کد خبر: ۲۰۲۲۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
دکتر صفری از فعالیت 5200 مرکز درمانی دامپزشکی، 300 آزمایشگاه دامپزشکی و 1745 داروخانه دامپزشکی در سطح کشور خبر داد ...

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: گستردگی حضور دامپزشکان در اقصی نقاط کشور می طلبد، در بخش آموزش، تحقیق و چگونگی ورود به بازار کسب و کار دامپزشکی مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دکتر محمدرضا صفری روز شنبه در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین المللی کلینیسین‌های دام بزرگ که در مرکز همایش های بین‌المللی رازی برگزار شده بود، ضمن تقدیر از پرویز حکمتی پایه گذار جراحی های نوین دامپزشکی کشور، افزود: دامپزشکی از جایگاه ویژه ای در سلامت و اقتصاد کشور برخوردار است و در حال حاضر کمبود مرکز تحقیقات تخصصی دامپزشکی در بخش های دام، طیور و آبزیان به شکل مستقل در مجموعه تحقیقات کشاورزی احساس می شود، بنابراین بخش مستقلی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج بخش کشاورزی باید برای تحقیقات دامپزشکی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش دامپزشکی در اقتصاد دامپروری کشور، اظهار داشت: آنچه به عنوان دامپزشکی در عرصه درمان بیماری های دام و طیور و بهداشت فراورده های خام دامی دنبال می شود، کمک به اقتصاد سلامت محور است.

 

به گفته صفری، 40 سال قبل و در دوره ای که قانون سازمان دامپزشکی کشور تصویب شد، تنها 18 واحد درمانگاهی دامپزشکی، 18 واحد آزمایشگاهی و 8 پست دامپزشکی در کشور فعال بوده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: هم اکنون 5 هزار و 200 مرکز درمانی دامپزشکی، 300 آزمایشگاه، یک هزار و 745 داروخانه،900 مرکز واکسیناسیون دامپزشکی، 200 شرکت پخش دارو و 170 کارخانه دارو، مکمل و کنستانتره در کشور فعال است که نسبت به گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد.

صفری اظهار داشت: شورای راهبردی ماده 21 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی با هدف ساماندهی و آموزش دامپزشکی به دستور وزیر جهادکشاورزی تشکیل شد که نظام دامپزشکی عضو این شورا است و هم اکنون با پیگیری سازمان تحقیقات کشاورزی به سمت عملیاتی شدن حرکت می‌کند.

صفری گفت: انجام آموزش براساس نیازهای واقعی حوزه کسب و کار دامپزشکی، اموری است که در سال های گذشته توجه ویژه به آن نشده و براساس تعاملات صورت گرفته با وزارت علوم، دانش آموختگان بخش دامپزشکی ساماندهی می‌شوند.

وی ادامه داد: اعضای سازمان نظام دامپزشکی کشور برای تبدیل کارت عضویت خود به شکل الکترونیکی با مراجعه به سامانه این سازمان و بدون نیاز به حضور فیزیکی می توانند کارت عضویت الکتریکی خود را دریافت کنند.

 

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
جناب دکتر صفری عزیز کلینیکهای دایر را حمایت کنید ایجاد کلینیکهای تخصصی پیش کش چون داره همین کلینیکها هم تعطیل میشه و دامپزشکان این بخش به علت عدم صرفه اقتصادی و درمانهای دامداران و دکتران سنتی رو به کارهای غیر دامپزشکی می آورند و به امید خدا در همه تا چند سال دیگر بسته خواهد شد - دکتر بخش غیر خصوصی
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
این عرایض فقط در کنگرها ها قشنگ به نظر میاد ولی درعمل چه اتفاقی داره میوفته؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
0
0
آقای دکتر صفری بد نیست بدانید تحقیقات تخصصی از وظایف سازمان دامپزشکی کشور است که آن هم بدلیل نداشتن بودجه فعلا فقط حقوق کارمندانش را میدهد و اگر پولی باشد حق تسری پرسنل زحمت کش خود را می پردازد.شما هم که برای دخل و خرج راهی جز افزایش حق عضویت اعضا ندارید و کمک دولتی هم ظاهرا دریافت نمی کنید پس بفرمایید چگونه میشود تحقیقات تخصصی کرد. امروزه آقایان فقط از الفاظ زیبا نظیر بهبود فضای کسب و کار صحبت میکنند و رسما همه را سر کار می گذارند در حالیکه مسوولان فنی بهداشتی تحت شرایط سخت با حقوقی ناچیز در حال سپری کردن عمر خود هستند و فعالان بخش خصوصی هم یکی بعد از دیگری کار خود را ازدست میدهند وخیل عظیم فارغ التحصیل های نگون بخت هم علاف آن وقت آقایان جش میگیرند و پای کوبی میکنند و به هم جایزه میدهند و در محل کنگره 250000 تومان پول ثبت نام میگیرند و غذایی به شرکت کنندگان میدهند که واقعا تماشایی است ودست آخر هم برای خودشان کارت تبریک می فرستند و به این موفقیت خود می بالند.آقای دکتر صفری لطفا دست آورد این همایش ها را برای همه روشن کنید و هزینه و درآمد آن را در سایت نظام منعکس کنید.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
0
جنای دکتر صفری شما که پیش ازین ظاهرا در دنیای کسب و کار بخش خصوصی قدمی نگذاشتین چطوری میتونید برای آینده بخش خصوصی برنامه ریزی کنید. تا حالا یک شب کشتارگاه وایستادید؟ با راننده ماشین و کارگر کشتارگاه و ... بدلیل عدم حمایت از دکتر دامپزشک توسط سازمانهای ذیربط درگیر شدید؟ تا حالا شده کارفرما بهتون بگه فعلا تا چمد ماه حقوق ندارم بهت بدم...
ناظر بي طرف
|
-
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
0
اين اطلاعاتي كه رييس محترم نظام مي دهد بيشتر مربوط به سازمان دامپزشكي است نه سازمان نظام
البته شابد براي صدور پروانه اين واحدها ................. شده است و ما نمي داينم
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
0
آقای دکتر صفری چندی پیش از تشکیل کمیته تخصصی کسب و کار خبر داده بود در نظام. خوب است گزارشی از جلسات و نتایج حاصل از آن را ارایه دهند تا ببینیم این تدبیر در ارتقای کسب و کار اعضا چه تاثیری داشته است؟
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
0
ایشون ظاهرا حواس قدرتمندی دارن که دارن این کمبودهایی رو که بقیه حس نمیکنن، حس میفرمایند!
رییس باید همینطور باشه. خوب حس بکنه.
حقاني
|
-
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
0
0
يكي ميناليد از درد نداري ، يكي مي گفت اقا زردك مي خواهي!!!!! دامپزشكي ايران هنوز با بيماري هاي ريشه كن شده در كشورهاي پيشرفته مثل تب مالت بدليل نابساماني هاي سازمان در گيره بعد صحبت از كلينيكهاي تخصصي مي كنيد. افسوس
ناشناس
|
-
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
کمبود پول هم احساس میشه.
90 هزار تومن . چرا آخه؟؟؟؟ بی انصافی نیست؟
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
0
در حال حاضر دانشکده های دامپزشکی مراکز تحقیقات تخصصی هستند و اگر نقایصی دیده می شود باید در جهت اصلاح و رفع آنها کوشید. با تاسیس یا راه اندازی مراکز تخصصی جدید تنها سرمایه های انسانی و منابع مالی به هدر خواهند رفت.
نظر شما
ادامه