کد خبر: ۲۰۱۹۰

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: در صورتی که واحدهای طیور از آنتی‌بیوتیک در پرورش مرغ استفاده کنند باید جریمه‌های سنگینی را متحمل شوند تا از تکرار آن در سطح کشور جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک دکتر مسعود هاشم‌زاده عصر امروز در شورای هماهنگی دامپزشکی استان مرکزی افزود: در صورتی که واحدهای طیور از آنتی‌بیوتیک در پرورش مرغ استفاده کنند باید جریمه‌های سنگینی را متحمل شوند تا از تکرار آن در سطح کشور جلوگیری شود.

وی بیان کرد: فعالیت‌های دامپزشکی بر سه محور کاهش ضایعات، سلامت مواد غذایی و عوارض زیستی متمرکز است.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: وضعیت ضایعات تولید دام و طیور در سطح کشور نامطلوب است که باید در این زمینه فعالیت و برنامه‌ریزی‌های بیشتری صورت بگیرد.

دکتر هاشم‌زاده خاطر نشان کرد: در حوزه سلامت مواد غذایی و بیماری‌های مشترک نیز می‌توان با بهره‌گیری از علوم نوین و پیشگیری، سطح سلامت را در جامعه افزایش داد.

وی تاکید کرد: تشکیل اتاق فکر دامپزشکی در استان‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات حوزه دام و طیور باشد که امید می‌رود با اتخاذ تدابیر ویژه شاهد تحولات وسیع در این حوزه باشیم.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: با تغییر نگاه و اولویت‌بندی در فعالیت‌ها می‌توانیم با بهره‌گیری از کم‌ترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

دکترهاشم‌زاده ادامه داد: استان مرکزی از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه دام و طیور برخوردار است که با استفاده از آن می‌تواند به استانی پیشرو در حوزه دامپزشکی تبدیل شود.

وی افزود: باید از شرایط و امکانات موجود در کشور و استان برای دست‌یابی به خوداتکایی و خودکفایی استفاده کنیم.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور بیان داشت: برای حل مشکلات موجود در سطح استان نیز می‌توان از راه‌حل‌های جدید و کارگروهی استفاده کرد تا با ایجاد فرصت‌های جدید بتوانیم توسعه استان را رقم بزنیم.

 

 

نظر شما
ادامه