کد خبر: ۲۰۰۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 932 راس اسب در استان یزد مورد تست مشمشه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی استان یزد، دکترسید خلیل موسوی اظهار داشت: مشمشه نوعی بیماری نادر و بالقوه کشنده باکتریایی است که از اسب‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و بهترین راه تشخیص و مبارزه با این بیماری، انجام تست مالئین در اسب‌ها است که به صورت رایگان توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 932 راس اسب در استان یزد مورد تست مشمشه قرار گرفته‌اند.

دکترموسوی ادامه داد: بیماری مشمشه از زمان قدیم گسترش جهانی داشته اما امروز در بسیار از کشورها به کمک روش‌های جدید تشخیص، پیشگیری و درمان ریشه‌کن شده با این حال هنوز در شمال آفریقا، شرق اروپا و آسیا مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: احتمال سرایت این بیماری به مالکان اسب همچنین کارکنان آزمایشگاه‌ها وجود دارد.

موسوی از مالکان اسب خواست تا از طریق انجام به موقع تست مشمشه برای اسب‌های خود و نیز با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای و عمل به توصیه‌های کارشناسان، علاوه بر حفظ سرمایه‌های اقتصادی و سلامت خود از شیوع بیماری در سطح جوامع انسانی و دامی استان جلوگیری کنند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
0
0
ایشون نوشتن «وی بیان کرد: احتمال سرایت این بیماری به مالکان اسب همچنین کارکنان آزمایشگاه‌ها وجود دارد.» درحالیکه عملاً انجام آزمایش در استانها ممنوع بوده و آزمایشی هم انجام نمیشه بلکه دامپزشکان تست کننده در معرض خطر هستند.
نظر شما
ادامه