کد خبر: ۲۰۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور، به تشریح برنامه های بهداشتی – کنترلی سازمان دامپزشکی در دهه فجر پرداخت و گفت: در این ایام طرح مبارزه با بیماری لمپی اسکین در تمام نقاط کشور اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر داریوش جهان پیما اضافه کرد: طبق مصوبات ستاد مرکزی دهه فجر، طرح مبارزه با بیماری لمپی اسکین در ایام دهه فجر در سراسر کشور اجرا می شود و در این راستا قرار است 2.5 میلیون راس دام تحت پوشش طرح واکسیناسیون قرار گیرد.

وی ادامه داد: در راستای طرح مبارزه با بیماری لمپی اسکین، 50 تن سم برای مبارزه با حشرات ناقل این بیماری در بین دامداران توزیع شده است.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی، افزود: برنامه واکسیناسیون رایگان جمعیت شترهای جنوب کرمان از طریق واکسن آنتروتوکسمی همراه با سم پاشی دام های واکسینه شده از دیگر طرح های ستاد مرکزی دهه فجر است.

دکتر جهان پیما اضافه کرد: در ایام دهه فجر، برنامه دوره های آموزش ترویجی صاحبان شتر و ساربانان جنوب کرمان نیز در دستور کار قرار گرفته شده است تا به این صورت اطلاعات عمومی دامداران در این خصوص افزایش یابد.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ایام دهه فجر همچنین طرح مبارزه با بیماری تب برفکی در فازبندی های مختلف در چندین استان کشور اجرا می شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
0
مطابق کدام اصول علمی و فنی ، برنامه مبارزه با بیماریها هم ، دهه فجری شده است ؟
محمد
نظر شما
ادامه