کد خبر: ۲۰۰۹
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
دامپزشکی سراغ دارید که بتواند مثل من روی کاسکو کار کند؟/ یقیناً در زمینه کاسکو مجتهد هستم!/ آقایی که جواب تلفن را دادند گفتند اینجا مطب شما است/ من در دنیا علم کاسکو را ایجاد کرده‌ام!!!/ این کار را من به این دلیل می‌کنم که مردم نتیجه خوبی از کار دامپزشکان نگرفتند/ اگر به آمریکا بروم بعنوان تکنیسین هم نمی‌گذارند کار کنم!/ این دامپزشکانی که روی سگ و گربه و همستر و همه چیز کار می‌کنند دامپزشک نیستند! تاجر هستند که به شکل نامشروع کار می‌کنند!...

حکیم مهر -  در زمان تصدی دکتر نوروزی رئیس قبلی سازمان دامپزشکی کشور و در پی درج مصاحبه با دکتر مسعود هاشمی (دکترای دامپروری و متخصص تغذیه دام) در روزنامه همشهری و ادعای وی مبنی بر درمان پرندگان و تبدیل منزل به مطب ، مدیر مسئول حکیم مهر در نامه‌ای به رئیس وقت سازمان دامپزشکی خواست مطابق قانون سازمان دامپزشکی کشور و به منظور پاسداشت حریم و شأن حرفه دامپزشکی با وی برخورد لازم را صورت دهد.

متأسفانه نتیجه ارجاع این نامه به بازرسی سازمان دامپزشکی تنها ارسال یک نامه از سوی این سازمان به روزنامه همشهری بود که درخواست نموده بود متن مصاحبه را اصلاح کند که هیچگاه هم اصلاح نشد و کماکان عیناً موجود (اینجا) است.

این در حالی است که مطابق ماده 11 قانون سازمان دامپزشکی کشور در صورتی‌ که‌ اشخاصی‌ بدون‌ اخذ پروانه‌ از این سازمان به‌ مایه‌کوبی‌ و درمان‌ اشتغال‌ ورزند به‌ تقاضای‌ سازمان دامپزشکی‌ مورد تعقیب‌ قرار گرفته‌ و به‌ سه‌ تا شش‌ ماه‌ حبس‌ تادیبی‌ محکوم‌ خواهند شد.

پس از مدت‌ها صبح سه شنبه 14 اردیبهشت ماه 89 در ضمیمه نیازمندیهای روزنامه همشهری آگهی مربوط به دکتر هاشمی توجهمان را جلب نمود.

در این آگهی ضمن درج دو شماره تلفن نوشته شده بود :

کاسکو و سایر طوطی‌ها : (دکتر مسعود هاشمی) / محقق و نویسنده 14 جلد کتاب / کاسکو و سایر طوطی‌ها ، مشاوره ، درمان ، معالجه پرکنی  ،پانسیون ، خرید و فروش (100% سالم)

در پی انتشار این آگهی با شماره مندرج در آگهی تماس گرفتیم و آنچه در پی می‌آید اظهارات دکتر هاشمی است که توجه سازمان دامپزشکی را می‌طلبد. این در حالی است که دامپزشکان جوان برای تأسیس مطب اسیر بوروکراسی شدید می‌شوند و اغلب هم به اینکار موفق نمی‌گردند و ... بهتر است متن خلاصه این گفتگوی تلفنی را خودتان بخوانید و قضاوت کنید!

حکیم مهر : الو ، سلام علیکم ، آقای دکتر هاشمی ؟!

فرد پاسخ دهنده : سلام ، بفرمایید اینجا مطب آقای دکتر است!

حکیم مهر : آقای دکتر تشریف دارند؟

فرد پاسخ دهنده : امرتان ؟!

حکیم مهر : درباره کاسکو با آقای دکتر می‌خواستم صحبت کنم.

فرد پاسخ دهنده : گوشی ... (صدای وی اینگونه شنیده می‌شد) : صحبت می‌کنی؟!

دکتر هاشمی : الو بفرمایید!

حکیم مهر : سلام آقای دکتر ... باتوجه به درج آگهی شما در همشهری می‎خواستم بدانم شما کار درمان را چگونه انجام می‌دهید درحالی که دامپزشک نیستید؟!

دکتر هاشمی : مگر دامپزشکی سراغ دارید که بتواند مثل من روی کاسکو کار کند؟

حکیم مهر : پس این همه دامپزشک که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند و حتی در مقطع دکترای تخصصی درس خوانده‌اند چه می‌شود؟

دکتر هاشمی : فکر نمی‌کنم کسی مثل من بتواند ادعا کند که روی کاسکو و سایر طوطی‌ها تبحر دارد. دامپزشک فقط علوم پایه دامپزشکی را می‌خواند.

حکیم مهر : اشکالی ندارد که تبحر داشته باشید و این شایسته تقدیر است اما آقایی که جواب تلفن را دادند گفتند اینجا مطب شما است و در آگهی هم درمان را ذکر نموده‌اید. مطابق قانون فرد غیردامپزشک حق دخالت در امور دامپزشکی را ندارد.

دکتر هاشمی : من عمرم را روی کار با کاسکو گذاشته‌ام. یقیناً در این زمینه مجتهد هستم! دامپزشکان به نظرم یا واکسن نیوکاسل مرغی به کاسکو تزریق می‌‎کنند یا شناسنامه صادر می‎‎کنند و مردم هم از این موضوع ناراضی هستند. چه اشکالی دارد که کسی این حرفه را دچار تحول کرده باشد؟!

حکیم مهر : قانون برای همه لازم الاجرا و محترم است. کار شما دخالت در امور دامپزشکی است. به فرض که چند دامپزشک هم اشتباه کنند. مرجع ذیصلاحی داریم که به تخلف یا اهمال آنان رسیدگی می‌کند و این مجوزی برای کار غیرقانونی شما نیست!

