کد خبر: ۲۰۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

باغ وحش ارم قرار است «ببر سفید»، گربه سان دو رگه‌ای که تکثیر و نگهداری آن در باغ وحش‌های استاندارد جهان ممنوع است را به زودی وارد این باغ وحش کند.

پرویز قندالی، مدیر باغ وحش تهران اعلام کرد: به زودی یک قلاده ببر سفید و دو قلاده شیر آسیایی به باغ وحش ارم وارد می‌شوند.

این در حالی است که برای ببرهای وارد شده به این باغ وحش همواره سرنوشت تلخی رقم خورده است. مرگ ببر سیبری نر بر اثر ابتلا به مشمشه، بلاتکلیفی ببر ماده سیبری پس از تحمل 4 سال قرنطینه، از بین بردن دردناک 14 قلاده شیر به دلیل احتمال ابتلا به مشمشه، مرگ ببر بنگال در اثر خفگی در آب و بلاتکلیفی ببر بنگالی که پس از تحمل 8 ماه قرنطینه در مجموعه ارم، سرانجام توسط حکم دادگاه از قرنطینه خارج و به باغی در حومه تهران منتقل شد.

ببر سفید در حالی وعده ورودش به باغ وحش ارم داده شده است که این ببر، یکی از گربه سانان دو رگه است که به دلیل نارسایی ژنتیک، ژن ناخالص و مشکلات جسمی متعدد، تکثیر و نگهداری آن در باغ وحشهای استاندارد جهان ممانعت به عمل می آید.

پرویز قندالی در پاسخ به این سوال که چرا باز هم باغ وحش اصرار بر پذیرایی از این گربه سانان دارد تصریح کرد: اتفاقات گذشته را نباید مانعی برای اقدامات فعلی تلقی کرد.

در عین حال، امیرحسین داداشی، رئیس اداره ساماندهی و هماهنگی امور مناطق سازمان محیط زیست، در این باره گفت: "باغ وحش تهران سال گذشته در صدد خرید دو قلاده ببر بود که یکی از آنها به باغ وحش وارد و دیگری پیش از انتقال به ایران تلف شد. از آنجایی که هزینه خرید این دو قلاده ببر توسط باغ وحش تهران پیش پرداخت شده، به جای توله ببر تلف شده بناست این ببر سفید به ایران منتقل شود."

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
0
هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد. خوب وقتی توانایی مدیریت بهداشت ونگهداری حیوانات رو نداریم چرا این حیوانات رو وارد میکنیم که بعد هم به سرنوشت بدی دچار بشن یا مدیریت رو بهبود ببخشید یا اصلا وارد نکنید.
نظر شما
ادامه