کد خبر: ۱۹۹۱۷

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931030001696#sthash.uePPF3DM.dpuf

دکتر عباس عباسی عصر امروز در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی شرق گیلان در لنگرود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود اظهار کرد: 384 واحد کشتارگاه دام سنگین در کشور وجود دارد که از این تعداد 65 کشتارگاه صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه سه کشتارگاه صنعتی در گیلان راه‌اندازی شده است، افزود: امروز با افتتاح کشتارگاه صنعتی لنگرود، گیلان نخستین استانی است که تمام کشتارهای آن به صورت صنعتی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه تمام 40 کشتارگاه‌ سنتی گیلان تعطیل شدند، تصریح کرد: در کشتارگاه‌های صنعتی گیلان از جمله رشت، تالش و لنگرود تولید فرآورده‌های گوشتی و کشتار دام با شرایط کاملاً بهداشتی صورت می‌گیرد.

وی به انتقال فرآورده‌های گوشتی پس از کشتار به سردخانه و توزیع آن تا 24 ساعت بعد اشاره کرد و متذکر شد: قرار گرفتن فرآورده گوشتی در این دما موجب می‌شود بیماری مشترک بین انسان و دام خنثی شود و گوشت با کیفیت بسیار مطلوب به دست مصرف کننده برسد.

وی با تصریح بر اینکه در کشتارگاه‌های صنعتی زنجیره سرد مانند کشتار و حمل و نقل بهداشتی به مراکز عرضه و حفاظت از محیط زیست رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولان استانی نباید اجازه فعالیت کشتارگاه‌های سنتی را دهند.

 

 

نظر شما
ادامه