دکتر هاشمی : دامپزشکان علم پایه دامپزشکی را دارند ولی بارها از جمله در کتابهایم گفته‌ام که بیایند از من یاد بگیرند. من به تجربه اکتشاف داشته‌ام. اکتشافات من بیش از 600 مورد است ولی چند سال است بعد از آنکه از دانشگاه اخراج شدم از منزل بیرون نرفته‌ام و به همین دلیل آنها را به ثبت نرسانده‌ام. من 200 جلد کتاب نوشته‌ام. حداکثر یک سال دیگر در ایران هستم و به نظرم باید دامپزشکان بیایند و برای آنها کلاس بگذارم و یادشان بدهم.

حکیم مهر : ولی اینکه دلیل نمی‌شود شما کار درمان انجام دهید. مثلاً معالجه پرکنی را صراحتاً در آگهی ذکر کرده‌اید!

دکتر هاشمی : واقعاً دامپزشکی می‎شناسید که بتواند پرکنی را بدون استفاده از اطلاعات من درمان کند؟! من در دنیا علم کاسکو را ایجاد کرده‌ام!!! با اسپری که ساختم مثل آب خوردن پرکنی را که بسیار پیچیده است درمان می‌کنم. مگر من گفتم که مردم بیایند. مردم از اینکه دامپزشک پرنده آنها را می‌کشد ناراحت هستند و به این دلیل به من مراجعه می‌کنند. اصلاً این کار را من به این دلیل می‌کنم که مردم نتیجه خوبی از کار دامپزشکان نگرفتند.

حکیم مهر : یعنی چه؟ اینهمه دامپزشک یعنی همه بلد نیستند کار کنند؟

دکتر هاشمی : مردم می‎دانند تنها کسی که روی کاسکو توان دارد من هستم! 15000 تومان ویزیت می‌دهند و من برای آنها دو ساعت وقت می‌گذارم. به نظرم این دامپزشکانی که روی سگ و گربه و همستر و همه چیز کار می‌کنند دامپزشک نیستند! تاجر هستند که به شکل نامشروع کار می‌کنند! تازه اگر کسی تخصص قناری هم داشت حق ندارد بقیه را ویزیت کند. چون هر یک از اینها دنیای خاص و گسترده‌ای دارند.

حکیم مهر : منظور ما این است که شما باید این توانمندی که ادعا دارید را به مراجع ذیصلاح ارائه می‌کردید و مجوز دریافت می‌نمودید!

دکتر هاشمی : من سهل‌انگاری کردم و هیچوقت مراجعه نکردم اما نباید سازمان دامپزشکی بداند فردی با این اطلاعات و این تحول که ایجاد کرده هست و سراغ من بیاید؟!

حکیم مهر : به نظر شما در کشورهای دیگر هم همینطور است؟

دکتر هاشمی : نه من اگر به آمریکا بروم بعنوان تکنیسین هم نمی‌گذارند کار کنم!

حکیم مهر : پس چرا اینجا به قانون پایبند نیستید؟!

دکتر هاشمی : مگر بقیه کار خودشان را درست انجام می‎دهند؟! چطور دامپزشک در دامداری در کار دامپرور دخالت می‌کند و جیره هم می‎نویسد؟! البته من معتقدم دامپزشک و دامپرور باید مکمل هم باشند.

حکیم مهر : مگر قصد تلافی است که بگوییم چون اینطور است من هم در مورد پرندگان تلافی می‌کنم؟! ضمناً دامپزشک یقیناً مدیر بهداشتی دامداری است.

دکتر هاشمی : نه تلافی منظور نیست ولی وقتی مردم می‎خواهند و از نقاط دور و نیمه شب به من مراجعه می‌کنند چه بگویم؟! از این به بعد جلوی شما به آنها می‎گویم برو نزد دامپزشک! ببینید چه می‌گویند؟!

حکیم مهر : کار شما هر چقدر هم که متبحر باشید نقض قانون است و دخالت در امور درمانی دامپزشکی محسوب می‌شود. ضمن آنکه با این کار به حریم حرفه دامپزشکی هم خدشه وارد می‌کنید.

دکتر هاشمی :  به حرفه شما دامپزشکانی خدشه وارد می‌کنند که پرنده مریض را واکسن می‎زنند و مردم از آنها راضی نیستند.

حکیم مهر : در هر زمینه‌ای اشتباه و تخلف هست و مرجع رسیدگی به آن هم مشخص (سازمان نظام دامپزشکی) است. این دلیل نمی‌شود که بقیه این موضوع را مستمسک دخالت در این حرفه قرار دهند.

دکتر هاشمی : حالا شما یکبار بیایید اینجا اگر تأیید نکردید که اینجا حتی در دنیا بی‌نظیر است؟!

حکیم مهر : بسیار خوب ... ضمن تشکر از حوصله شما در پاسخگویی و با تأکید بر اینکه کار شما اشتباه است و باید حتماً مجوز رسمی داشته باشید یا قید درمان را حذف کنید، شاید هم در آینده نزدیک خدمت رسیدیم! خداحافظ

 

انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
مجید(m.en)
|
-
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۴
1
0
واقعا ممنونم از اطلاع رسانی و احساس مسئولیت شما.مقاله ی جذاب و مهمی بود.

مگه می شه یک نفر انقدر از خود راضی باشه . این که مردم پرنده هاشون میمیرن ،تا حدود زیادی تقصیر خودشونم هست.

این موضوع درست مثل این هست که انسان برای ناراحتی قلب خودش، به متخصص غدد مراجعه کنه ! خوب احتمال این که ناراحتیش برطرف بشه خیلی کمتر می شه. نه ؟!

وقتی مردم به جای مراجعه به دامپزشک متخصص طیور ، پرنده رو مثلا پیش متخصص دام کوچک می برن و نتیجه نمی گیرن ، نباید اون دکتر رو مقصر بدونند.در حقیقت اولین وظیفه ی صاحب پرنده ، انتخاب دامپزشک هست . نه اینکه وقتی حیوان رو به موت رفت ، تازه دنبال دامپزشک خوب بگردیم .


امیدوارم به صورت قانونی با ایشون برخورد بشه .


سپاسگزارم ،
کامران
|
-
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
1
0
من شخصا ممنونم که شما تخلفات را پیگیری میکنید. اگر چه هین فرد ب صورت تجربی مطالبی را درباره ی کاسکو اموخته است. اما ایشان به هیچ وجه علم کافی برای تمام بیماری ها را ندارد. امیدوارم سارمان نظام دامپزشکی مطابق ماده ی 11 با ایشان برخورد کند.

کامران. س
حسین
|
-
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
1
0
ای کاش دامپزشکان در زمینه کاری خود تخصص لازم را کسب می کردند و در همون زمینه کار می کردند تا چنین افرادی با تجربه خود نتوانند مدعی شوند .
کاش دامپزشک در زمینه دام کوچک خودش هم دامی داشت تا بتواند درک کند که صاحب دام چه می گوید.
ای کاش خواندن تئوری تنها شرط نبود و ای کاش ...
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
0
0
آخه آدم انتشارات مي زنه خودش از خودش در 200 موضوع مختلف كتاب در مياره و خودش هم چاپ مي كنه؟ بعضي از مردم ما جان عزيزشان را دست رمال و دعا نويس و جن گير هم مي دهند، حالا تو انتظار داري جان طوطيشان را دست مهندس دامپرور ندهند؟؟!!
بشری
|
-
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
1
0
وقتی نظام دامپزشکی بیش از نصف پرونده های ارجاعی را تاکنون بدون رسیدگی رها کرده است و دلخوش گرفتن امتیاز از سازمان دامپزشکی است باید هم مهندس هاشمی ها ادعای درمان کنند
رزیدنت بیماری های طیور دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
|
-
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
0
0
من رزیدنت بیماری های طیور دانشگاه تهران هستم، با توجه به عدم وجود تخصصی در زمینه .Avian Med در کشور، قاعدتا ما بایستی این خلاء را جبران کنیم. اما جناب هاشمی که ادعای ایجاد علم کاسکو در دنیا را کرده اند بهتر است که بدانند سال های سال هست که در اروپا و آمریکا امتحان برد تخصصی avian med. & surgery برگزار می شود نزدیک 10 text معتبر در زمینه بیماری های پرندگان از جمله بیماری های رفتاری حتی در ایران هم در دسترس هست. همون طور که ایشون مواردی را عنوان می کنند که صاحب پرنده در مورد روند برخورد دامپزشک با پرنده اعتراض داشتند که البته این اعتراض از طریق مراجع قانونی قابل پیگیری هست ما هم در بخش بیماری های طیور دانشکده، مواردی را داشته ایم که صاحبان پرنده از حرف ها و کارهای ایشان اظهار نگرانی کرده و معترض هستند. و جواب ما هم همیشه این بوده که ایشان دامپزشک نیستند.
حرف های ایشون به حدی غیر علمی و البته غیر طبیعی هست که نیازی به پاسخ ایجاد نمی کنه. مثلا اینکه دامپزشکان تنها علوم پایه دامپزشکی می خوانند یعنی چی؟؟؟ واقعا متاسفم.
در ضمن در مورد پرکنی در طوطی خاکستری آفریقایی، یک مورد پایان نامه تخصصی در خارج از کشور صورت گرفته که البته نتایج آن در قالب مقاله قابل دسترس هست.
ژورنال seminar in avian & exotic pet medicine بیش از یک دهه هست که به طور منظم چاپ می شود و در هر شماره در مورد پرندگان دست آموز هم مطلب دارد.
و همانطور که گفتم نزدیک 10 مورد کتب مرجع طب پرندگان، که توسط افرادی با برد تخصصی بیماری ها و جراحی پرندگان تالیف شده و در جهان به عنوان مرجع استفاده می شود.
واقعا متاسفم که شرایط تا این حد بی در و پیکر شده واقعا متاسفم.
در ضمن مراکز تخصصی بیماری های پرندگان در دنیا وجود دارد از جمله در امارات در شهر دبی و ابوظبی بیمارستان تخصصی پرندگان مشغول به کار هست و دامپزشکان این دو مرکز دارای برد تخصصی بیماری های پرندگان و برد تخصصی پاتولوژی پرندگان هستند. آقای دکتر هاشمی عزیز، به عنوان کسی که سابقه فعالیت آکادمیک داشته اید، بهتر است که از بی اطلاعی افراد سوء استفاده نکنید. طبابت که رقابت نیست و مطمئن باشید دامپزشکانی که برای حیوانات طبابت می کنند به دنبال حق ویزیت نیستند.
واقعامتاسفم. یا شما مطلع نیستید یا خود را به بی اطلاعی زده اید. آقای دکتر هاشمی در دانشگاه اترخت هلند، بیمارستان مربوط به پرندگان و Exotic pet کاملا مجزا از سایر بیمارستان های این دانشگاه در حال فعالیت هست. و همین طور در سایر کشورها مراکز تخصصی درمان پرندگان در بخش خصوصی و دانشگاهی سال های سال است که در حال قعالیت هستند. ضمننا چاپ کتاب در کشور ما، هر زمینه ای، خدا را شکر تنها نیاز به مجوز نشر از ارشاد دارد و با توجه به عدم وجود داوری یا نظارت بر چاپ این کتب، آیا می تواند دلیلی بر شرایط علمی مولف باشد.
واقعا متاسفم.
اگر بزرگان دامپزشکی کشور قدری، فقط قدری برای شرایط حاضر دل می سوزاندند به خدا امروز این نمی شد.
رزیدنت بیماری های طیور دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
|
-
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
0
0
در ضمن به نظر من، حق شکایت از ایشان، از طرف نظام دامپزشکی، دامپزشکان بویژه اساتید دانشگاه، متخصصین بیماری های طیور و رزیدنت های این بخش در 4 دانشگاه کشور، کلینیسین های مشغول به فعالیت به خصوص در زمینه پرندگان زینتی، به شدت محفوظ است.
دکتر امیر پاشا مقدسی/ مترجم کتاب بیماری های طوطی سانان، انتشارات انجمن حامیان حیوانات خانگی
|
-
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۶
0
0
دکتر هاشمی گرامی
لطفا چند لحظه کتاب ننویسید و منقار خودنویستان را به امر نامه نگاری بگمارید و نامه ای به انتشارات بی ارزش جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک بریتانیا (BSAVA) بنویسید و بگویید که غلط نوشته اند که می توان طوطی ها را با واکسن نیوکاسل کشته ماکیان و کبوتر واکسینه کرد و لطفا در همین نامه حتما ذکر کنید که می توانید همه پرکنی ها را درمان کنید، چون از فرط نادانی نوشته اند که در بسیاری موارد این امکان وجود ندارد. آنها نیز مثل ما متحیر خواهند شد اگر بدانند یک ایرانی اسپری ساخته است که می تواند به جنگ کلیه پرکنی ها رفته و با چند بار فشردن، پرکنی ناشی از آلرژی، کم کاری تیروئید، کمبود کلسیم، بیماری PDD، کولیک، کلامیدوفیلوز، التهاب کیسه های هوایی، فولیکولیت، نئوپلازی ها، دفرمه بودن ژنتیکی فولیکول ها، مسمومیت با فلزات سنگین و... را درمان کند.
گفته اید بیاییم و از شما یاد بگیریم، این که آرزوی ماست! اما نمی آییم، چون ممکن است در کشف ششصد و یکمین اکتشاف شما و یا در نوشتن دویست و یکمین کتاب شما خللی ایجاد کرده و با این کار ، کوچه مرغی مولوی را در سوگ نانوشته های شما سیاه پوش کنیم.

