کد خبر: ۲۰۱۳۴

برای بررسی احتمال ابتلای شتر‌های بومی کشور به ویروس کرونا، برای دومین بار در چهار ماه گذشته، جامعه شترهای کشور به‌صورت رندوم مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، بیماری ویروسی کرونا که بیماری مشترک در بین انسان و حیوان به حساب می‌آید، با آغاز طرح شماره‌گذاری شترها در روزهای اخیر برای شناسایی بهتر و جلوگیری از قاچاق دام دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است.

به همین منظور سازمان دامپزشکی در یک حرکت سریع و واکنشی جامعه 150 هزار نفری شتران کشور را به صورت رندومی مورد آزمایش قرار داد.

بر اساس اعلام مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های سازمان دامپزشکی کشور، در چهار ماه اخیر دو گله آلوده به ویروس کرونا با کمک نیروی انتظامی شناسایی و به محل قرنطینه انتقال داده شده که در میان این گله‌ها شش مورد آلوده به بیماری در میان آنها شناسایی شده است.

داریوش جهان‌پیما با بیان اینکه نگرانی بابت شیوع این بیماری در کشور وجود ندارد، می‌گوید: تمامی شترهای آلوده در قرنطینه جمع‌آوری شده و اجازه تردد به آنها داده نمی شود، همچنین نیروی انتظامی نیز با دقت خاصی عبور و مرور دام را درمرزهای کشور رصد می‌کند.

وی می‌افزاید: بیماری کرونا مربوط به شترهای یک کوهان عربی بوده و در شترهای دوکوهانه و سایر انواع شترها تا به امروز موردی از ابتلا به بیماری کرونا مشاهده نشده است.

جهان‌پیما در پایان خاطرنشان می‌کند: برای جلوگیری از قاچاق دام‌ها به کشور هماهنگی‌های کامل با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

گفتنی است، پلاک‌گذاری شترها از طریق میکروچیپ و نصب بارکد بر روی آنها انجام می‌شود که عملیات شناسایی آنها از دو ماه گذشته آغاز شده است.

این بیماری هیچ‌گونه علائم بالینی مشخص و بارزی در شتر ایجاد نمی‌کند و فقط به‌عنوان مخزن ویروسی در طبیعت عمل می‌کند.

 

برچسب ها: شتر،
نظر شما
ادامه