کد خبر: ۲۰۰۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: از نظر شرع مقدس اسلام مصرف ماهیان بدون پولک و سایر آبزیان به جز میگو حرام است

به گزارش قدس آنلاین از یزد، حجه الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم خامسی با بیان این خبر اظهار داشت : حلیت غذا و تاثیر آن در سلامت جسم و روح افراد همواره دارای اهمیت بسزایی در شرع مقدس اسلام بوده است به همین دلیل دستورات شفاف و دقیقی در این زمینه برای مسلمانان وضع شده است. از نظر شرع مقدس اسلام مصرف ماهیان بدون پولک و سایر آبزیان به جز میگو حرام است.

وی افزود: برای حلال گوشت بودن یک آبزی وجود دو شرط لازم است: شرط اول این است که ظاهر آن به شکل ماهی باشد و شرط دوم هم این که به طور طبیعی روی بدنش پولک داشته باشد. به همین دلیل در بین تمام حیواناتی که همیشه و یا گاهی در آب زندگی می کنند تنها ماهی فلس دار (پولک دار) و میگو حلال هستند و بقیه همگی حرام گوشت تلقی می شوند و باید از خوردن آن ها پرهیز کرد.

خامسی در پایان از نقش دامپزشکی در زمینه تأمین حلیت غذایی آحاد جامعه قدردانی نمود و تصریح کرد : تمامی مراکز عرضه آبزیان در کشور تحت نظارت کارشناسان شرعی و بهداشتی دامپزشکی می باشد و بدین ترتیب حلیت و سلامت محصولات عرضه شده در این مراکز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
-
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
0
0
خرچنگ دراز آب شیرین هم حلال هست. فقط میگو نیست. تو جنوب صدف هم میخورن
نظر شما
ادامه