دكتر قهرماني
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۸
0
0
با سلام بعد از خواندن اين مطلب يادم امد از زماني كه در سال 54 تازه وارد دانشگاه اروميه همين دانشگاهي كه اقاي دكتر هاشمي به گمانم مهندسي خود را از انجاگرفته اند شده بودم و درحال پاس كردن دروس پايه بودم يكي از اعضائ هيئت علمي دانشكده دامپروري كه مهندس دامپرور بود ميفرمودند من با يك بيستوري عمل سزلرين انجام دادم ادعاي طبابت مهندسين دامپرور مسبوق به سابقه ميباشد چيز جديدي نيست ادعاست . من در طول بيست واندي سال سابقه خدمت دولتي از اين ادعاها زياد شنيده ام .
دكتر عليرضا همايوني مهر- دامپزشك، متخصص بيماريهاي طيور
|
-
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۰
0
0
به نام خدا
جناب آقاي دكتر محمد لطفي زاده مدير مسئول محترم نشريه الكترونيك حكيم مهر
با سلام ، در ابتدا برخود لازم مي دانم كه از طرف تمامي همكاران از پيگيري به جاي حضرتعالي تشكر نمايم. در مصاحبه سراسر توهين آميز ايشان چند نكته به نظرم رسيد ايشان در خصوص چاپ كتاب، بحرالعلوم بودن، اختراعات و... به ايراد افاضات خاص حاصل از .............. پرداخته اند كه به آنها خواهم پرداخت:
از آنجائيكه اينجانب حدودا 7 سال دوره دكتري عمومي و 6 سال نيز دردوره تخصصي بيماريهاي پرندگان در دانشگاه شيراز گذرانيده ام از شما جناب آقاي دكتر هاشمي سوالي دارم:
1- همانطور كه شما فرموده ايد پركني را درمان مي نمائيد و همكار بنده نيز از شما پرسيده اند كه چگونه،‌ميخواستم عرض كنم اين صحبت عدم اطلاع و بي سوادي مطلق حضرتعالي را در زمينه اي كه نمي دانيد و اظهار نظر مي نمائيد مي رساند و اينجاست كه فرق بين يك دكتر دامپزشك با يك مهندس دامپرور كه صرفا تجربي كار مي كند را ميرساند.
2- مهندس عزيز چاپ كتاب فراوان (البته اغلب ترجمه شده و يا تاليفهاي با 99% ترجمه!!!!) جاي خوشحالي ندارد بلكه اعتبار و استناد بالا جاي خشنودي دارد، البته كاش دانشجويان را مجبور به خريد نكنيم!!!!
3- از قديم گفته اند درخت هرچه باردارتر افتاده تر.
4- كاش در ابتداي كتابهايتان عكسهاي آنچناني نمي گرفتيد كه گويي.....
5- دكتر عزيز در طول اين چند سال تدريستان كاش اين غرورهاي كذائي را به ساير مهندسان تحت تعليمتان نمي آموختيد يا شايد هم......
و در پايان اميدوارم سازمان نظام دامپزشكي و سازمان دامپزشكي با پيگيري جدي دخالت افراد غير متخصص و غير مرتبط مانند ايشان با يك برخورد جدي با نامبرده علاوه بر عيان نمودن عاقبت دخالت در امور غيرتخصصي به ساير هم سلفان ايشان به ايشان هم بياموزند كه دامپزشكان چه جايگاهي دارند.
با آرزوي سلامتي براي همه همكاران
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۱
1
0

به نظرم باید پیگیری شود که علت اخراج ایشان از دانشگاه (کدام دانشگاه؟) چه بوده است، شاید با این برخورد های غیر علمی ایشان ارتباطی داشته باشد!

در ضمن ایشان اگر خیلی نابغه تشریف دارند می توانند رشته دکترای عمومی را برای ادامه تحصیل خود البته به شرط پذیرفته شدن انتخاب کنند تا ببینند که می توانند از پس حداقل 200 واحد مربوطه بر آیند!

علاوه بر این، اگر توان علمی نامیرده علاقمند به علم طبابت این قدر بالا بود، حداقل باید می توانستند که پس از اخذ دیپلم دبیرستان و شرکت در کنکور ورودی دانشگاه ها، در یکی از رشته های دکترای عمومی گروه پزشکی (پزشکی، دامپزشکی، دندان پزشکی و داروسازی) پذیرفته شوند.

