کد خبر: ۲۰۱۶۰

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عظیم حجت صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به فراخوانی تولید مرغ بدون مصرف آنتی بوتیک در استان قزوین اظهار داشت: فراخوانی تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان قزوین با مشارک تمامی دستگاه های مرتبط از جمله معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قزوین، اتحادیه مرغداران استان قزوین و همچنین اداره کل دامپزشکی استان صورت گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان قزوین با بیان این نکته که پرورش مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک سبب ارتقاء شاخص بهداشت در استان قزوین می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از یک چهارم مرغداران استان قزوین از طرح تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک استقبال کرده‌اند، همچنین بیشتر واحده‌های پرورش مرغ نیز تمایل خود را نسبت به اجرای این طرح اعلام کرده‌اند.

وی با بیان این نکته که پرورش مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک سبب افزایش کیفیت گوشت در استان قزوین می‌شود، عنوان کرد: اجرای این طرح در واحدهای پرورش مرغ استان قزوین سبب می‌شود تا میزان ابتلا بیماری در مرغداری‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند از این رو میزان مصرف دارو در مرغداری‌ها به شدت کاهش پیدا کرده که این امر سبب افزایش کیفیت گوشت در استان قزوین می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان قزوین با اشاره به درخواست تغییر سهمیه تعداد جوجه ریزی در مرغداری‌های استان قزوین بیان کرد: اتحادیه مرغداران استان قزوین خواستار تغییر در سهمیه تعداد جوجه کشی استان و تعیین سهمیه میزان وزن مرغ تولیدی بر اساس ظرفیت استان قزوین را دارد.

وی سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی را در استاندارد سازی تولیدات مرغی در استان قزوین بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: تولید مرغ طبق استاندارد های جهانی سبب استقبال مصرف کنندگان داخلی و همچنین افزایش صادرات مرغ می‌شود از این باید به منظور اجرایی کردن همه جانبه آن تلاش کرد.

 

 

نظر شما
ادامه