کد خبر: ۲۰۱۸۲
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
آزمون سراسری استخدام در سازمان دامپزشکی، اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد و این استخدام‌ها از میان فارغ‌التحصیلان کاردانی دامپزشکی و کارشناسان علوم آزمایشگاهی خواهد بود ...
dr_khalaj

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال برای خرید خدمات دامپزشکی از بخش خصوصی، ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیده ‌شده است.

دکتر مهدی خلج ظهر امروز در جمع مسئولان دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: امید است این اعتبار به‌طور کامل در اختیار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه محدودیتی در ارائه خدمات واکسیناسیون به دامداران وجود ندارد افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که مردم خواستار دریافت واکسیناسیون رایگان دام هستند و از بخش خصوصی و بهادار کمتر استقبال کرده‌اند.

دکتر خلج در پاسخ به وضعیت گوشت های وارداتی و تولیدشده در کشتارگاه های کشور اظهار کرد: سازمان دامپزشکی به منظور واردات گوشت از سایر کشورها، ابتدا کشور مورد نظر را از لحاظ بیماری ها مورد ارزیابی قرار می دهد و کشتارگاه ها باید کشتارگاه های مطلوب کشور ما باشند و آن کشور به تعهدات خود عمل کند تا بتوانیم گوشت را وارد کنیم.

وی با بیان اینکه کشتارگاه های دام و طیور کشور هیچ مشکلی ندارند، توضیح داد: باید تلاش کنیم در همه کشتارگاه ها یک نیروی مجرب دولتی فعالیت داشته باشد اما این نقص وجود دارد که به علت کمبود نیرو، از همکاران بخش غیردولتی استفاده می شود که نظارت موردی روی آن ها وجود دارد.

دکتر خلج با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی پیش‌قراول خصوصی سازی بوده است، تصریح کرد: این سازمان 21 هزار شغل را در عرصه خصوصی سازی ایجاد کرده است.

رییس سازمان دامپزشکی با ذکر اینکه برای وظایف حاکمیتی باید 11 هزار نفر پرسنل وجود داشته باشد، تصریح کرد: این درحالی است که اکنون کمتر از 50 درصد این نیروها را داریم و به دنبال این هستیم که کمبود نیرو را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجوز استخدام 1200 نفر گرفته شده که از این تعداد 32 نفر متعلق به خراسان شمالی است، توضیح داد: آزمون سراسری آن در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و این استخدام‌های سازمان دامپزشکی از میان فارغ‌التحصیلان کاردانی دامپزشکی و کارشناسان علوم آزمایشگاهی خواهد بود.

دکتر خلج اظهار کرد: اجرای عملیات واکسیناسیون به بخش خصوصی در همه عرصه ها واگذار شده است و به دنبال تکمیل این روند هستیم.

وی در ارتباط با کشتارگاه ها بیان کرد: 230 کشتارگاه طیور در کشور فعال و 72 کشتارگاه نیز در حال احداث هستند که تمامی آن ها صنعتی هستند.

دکتر خلج در بخش دیگر سخنان خود درباره مشکلات صادرات تولیدات دامی نیز گفت: یکی از مشکلات ما در این زمینه بالا بودن هزینه تمام‌شده تولید است و این امر توان رقابت در بازار جهانی را کاهش داده است.

رئیس سازمان دامپزشکی افزود: از طرفی کیفیت تولیدات برای حضور در بازار جهانی باید به‌گونه‌ای باشد که بقا و حیات را ضمانت کند و وجه غالب دراین‌باره، ایمنی و بهداشت تولیدات است.

وی درباره نگرانی از مرغ‌های هورمونی گفت: برخی از گزارش‌ها حاکی از وجود سرب بالاتر از حد مجاز در مرغ‌های تولیدی کشور دارد البته رد پای سرب در گوشت مرغ تولیدی کشور وجود دارد اما بالاتر از حد مجاز نیست.

دکتر خلج افزود: دامپزشکی در مورداستفاده از مکمل‌ها در مرغداری‌ها نیز وارد مداخله شده و تاکنون تولیدات 22 کارخانه تولیدکننده مکمل مورد آزمایش قرارگرفته که از این تعداد، وجود مواد معدنی فلزات سنگین موجود در محصولات 16 کارخانه بیش‌ازحد مجاز گزارش شد و شماری نیز به پلمپ کشیده شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی افزود: تاکنون هشت واحد تولیدی به شرایط مطلوب بازگشته‌اند.