به هر حال به نظر می رسد که در فضای فرهنگی جامعه ما چالش مهندسین دامپروری با دکتران دامپزشک حتی پس از اخذ مدرک دکترا هم قطع نمی شود. چالشی که هر بار به یک شکل در وزارت جهاد کشاورزی یا کمیسیون کشاورزی محلس با آن روبرو می شویم.
دکتر حمید اتکالی
|
-
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۳
0
0
در مورد مصاحبه آقای هشمی که ادعا دارند دامپزشکی توانایی طبابت کاسکو و پرندگان را ندارد جوابیه ای در این زمینه بیان می کنم مبنی بر اینکه اینجانب دکتر حمید اتکالی فارغ التحصیل دامپزشکی که تز دکترای اینجانب در مورد طوطی بوده و زمینه فعالیتی اینجانب کلینسین پرندگان زینتی می باشد ضمنا به مدت 9 سال کاسکو دارم و به زودی کتابی نیز در این زمینه روانه بازار خواهم کرد تا فرق یک دامپزشک با یک غیر دامپزشک که ادعای واهی دارد و فردی که حتی کاردانی دامپزشکی نخوانده و ادعا های زیادی نیز در پرندگان دارد را پاسخگو باشم آیا ترجمه یک کتاب خارجی و متن هایی از یک سایت اینترنتی آنهم با کمک دانشجویان که به عنوان یک کار کلاسی برای دانشجویان به حساب می آید و از همه مهمتر استفاده از آنها با عنوان تالیف کتاب کار بسیار عجیبی است یا یک شگرد! ایشان یک فرد بی سواد در زمینه رشته دامپزشکی هستند چرا که تحصیلات اولیه دامپزشکی را ندارند و جایی برای فعالیت ایشان در دامپزشکی وجود ندارد.
رزیدنت بیماری های طیور دانشگاه تهران
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۹
0
0
خوشحال هستم که با کسی مصاحبه کردید که اگر می تونست می گفت من خدا هستم و من خالق شما هستم و شما مخلوق من
دکتر هاشمی که نویسنده کتب مختلف هست البته به ادعای خودش و از نظر من ........... بوده که در مرتبه استادی از دانشجویانش ......... ترجمه کتاب می کشیده حالا توی اوضاع نابسامان دامپزشکی که تقصیر خودمون و دوستان ما هست ایشون داره از آب گل آلوده ماهی میگیره این دکتر هاشمی صلاحیت ویزیت کاسکو نداره تا چه برسه ادعای مجتهدی
به نظر من دکتر ............. که یادش رفت پا تو کفش کی کرده
من خودم حداقل چندین مورد بیمار که از دست آقای دکتر و درمانهای من دراوردی و پولهای هنگفتی که گرفته بود ناراضی بودندو به بخش طیور دانشگاه تهران مراجعه کرده بودم ویزیت کردم که متاسفانه برخی به علت عدم کفایت علمی در درمان کار از کار گذشته بود
بنده و همه همکارانم امادگی داریم تا با نوشتن نامه و امضا کردن اون مراتب انزجار و اعتراض خودمون رو از این شخص و اعمالش اعلام داریم
هر زمان که توانستید سری به بخش طیور دانشگاه تهران بزنید ما منتظریم
اعتراض
|
-
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۹
0
1
سلام،امیدوارم نظر من هم در اینجا ثبت بشه و به دلایلی مورد سانسور قرار نگیره.
من قصد دفاع از دکتر هاشمی رو ندارم اما به بیان برخی واقعیات می پردازم.
متن مصاحبه همشهری با دکتر هاشمی رو خوندم ولی جایی رو ندیدم که به روشنی دکتر بیان کرده باشه که من بهترینم(البته به صحت گزارش حکیم مهر اعتماد داریم)؛ در ادامه پیرامون نظرات باید بگم که آقایون هرنوع توهینی که خواستند به دکتر کردند،تا حدی که استاد دانشگاه بودن ایشون رو هم زیر سؤال بردند.بله من هم خودم جزء منتقدین کتب ترجمه ای دکتر هاشمی هستم اما دلیل نمی شه که تمام زحمات ایشون رو زیر سؤال ببریم.واقعا در زمینه دامپروری چند تا کتاب عملی و کاربردی وجود داره که به پای کتاب های دکتر هاشمی برسه؟همه ما حداقل چندسالی رو تو دانشگاه گذروندیم و خیلی وقتها از این سو و آن سو شنیدیم که فلان هیأت علمی از ترجمه دانشجوهاش برای چاپ کتاب استفاده می کنه اما کمی منطقی تر باشیم،با کمی فکر میفهمیم که واقعا نمیشه برای چاپ کتاب به ترجمه چند دانشجو اکتفا کرد عملا این کاری غیر ممکن و حرفی لغوه.یکی از آقایون گفته بود از صحبت های دکتر هاشمی کمال بی سوادی ایشون در رشته دامپزشکی مشخصه و معلومه که از دامپزشکی چیزی نمیدونه اما باید از ایشون بپرسم که شما بنا بر کدوم حرف علمی دکتر هاشمی در این مصاحبه چنین نتیجه ای رو گرفتین؟اصلا هیچ جای مصاحبه به سمت مباحث علمی کشیده نمی شه که حالا بشه فهمید دکتر هاشمی سوادی داره یا نه. آیا این حرف صرفا تخریب ایشون نبود؟ حال آن که اساتیدی در دامپزشکی وجود دارند(البته چون نام برده شده من هم مجبورم حداقل یک نام ببرم)که حتی الف بای دام رو هم ندونن و از تحقیقات دانشجویان جهت منافع خود استفاده کنند و افتخار هم کنند که من رئیس دانشکده دامپزشکی ........... هستم.
مورد بعدی اینکه علوم دانشگاهی و به طور خاص دامپزشکی و دامپروری نقاط مشترکی دارند و ممکنه کسی در یک نقطه از رشته دیگر به کار خود ادامه بده و این دلیل بر علاقه وافر او به رشته دیگر نیست چرا که در جایی با زبان تحقیر گفته شد اگر به دامپزشکی علاقه دارد بیاید و کنکور دکتری عمومی دامپزشکی بدهد.
اما از همه مهمتر و حرف آخر:
