کد خبر: ۲۰۲۲۲

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود 90 سال از استقرار تشکیلات دامپزشکی می‌گذرد که برای کشور افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر اسکندر زند در سومین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ اظهار کرد: صنعت دامپروری در کشور رو به رشد است و به بالندگی رسیده است که همین امر موجب رشد دامپزشکی در کشور شده است. از همه مهم‌تر ارتباط بین صنعت دامپروری و دامپزشکی است که ماحصل آن نشست‌های علمی مشابه این کنگره است.

وی افزود: موضوع مدیریت بیماری‌ها در دامپزشکی حائز اهمیت است و اولین اصل مدیریت مبتنی بر شناخت می‌باشد. مدیریت صحیح مستلزم تحلیل مدیر یک سیستم است. برای بیماری‌ها در دامپزشکی باید سیستم خود را به درستی شناخته و نظام‌های موجود را پایش کنیم تا با تحلیل و آنالیز سیستم مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: در مبحث بیماری‌ها شناخت دقیق مطرح است و آنچه مشخص است وجود این شناخت در حوزه دامپزشکی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وظیفه دامپزشکان از مزرعه تا سفره تعیین شده است، زیرا برای سلامت دام و فراورده‌های دامی تلاش می‌شود تا این امر روزبه‌روز نقش دامپزشکی را پررنگ تر کرده است.

زند اذعان داشت: با توجه به اینکه 3 میلیارد از جمعیت کره زمین متقاضی پروتئین‌های دامی هستند تمایل انسان به پروتئین‌ها و نقش دام در تامین این پروتئین نقش دامپزشکی را برای ما پررنگ‌تر کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ویژه‌نامه‌ای توسط وزیر ابلاغ شده است که براساس آن کمیسیون‌هایی در حال شکل‌گیری می‌باشد که نیاز آموزش دامپزشکی کشور براساس آن برطرف خواهد شد.

 

 

برچسب ها: دامپزشکی،
نظر شما
ادامه