وی گفت: امسال 400 هزار رأس دام سبک و نیز 13 هزار رأس گوساله نر پروار شده از کشور به خارج صادرشده است.

دکتر خلج درباره صادرات اسب از خراسان شمالی نیز گفت: سازمان دامپزشکی از صادرات اسب که دارای ذخیره ژن بازر است، و مشتری خود را در خارج از کشور دارد، حمایت می‌کند البته دراین‌باره فدراسیون سوارکاری نیز باید وارد عرصه شود.

وی افزود: صادرات اسب منوط به دایر شدن قرنطینه اختصاصی اسب و آزمایشگاه خاص در این منطقه است.

دکتر خلج بابیان اینکه سیاست دولت تحول در صادرات غیرنفتی است گفت: برای صادرات اسب نیز معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و فدراسیون سوارکاری باید وارد عرصه همکاری شوند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم محموله های طیور را صادر کنیم باید کشتارگاه ها به سیستم اتوماتیک مجهز شوند که تاکنون هفت کشتارگاه این کد را با ظرفیت 120 هزار تن دریافت کرده اند.

دکتر خلج خاطر نشان کرد: 66 کشتارگاه صنعتی و 288 کشتارگاه سنتی دام در کشور وجود دارد که کشتارگاه های سنتی را ملزم به رفع نواقص کرده ایم.

 

 

انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
0
وی با بیان اینکه کشتارگاه های دام و طیور کشور هیچ مشکلی ندارند، توضیح داد: باید تلاش کنیم در همه کشتارگاه ها یک نیروی مجرب دولتی فعالیت داشته باشد اما این نقص وجود دارد که به علت کمبود نیرو، از همکاران بخش غیردولتی استفاده می شود که نظارت موردی روی آن ها وجود دارد.
..................... از کی نیروی تازه استخدامی دولتی مجرب شدن!!!پس تکلیف مسئول بهداشتی با ده پانزده سال سابقه چی میشه؟؟یعنی چه که نظارت موردی روی آنها وجود دارد؟؟
تاکید رئیس سازمان نظام دامپزشکی بر لزوم پرداخت حقوق ناظران بهداشتی توسط دولت
بالاخره یکی از این آقایون تکلیف مسئولین بهداشتی ها را مشخص کنند؟
همان بهتر که وزارت بهداشت تا الان یک ریال به شما نم پس نداده .............
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
0
لطفا سهمیه استخدام ادارات کل سایر استانها را هم اعلام نمایید. آیا خود سازمان دامپزشکی در تهران هم سهمیه استخدامی دارد؟
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
0
میگن این 1200نفر طی 3 مرحله 400نفری جذب میشن، درسته؟ تکلیف اون400 نفر آخری چی میشه؟میمونه بعد 4 سال دیگه.
محمد مهدی
|
-
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
0
با تشکر از آقای دکتر خلج که مجوز استخدام 1200 نیروی جدید را گرفته اند امید است که با ورود نیروهای جوان به سازمان دامپزشکی شاهد تحرک و پویایی بیشتر در امور محوله به سازمان دامپزشکی کشور باشیم .
fatmeh
|
-
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
0
ماموریت 11 ماهه و تسری دادین که نون خور اضافه میکنید
الهام
|
-
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
0
چرا فقط کاردان دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی؟پس دکترای حرفه ای دامپزشکی چی؟
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
امیدوارم که صحت داشته باشه مثل ما بقی صحبت ها نباشه
سهراب
|
-
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
.............. شما حقوق همانهایی را که استخدام هستند بدهید بقیه پیش کش .................... همین الان 4نفر اقازاده دراداره ما مشغول هستند که فقط می خورند ومی خوابند ادرس .......................
عببی جان
|
-
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
جناب آقای دکتر خلج ایندفعه واقعا استخدامه یا بازهم میخواهید سهمیه فلان و بهمان رو جلو بکشید میشه یکبار هم که شده تکلیف میزان این سهمیه ها رو مشخص کنید تا هم مشکل شما حل بشه و هم مشکل ما
لطف بفرمایید اجازه استخدام غیر بومی رو هم ندید تا اینکه دو سال دیگه که شما تشریف نداشتید این نورچشمی های عزیز که ماشالله کم هم نیستن شما یا رئیس بعدی رو با خطای محاسبات نیرو به واسطه انتقالی روبرو نکنند ..............................
و من الله التوفیق
پرهام عطایی
|
-
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
استخدام کاردان دامپزشکی بعنوان نظارت بر عملکرد دکتر دامپزشک مسئول فنی و بهداشتی . از ماست که بر ماست. آقای دکتر خلج بابت ارتقا مقام دامپزشک از شما سپاسگزاریم.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
اره دیگه بودجه ندارن به دکتراشون پول بدن فکر کنم باید بریم مدرکمونو تعدیل کنیم به صورت معکوس البته ،تا ماروهم لطف کنن استخدام کنن!یکی نیس بگه شما که تو بخش خصوصی به دامپزشکا مجوز نمیدین و این وسط سایر مدارکم میرن درمان میکنن،تو بخش دولتی هم که استخدامشون نمیکنین اخه خدا خیرتونوبده پس چرا مثل مور دارین دانشجوی دکترا میگیرین تو کل کشور!؟واقعا وقتی خودتون به درد بیکاری ما دکترا دچار نشین نمیفهمین ما چی میگیم!واقعا برایدخودم متاسفم که دامپزشکی خوندم نه از کارفرما شانس اوردبم نه از روسای ادارات و سازمان!بعد نود و بوقی شاهکار کردن مجوز استخدام گرفتن واسه کاردان و لیسانساشون فقط!بخیل نیستیم ولی خوب چی میشه دکترای حرفه ای هم استخدام شن!
جعفر
|
-
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
اقای دکتر خلج الان چند ساله که ما مسئولین فنی را با ماده 19 مشغول کردین واز سر وا کردین.الان بعد از 8 سال سابقه فعالیت در کشتارگاه تکلیف ما چیست؟ در سایه شما به اندازه کارگر به ما حقوق میدهند .................
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
بقول دوستمون شما اول برید دنبال حقوق و مزایای اونهایی که الان موجودند از گرسنگی تلف نشند بعد فکر اضافه کردن نیرو باشید .دکتروزارت بهداشت ماهی بدون زحمت حداقل 6 میلیون و حداکثر تا 20 میلیون میگیره و بعد کارانه هم میگیره .آقا هنوز حقی را که به موجب قانون برای ما تصویب شده بعد سه سال 25% میده بعد میگه فرض کن 100% شده اونو هم یه ماه میده دو ماه نمیده.
اصفهان
|
-
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
منو باش فکر کردم استخدام دکتر دامپزشک دارن. چند شبه خوشحال شدم...