در جایی دکتر هاشمی می گوید چطور دامپزشکان می توانند در دامپروری ها کار کنند و حتی جیره بنویسند ولی ما نمیتوانیم؟ در اینجا باید بگویم که عمریست که دامپزشکان با دخالت های بیجا در علم دامپروری بازار کار مهندسین دامپروری را بی رونق کرده اند البته نه به دلیل توانایی و علم بالا بلکه برعکس به دلیل عدم سواد در این رشته و نداشتن توانایی کافی موجب بدنامی علم دامپروری نزد دامپروران شده اند تا جایی که یک دامپزشک گاهی با حقوق ماهیانه صد و پنجاه هزار تومان می شود کارگر یک مجتمع دامپروری و در آن چندین برابر یک کارگر کار کرده و این در حالی است که کارگران افغانی هم از کار سبکتر از این در دامپروری با حقوق دویست هزار تومان در ماه امتناع می کنند. تلقیح مصنوعی را تنها با هزار و پانصد تومان انجام می دهند حال که خود این کار حتی در شأن یک تکنیسین هم نیست.خود قضاوت کنید که دامپزشکان با دخالت های بیجا چگونه به مهندسین دامپرور لطمه وارد کرده اند و حال که تنها یک مهندس دامپرور دخالت کوچکی در دامپزشکی می کند صدای فریاد همه بلند میشه که چنین است و چنان. من خودم موافق هیچ دخالت بین رشته ای نیستم اما کاش این مسیر دو طرفه باشه. به امید آن روز
محمد
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۹
0
1
با سلام
سازمان دامپزشکی باید از ایشان تشکر هم بکنه چون دامپزشک های ما واقعا جز گاو و گوسفند از هیچ چیز سر در نمییارن فقط بلدند واکسن نیوکاسل رو به یه پرنده سخن گو بزنند و بکشند بعد بگن خوب شد دیگه تجربه شد برای بعدی . شما برید به مرغ و خوروس بپردازید بزارید این دکتر هاشمی هم به کاسکو بپردازه که کل ایران قبولش داره نه چند تا دامپزشک که تازه مدرک گرفته هیچی نمی فهمه
مهم نيست
|
-
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
0
0
با عرض سلام
من يكي از كساني هستم كه با .......... آقاي دكترهاشمي خام شدم. ايشان يك غذاي ساده كه متشكل از نخود و عدس و گندم و قره ماش و ذرت بصورت وفور در بازار يافت ميشود را مخلوط كرده و با نرخي معادل دو برابر براي دوستاني كه از ايشان طلب غذاي كاسكو ميكنند عرضه ميدارد
كلا ايشان .......... مطالبي را هم كه بصورت جزوه و كتاب ميفروشند را ميتوانيد با كمي جستجو در اينترنت ميتوانيد بيش از 10جلد كتاب بنويسيد ايشان فقط به فكر .......غيراز اين هيچ مورد ديگري را نميبينند
در ضمن درمورد اسپري كه ايشان اختراع نموده اند قابل ذكر است كه يك دارويي سفيدرنگ است كه از داروخانه ميتوان تهيه كرد و نه تنها پركني را بهبود نمي بخشد بلكه باعث خارش پوست بدن پرنده ميشود و البته اين موجب ميشود پرنده بيشتر خود را بخاراند و پرهاي باقي مانده را بيشتر بكند.
با تشكر
وحید
|
-
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۷
0
0
ز
اصغری
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
1
0
گویا ایشان از علوم دامی که مدعی دکتر بودن آن هستند اطلاعی ندارند!!!... چگونه ممکن است کسی که بیماری ها (عفونی و تغذیه ای، ...)، اپیدمیولوژی، پیشگیری و کنترل بیماری ها را نمی داند، صلاحیت مدیریت بهداشت گله را در دامپروری ها داشته باشد.
از سوی دیگر چگونه بدون داشتن علم به فیزیولوژی، هیستولوژی، پاتولوژی، میکروبیولوژی و گذراندن واحدهای علوم درمانگاهی ایشان به درجه اجتهاد در زمینه تشخیص بیماری های طوطی رسیده اند.
از سویی چگونه است که بیش از 250 سال دامپزشکان دنیا متوجه بیماری ها و درمان آنها در طوطی خاکستری افریقایی نشده اند ولی ایشان ......... مدعی اکتشاف است. البته بعید می دانم ..............................
همچنین ایشان از عدم رضایت مردم از دامپزشکان صحبت نمودند که بهتر است بگویم آن دامپزشکانی که ایشان از آنها حرف می زنند احتمالا از هم کیشان خود ایشان هستند که خود را جای دکتر دامپزشک معرفی نموده و ............... مردم پرداخته اند.
............................... از طرفی بهتر است سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی وظایف خود را (برخورد ...........) با شدت بیشتری انجام دهند تا حداقل قدم کوچکی را در زمینه ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان بیکار مقطع دکترای دامپزشکی برداشته باشد.
با تشکر
رضا
|
-
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
0
0
آقای دکتر فوق العادس خصوصا با کتابهایی که چاب میکنن مانند روشهای عملی پرورش طیور که با کتاب اشپزی اشتباه شده-مطالبش انقدر سنگینه که برای دامپزشکها قابل هضم نیست
دکتر شما فوق العاده ای!!!
پوریا
|
-
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
0
1
