کد خبر: ۲۰۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

تولیدکننده برتر استان اصفهان گفت: با فرآوری چربی‌های دامی توانستیم برای نخستین بار در ایران چربی خوراکی دام و طیور را به جای واردات خارجی این محصول جایگزین کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اعلایی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه دام و طیور در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اظهار داشت: پیش از این کار شرکت ما خرید چربی از کشتارگاه های دام و طیور و استفاده در صنایع صابون سازی، گریس و لوازم آرایشی بهداشتی بود که مصارف دو مورد نخست اکنون منحل شده است.

وی با اشاره به نوآوری در استفاده از این نوع چربی ها، افزود: اکنون با فرآوری این چربی ما توانستیم آن را وارد چرخه خوراک طیور کنیم که این محصول از مهرماه سال ۹۲ با حضور ریاست اداره دامپزشکی استان اصفهان رونمایی شد.

تولید کننده برتر استان اصفهان با اشاره به اینکه بازار هدف این محصولات مرغداری ها هستند، گفت: در واقع این محصول به عنوان چربی مخصوص خوراک طیور به جای روغن خوارکی مانند سویا مورد استفاده قرار می گیرد که با هزینه ارزی زیاد از خارج از کشور وارد می شود و برای استفاده انسان تصفیه اما به عنوان خوراک طیور استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه این محصول جایگزین این واردات شده و از سازمان دامپزشکی استان نیز مجوز دریافت کرده است، ادامه داد: این محصول توسط شرکت اعلا روغن سپاهان تولید شده که تنها تولید کننده رسمی این روغن در ایران است.

صادرات چربی خوراک طیور به زودی انجام می شود

اعلایی با اشاره به اینکه این شرکت اکنون با ظرفیت تولید ۳۰ تن در روز فعالیت می کند اما ظرفیت تولیدی بیشتری دارد، به مشکلات پیش رو اشاره کرد و ابراز داشت: با وجود اینکه از نظر علمی سلامت این روغن مورد تایید است و دامپزشکی استان نیز کیفیت این محصول را تایید کرده است هنوز نتوانسته ایم واحدهای دولتی را مجاب به استفاده از این روغن کنیم و آنها ترجیح می دهند همچنان از روغن های خوراک انسان استفاده کنند.

مدیر شرکت اعلا روغن سپاهان اضافه کرد: تفاوت قیمت حدود یک هزار تومانی برای هر کیلو از روغن های خارجی و داخلی مورد استفاده برای طیور وجود دارد اما با وجود قیمت مناسبت این روغن ها تنها واحدهای خصوصی از این محصول استقبال کرده اند.

اعلایی با اشاره به اینکه رایزنی برای صادرات این محصولات انجام شده است، گفت: کشورهای ارمنستان، تاجیکستان و عراق بازارهای هدف ما هستند و دامپزشکی استان نیز در راستای این امر از ما حمایت و دلگرمی های های لازم را مبذول داشته است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
کی گفته اولین بار که از چربی فراوری شده در خوراک دام و طیور روغن ساخته شده استان ما چند سالیه این کارخانه کار میکند و روغن خوراکی دامکار میکند
نظر شما
ادامه