خدا روزی رسونه....
ایشالا باعث و بانی این بیکاری ما دکترای دامپزشک تقاصشو بدن.
مسئول بهداشتی
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور
امیدواریم سازمان دامپزشکی کشور پاسخگوی قصور 15ساله خود نزد مقامات قضایی کشور باشد که از سال 78 هیچ تلاشی جهت ایجاد استقلال مسئولین بهداشتی انجام نداده و حال پس از 15 سال صحبت از نظارت موردی و استفاده از نیروهای دولتی مینمایید.
جناب آقای دکتر خلج، چنانچه از همکاران مسئولین بهداشتی حاضر که گاها سابقه ای 17 ساله دارند استفاده نگردد و موجب به خطر افتادن امنیت شغلی مسئولین بهداشتی گردید؛ تمامی مسئولین بهداشتی از سراسر کشور مقابل سازمان دامپزشکی به حضور حضرتعالی خواهیم رسید.
ضمنا مطمئن باشید مسئولین بهداشتی شاغل فعلی از .............. مجرب تر هستند.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
با مدرک دکتری دارم دنبال مغازه میگردم تو بازار، حیف جوونیم. اکثر همکارا دارن با درامد خیلی پایین زندگی میکنن ولی امید دارن که وضع بهتر بشه. با سیاست های خیلی خوبی که این دولت ها پیش گرفتند تا چند سال اینده جمعیت دامی نصف الانه ولی دکتر دامپزشک 10 برابر الان.
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
با سلام جناب دکتر خلج بهتر نیست یه کم .... باشید مگه نماینده اقای نوبخت نگفت دولت مخالف جذب نیروی دولتی هست ولی شما چرا راستشو نمیگید 340 نفر قرار شد بگیرید از اون 8 میلیارد خودتون پس مجوز 340 نفر اوکی شده نه 1200 ................... ولی باز هم متشکرم از لطف شما اما این تق ها به اون توق ها نمیخوره خانه از پایبست ویرانه بهتره برین برا کارکنانتون که دارن با خفت زندگی میکنن و اون بخش خصوصی بیچاره یه کار اساسی کنید بسته سیاسی کاری ها و موازی کاریها
fatmeh
|
-
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
به نظر شما برین مشکلات حقوقی کارمنداتون رو درست کنید بهتر نیست ..................
مسئول فنی
|
-
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
واقعا فقط یه نفر نا اشنا باید بیاد به حال این قشر بخنده و اونایی که درسشو خوندن و زحمتشو کشیدن بشینن گریه کنن.این حرفایی که زده میشه واقعا فاجعه است معلوم نیست که چه زمانی .............. برسه که اگر نمیخوان خدمتی به این جامعه انجام بدن حداقل نمکی روی زخمی که زدن نپاشن.
محمد
|
-
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
0
ما این همه تنوع رشته های دامپزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی مثل کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی داریم. بعد سازمان هر موقع میخواد نیرو بگیره میگه کاردان دامپزشکی، کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و دکتری عمومی دامپزشکی!!!!!! انگار که اونایی که تو سازمان هستد اصلاً تو ایران نیستند بدونن ما رشته های تخصصی دامپزشکی تو گرایش های مختلف بسیار داریم!! متاسفم براتون. فقط یه نگاه به تنوع رشته ها در مقطع ارشد و کارشناسی و دکتری بندازید متوجه میشید.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
0
با سلام ،لطفا زمان ثبت نام و زمان آزمون و شرایط آن از جمله شرایط سنی داوطلبان و منابع آزمون را اعلام نمائید.با تشکر
همکار
|
-
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور لطفا دستور فرمایند موارد زیر پیگیری و نتیجه به استحضار ان جناب برسد -چرا افرادیکه یکروز در شهرستان و مناطق محروم خدمت نکرده اند در ادارات کل مرکز استان دارای پست و مقام و مسئولیت و مزایای فراوان میباشند - چرا چندین ماه از انتصاب جنابعالی گذشته ولی بازهم ریشه تملق در ادارات دامپزشکی استانها نخشکیده است - پرا بیشتر مزایا به روسای ادارات داده میشود و کارشناسان بی نصیبند -چرا به کشتار غیر مجاز دامها و عرضه گوشت چرخ کرده و خارج از شبکه پایان داده نمیشود
عابد
|
-
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
استخدام نکنید بخصوص دکتر دامپزشک اصلا اهل کار نیستند فقط یک میز میخان بشینن از همه انتقاد کنند بخصو از پزشک ها و دندانپزشک ها-متخصصین این رشته هم خیلی ...........اند
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
0
باسلام خدمت ریاست محترم سازمان دامپزشکی.
اززحمات صادقانه حضرت عالی کمال تشکرراداریم.
من کاردان دامپزشک هستم به صورت طرحی درخدمت دامداران هستیم ازانجاکه طرح کاردانی دامپزشکی فقط یک قرارداونم ب مدت سه سال هست وبعدش تحت هیچ شرایطی تمدیدنمیشودحضرت عالی بفرمایید اینجانب درطی گذراندن این طرح درگیربیماری بروسلوزحادشده ام والان طرحم روبه اتمام هست ایابااین وضع میتوانم بروم دنبال کسبوکارکارگری برام عارنیست موندم استخوان دردی وسایرعواقب ازبیماری راچطوری تحمل کنم خواهشمنداست ب دوستانی که امثال بنده همچین اتفاقی سرمون اومده نظری داشته باشید.
باکمال تشکر.
Hamidn00031@gimail.com
نظر شما
ادامه