با سلام..... بی مقدمه میرم سر حرفم. آقایونی که ادعاتون میشه از کاسکو سر در میارینو خیلی حالیتونه. هر وقت تونستین از کاسکو مثه آقای دکتر هاشمی طوری تمامه حرکاتو کاراشو توضیح بدین که امثاله منه عشقه کاسکو بتونیم از این کودک بالدار مثه یه بچه مراقبت کنیم، بعدش بیاین واسه خودتون اعتراض کنین... شما که واسه خودتون یه حرفی میزنید بعد مینویسید دکتر فلانی..... اگه چیزی بلدید رو کنید، نه اینکه مثه ترسوها بگید من اعتراض دارم.... من... من... . شمام اگه چیزی رو کردید و برا حرفاتون مثه دکتر هاشمی دلیل آوردید بگید مجتهدید. حرفی واسه گفتن ندارید حسادته بیجا نکنید و به زحمتای یه دکتر توهین نکنید. مرد عملید، بیاد تو میدون والا مثه بچه ها حرف نزنید. از حرف تا عمل کلی فاصلست..... در ضمن در گفته حکیم مهر اگه واقعا آقای دکتر بی مجوزم مطب داشته باشه به درد مردم میخوره، مگه تو مملکت ما کم بی مجوز دارن کار میکنن....
علي نجفي
|
-
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
0
0
با سلام
شايد دوستان اطلاع نداشته باشند يكي از كتاب هاي دويست گانه ايشان تعبير خواب و كتاب ديگر ايشان لطيفه هاي بامزه است
ايشان بهتر است برود كتاب تعبير خواب بنويسد
دامپزشک
|
-
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
0
........ بهتر است مشغول ........ باشند تا حرف پرانی
یک دامپزشک
|
-
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
0
ایشان اگر اطلاعات وتجاربی در خصوص رفتار شناسی و پرورش کاسکو دارند روی همان تبلیغ وکار کنند مردم هم (اگر طبق گفته خودشان متبحر باشند ) قدرشناسی میکنند ولی قانون حق دخالت در درمان را به ایشان نداده . واقعا از لحن صحبت کینه جویانه ایشان متاسف شدم.
س-م
|
-
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
0
1
با سلام خدمت همه متعصبين و غير متعصبين !!!!!
آخه چرا اينقدر سرتون رو درد مياريد ؟؟؟؟؟!!!
متاسفانه در جامعه امروز همه چيز شده مدرك . ولى واقعا شنيدن كى بود مانند ديدن
حالا يه نفرى فرق نميكنه دوست داره توى يه زمينه به درجه ى تجربه و يقين برسه منظورم اينه كه خودش تمام چيزهارو به چشم ببينه و لمس كنه خوب مسلما خيلى بهتر از كساييكه فقط توى كتابها خوندن ميتونه در مورد اون مطلب نظرش رو بده ( من مطمئنم همه اين موضوع رو قبول داريد ) پس براى پيشرفت ديگران و نهايتا خودمون بياييد پله باشيم نه .........
ممنون از تمام كسانيكه عاشق پيشرفت مردمان اين سرزمين هستند
يا على
محمدرضا
|
-
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
2
البته سابقه ادعاها و فیس و افاده های شما ........ بر همه دامپروران و متخصین تغذیه دام (که آقای دکتر هاشمی بزرگو سرور ما هستند) پوشیده نیست. شما ها تو کارت ویزیتتان چاپ میکنید جیره نویسی بر اساس آخرین متد روز دنیا!!!!!!!!! و دامدار بد بخت رو فریب میدید مگه ما کاری میکنم؟ شما ها اصلا متد ......... میشه؟ همین آقای دکتر (که دستشونو میبوسیم) اولین کسی هستن تو ایران که در زمینه دام این همه تالیفات و ترجمه های ارزشمند دارند که حداقل 3-4 جلدش تو کتابخونه شما دامپزشکا پیدا میشه. پس اینهمه .............. نباید به کسی که اینهمه به علمم ملکت خدمت کرده توهین بشه. شما دامپزشکا که این همه ادعای تخصصتون میشه و یه نمونه سالم بدون همولیز از یه مرغ نمیتونین بگیرین بهتره در این موارد اظهار نظر نفرمائید.
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
1
1
سلام.من و چند تن از دوستان کتابای دکتر هاشمی رو مطالعه کردم و از ایشون بعنوان نابغه در طوطیسان ها باید نام برد.و اینو بدونین که مدرک اصلا مهم نیست اونم
تومملکت ما.تجربه حرف اولو میزنه.همین اقایون ب اصطلاح دکتر شما دو تا از حیوانات منو کشتن.اونم حیوان سالمو بخاطر واکسن تاریخ گذشته یا دز زیاد.دکتر هاشمی ممنوننیم از شما بخاطر زحماتتون
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
1
1
در این که آقای هاشمی دامپزشک نیستند و حق طبابت ندارندکه شکی نیست ولی این دلیل نمیشود که دامپزشکان محترم با محکوم کردن و خارج کردن ایشان از گود رقابت صورت مساله را کلا" پاک کنند و معلومات ناقص و تشخیص های نابجا و بی کفایتی تحصیلات آکادمیک را دراین زمینه سرپوش بگذارند من به عنوان کسی که تابه حال بیش از ده کاسکو داشته ام و بیست سال از عمرم را صرف نگهداری و مراقبت و پرورش این موجود نموده ام با کمال تاسف بر این عقیده هستم که دامپزشکان ما از کاسکو و سایر طوطی های بزرگ اطلاعات زیادی ندارند و اعتراف نکردن به این موضوع و نادیده گرفتن تجربیات کسانی چون آقای هاشمی چیزی را عوض نخواهد کرد .
فکر نویین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
اقایون چرا همگی شما دست به یکی کردخ اید تا مهارت شخصی را که دارد به مردم خدمت میکند کور کنید اگر مراجعه کنندگان ایشون راضی هستند و دارند نتیجه میبنند بگذارید اقای دکتر کارشان را بکنند من احساس میکنم عده ای در این میان به دلیل ناتوانی هایشان در زمینه پزشکی یا معلوم شدن ناتوانییشان در زمینه کاسکو و کساد شدن بازار کارشان شروع به حسادت به توانایی های اقای دکتر هاشمی نمودند تا ناتوانی خود را انکار و یک استعداد شکوفا و مفید را کور کنند لطفا اگر تخصص و فوق تخصص دارید از ارزش هایتان به دلیل مدرکتان دور نشوید
مسعود کار شناس دامپروری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
