از دکتر جاویدی ندارید؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
0
0
در همه دوران ها دیوار دامپزشکی کوتاه بوده و هر کسی بخودش اجازه میده جفت بزنه روی این دیوار، چرا از این دست اظهار نظرها در امور پزشکی نمکنند؟ حتما و قطعا چون جرات نمکنند. رئیس بقول بعضی ها شجاع سازمان دامپزشکی چرا این موارد رو نادیده میگیرند و ....
هفت خط
|
-
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
0
0
اگر ملت يكبار آب چيلر كشتارگاه را ببينند شك نكنيد بجاي مرغ،راضي مي شوند بربري را با سرب خالص بخورند.درست است دامپزشكي مسوول تمام مشكلات نيست اما حداقل مي تواند روي خوراك دام و طيور نظارت كند.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
0
0
تقصیر عکاس و عکس چیه؟
نظر شما
ادامه