کد خبر: ۲۰۲۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: ساختار دامپزشکی کشور نیاز به تغییر نگرش و بازنگری دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، دکتر مسعود هاشم زاده عصر امروز در نشست شورای اداری اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه باید بتوانیم نگرش و دیدگاه‌ها را در این سازمان تغییر دهیم اظهار داشت: دامپزشکی باید دقت خود را بر روی محصولات دامی افزایش دهد و با متخلفان برخورد قانونی و سنگین داشته تا بتواند بسیاری از تخلفات را کنترل و متوقف کند.

وی افزود: دامپزشکی باید خود را مقید کند که 10 درصد از محموله‌ها را بررسی کند و اگر در این مقدار آنتی بیوتیک کشف شد جرایم سنگین را برای متخلفان در نظر گرفته زیرا این اقدام تا حد زیادی می تواند اهداف این اداره کل را محقق کند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی تصریح کرد: باید بتوانیم دو پارامتر را در صنعت دام و طیور درست هدایت کنیم تا بتوانیم کشور را از ضایعات و بیماری‌ها نجات داده که در این راستا تغییر نگاه و اصلاح فرهنگی باید انجام شود.

دکترهاشم زاده با اشاره به استفاده از آنتی بیوتیک در صنعت طیور گفت: استفاده از آنتی بیوتیک به صورت عمده بالای سی و پنج روز است که باید مصرف بی اندازه آن کنترل تا بتوانیم در راستای سلامت مردم گام برداریم.

وی افزود: باید ارزش افزوده را برای صنعت افزایش دهیم و در راستای سلامت مواد غذایی و کاهش بیماری‌های مشترک دام و انسان گام برداشته و به سلامت غذا و آلاینده‌های آن توجه داشته باشیم.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی تصریح کرد: ما نباید به نداشته‌ها فکر کنیم بلکه باید بتوانیم بیشترین بهره را از امکانات موجود برده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم که این مهم با یک نگاه اولویت‌بندی و استفاده بهینه از امکانات انجام‌پذیر است.

دکترهاشم‌زاده با اشاره به اینکه کشورهای دیگر با همین تغییر نگرش توانسته‌اند به موفقیت برسند گفت: کشور ما در صنعت طیور خوب کار می‌کند ولی نتایج خوبی را کسب نمی‌کند که این به سبب نداشتن اولویت‌‌بندی و نداشتن یک نگاه درست در کشور اتفاق افتاده است.

وی افزود: کشور برزیل دارای 220 میلیون راس گاو است که بهترین استفاده را از آن می‌کند و ایران با داشتن امکانات و تجهیزات دامی در این بخش با مشکلات و چالش‌هایی روبه‌رو است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدحسین
|
-
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
0
0
ساختار دامپزشکی کشور نیازمند تغییر نگرش و بازنگری است
عنوانی که دل دردمند ما را به کام آتش غم فرو برد و به درد بیشتری آورد. همین چند روز پیش بود که ساختار دامپزشکی کشور ، نگرش و بازنگری شد و جناب دکتر محمد حاج اکبری تنها و نتها به تغییر عناوین شغل ها در آن بسنده کرد و دغدغه استانها را ندید و به هیچ شمرد
حالا جناب معاون سازمان که البته به صحت تشخیص و سلامت فکری ایشان ایمان داریم ، می توانند این کشتی به گرداب نشسته را به دریا بازگردانند ؟
و البته اگر ناخدائی لایق باشند ما هم پارو زن خوبی هستیم.
بسم الله
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
0
با حرف زدن به جایی نمیرسیم ،بازرسی با موتور درشهرخرم آبادشروع خوبیه،اگر درکل شهرهای ایران اینکارانجام بشه تأثیرداره،بازرسی باید یهوومخفیانه باشه وبعدش مجازات نه فقط هشدار..
نظر شما
ادامه