با سلام من. تمام وکمال. با نظرات. دکتر مسعود. هاشمی. موافقم. ایا. میدانید. در. دامپروری صنعتی. ما. فقط. دامپزشکان کار. نمیکنند که همه اقای. دکتر هاشمی. رو. گه صاحب تالیفات ذی قیمتی در عرصه دامپروری صنعتی کشور هستند اینگونه مورد تاخت وتاز قرار دهیم. هیچ. میدانید دام مرده را. که. ساعتها. از مرگش. گذشته سر بریده. شده و. بفروش. میرسانند. ایا. میدانید افلا توکسین موجود. در شیر. و گوشت. چه. به روز. مصرف کننده. اش. میاورد مگر نه این است. که دامپزشکی. ودامپزشکان باید. پی گیر. باشند و نگذارند اتفاقهای اینچنین بیفتد گاو. مرده. جگر. الوده واکسن های بی اثر شیرهای. الوده وخوراکهای. الوده. به کپک همه اینها. در نهایت. وارد بدن انسان. شده. وانواع سرطانها. را باعث. میشوند. و متاسفانه هیچکس. در این. راستا. پی گیر. نیست علاوه. بر اینها. در. دامداریهای. سنتی وصنعتی. دارو ودرمان. دامها. بدست. کسانی انجام. میشود. که حتی. سواد. خواندن. ندارند. حتی. در. مواردی. توسط. کارگران. افغان. انجام. میپذیرد. ودامهای. تحت. درمان اکثرا ذبح. شده. به. فروش. میرسد. و متاسفانه. گوشتهای. الوده. به. دارو اثرات نا مطلوبی. بر. سلامت. جامعه. میگزارد. سوال. این جاست. دامپزشکان. وداپزشکی در این. مورد. نقش. شان. چیست. فقط. تست ابستنی و مامایی که. پول. فراوان. میشود از ان. در اورد یا درمان چند. موش وسگ. وگربه. پس. مردم. حیاتشان به. هیچ گرفته. شود از عزیزانی. که با اطلاعات کم. یا بدون. تحقیق در این. بحث. اضهار. نضر. فرمودند. تقاضا دارم در مورد. اقای دکتر. هاشمی. وهاشمی ها. فقط. یکی. از تالیفات. ایشان. رو مطالعه کنند. در می یابند. که ایشان. چه. خدمتی. به. علم. دامپروری صنعتی. کردند با سپاس
دكتر مسعود هاشمي
|
United States of America
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
2
0
برای اولین بار است که پس از ۸ سال به طور اتفاقی مصاحبه حکیم مهر با خودم را دیدم و خواندم. این مطالب بیشتر شبیه افسانه بافی است تا مصاحبه. آنوقتها در مقابل این جور نارواگوییها بسیار ملتهب و آزرده میشدم. اما الان شگفت زده شدم و به خاطر آوردم سال‌های ۶۲ تا ۹۰ را که من برای وطنم چه کردم و کسانی که میبایست قدردانی و حمایت می‌کردند تا بتوانم ‌پروژه های ملی ام را برای کشورمان به ثمر برسانم، چه بلاهایی که به سر من نیاوردند که از آن جماعت می‌توانم از بسیاری از اساتید دامپروری یا از رشته های دیگر و برخی از دامپزشکان یاد کنم. اکنون ۸ سال است که در بعد شخصی به آرامش رسیده ام، اما هرگز از یاد وطن و اخبارش غافل نبوده ام. حوصله جوابگویی به مصاحبه کننده و یادآوری آن روزهای تلخ را ندارم. اما نظر کلی من این است که فرهنگ مردم ایران تا زمانی که اصلاح نشود، خوب و بد باید در جهنم این بدفرهنگی بسوزند. ایرانیان چشم دیدن و اراده حمایت از نخبگان زنده خود را ندارند، اما بسیار مشتاق مرده پرستی هستند. ایرانی‌ها سازنده بت، پرستنده بت و بت شکن هستند و در یک جمله، نمیدانند که از زندگی چه میخواهند. در مدت ۲۷ سالی که پس از دکترا در ایران بودم، پروژه های بسیار عظیم و ملی ای را تقدیم دولت کردم یا به اجرا درآوردم. کتاب‌های فراوان نوشتم، اما اعتقاد خودم همیشه این بوده که سرنوشت سازترین دستاوردم برای وطنم ایران، انتشار کتاب زندگینامه ام خواهد بود. اما تا این زمان، جو مناسب فرهنگی سراغ نکرده ام که پذیرای آن اثر و مفید واقع شدن انتشارش شود. خدا نگهدار همه شما هموطنانم باشد. باشد که قبل از سفر آخرت، بتوانم به طور اساسی مفید واقع شوم و کوله بار یک عمر تلاش شبانه روزی را با خود نبرم.
پاسخ ها
خزرها
| Germany |
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
در مورد نارسیسم هم مدتی تحقیق بفرمائید و در اولین فرصت با یه روانپزشک مشاوره کنید کتابتو خریدم یه سری اطلاعات که بر حسب تجربه و کار باکاسکو توسط شما با نگارش کاملا غیر حرفه ای توش هست منتها دست کم نیمی از حجم کتاب اختصاص پیدا کرده به زیاده نویسی طرح چند باره ی یک مسئله و پرداختن به حواشی بیان خاطرات شخصی و تعاریف در حد جنون شما از خودتان
محمد رضا کارچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
1
0
باسلام. بنده اگه بخوام یه کاسکو یکساله بخرم چگونه میتوانم تهیه کنم. ممنونم
محمد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
0
0
سلام.
خانمم‌کتابی بهم هدیه داد به نام( ۷۱نکته......) تالیف دکتر مسعود هاشمی. رفتم آخر کتابو دیدم،دیدم کلللی کتاب لیست کرده،در حیطه دامپزشکی، درباره زراعت و گل وگیاه،جوک و لطیفه، درباره عشق و زندگی و زناشویی،خوشبختی و کامیابی،اموزش کودکان و ....!!!!
یکم ورق زدم دیدم از خودش تعریف کرده،رفتم وسطای کتاب،دیگه نگم براتون،درباره بچه داشتن یا نداشتن نوشته.یاد کتاب مرحوم دهخدا افتادم:«چرند و پرند».
وجدانن ادرس میدم برید یه دور بخونید ببینید چی نوشته:۷۱نکته کلیدی در زندگی زناشویی«رازهای همسرداری»،نکته ۷۱،ص۱۰۹ تا ۱۲۰
الله اعلم...
ممنون
نظر شما
ادامه