کد خبر: ۲۰۱۴۳

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تشکیل کارگروه ساماندهی اماکن نگهداری و نمایش حیوانات در تهران خبر داد.

علی محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست "ایسنا" افزود: برای حفظ و استفاده بهینه از موزه‌ها باغ‌های تاریخ طبیعی و حیات وحش این مجموعه‌ها دایما باید به صورت مستمر مورد بررسی و نظارت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: اقداماتی جهت شناسایی گونه‌های گیاهی و جانوری موجود در باغ‌ها و موزه‌ها، بررسی وضعیت گونه‌های نگهداری شده مطابق با استانداردهای ملی و جهانی در این راستا صورت گرفته است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اخذ مجوز برای واردات گونه‌ها را ضروری دانست و گفت: نحوه نگهداری نمونه‌های تاکسیدرمی شده و نظارت بر نحوه اجرای آن از جمله دیگر اقداماتی است که انجام آن ضروری به نظر می‌رسد.

شاعری با تاکید بر این که اجرای امور بر عهده محیط زیست استان تهران است، گفت: شهرداری تهران در چارچوب ضوابط و مقررات همکاری لازم را خواهد داشت.

شاعری در ادامه با تاکید بر این که همه مراکز نگهداری حیات وحش در فضاهای عمومی تحت نظارت شهرداری تهران است، گفت: در حال تدوین دستورالعملی با همکاری محیط زیست در این خصوص هستیم.

وی با بیان این‌که گاهی رویداد‌هایی در اماکن نگهداری حیات وحش به وجود می‌آمد که ما نیز مخالف هستیم، گفت: شاید ناهماهنگی‌هایی در گذشته‌های دور بوده اما این الان تبدیل به همکاری شده است و کارگروه‌ها و دستورالعملهای مشترکی برای احداث محل نگه‌داری حیوانات درحال تدوین است و از این پس این اماکن بر اساس نظر کارشناسان محیط زیست ساماندهی می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه