کد خبر: ۲۰۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

برای افزایش عملکرد بخش تحقیقات مؤسسه سرم‌سازی رازی، نیروهای متخصص بخش دامپزشکی با داشتن شرایط لازم جذب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در سومین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ که در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: بخش دامپزشکی به جای کنترل بیماری‌ها، نیازمند مدیریت بیماری‌ها است که برای انجام آن باید سیستم به‌درستی شناخته و پایش شود تا به سهولت بتوان با تحلیل سیستم، بیماری‌های موجود را همانند بخش نباتات مدیریت کرد.

اسکندر زند افزود: با توجه به گسترش تعریف دامپزشکی از مزرعه تا سفره و متنوع شدن غذا در سفره مردم، نقش دامپزشکان در کشور گسترده‌تر شده است که با توجه به افزایش تمایل مردم به زنجیره دوم غذایی (پروتئین)، این نقش در سال‌های آینده پررنگ‌تر نیز خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بخش تولیدی مؤسسه رازی در مقایسه با بخش تحقیقات پررنگ‌تر بود که برای تغییر این رویه، محققان کشور را در هشت بخش تحت پوشش این مؤسسه متمرکز کرده‌ایم تا در آینده نزدیک در این مؤسسه علاوه بر واحدهای تولیدی، پژوهشکده‌های انحصاری دامپزشکی نیز دیده شود. برای این منظور در سال‌های گذشته تعداد نیروهای متخصص و محقق بخش دامپزشکی در مؤسسه رازی جذب شد که این رویه در سال جاری نیز با جذب 15 تا 20 نفر نیروی PhD در حوزه دامپزشکی ادامه می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در فعالیت‌های پژوهشی دامپزشکی می‌توانند به سامانه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مراجعه و آمادگی خود را اعلام کنند.

زند تصریح کرد: این روند جذب نیرو در بخش تحقیقات و دامپزشکی و سایر حوزه‌ها در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: در بخش دامپزشکی نیز بر اساس قانون، نیازسنجی دانشگاه‌ها در حوزه دامپزشکی بر عهده ما گذاشته شده است، به همین منظور شیوه‌نامه‌ای تهیه شده و وزیر جهاد کشاورزی آن را ابلاغ کرده است تا برای دوره آینده متقاضیان تحصیل در این رشته بر اساس نیاز واقعی جذب شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
0
0
چرا قولی میدین که نمیتونین عمل کنین،همه دانشکده هارو میخواین تعطیل کنین؟چون الان هبچ استانی نیاز واقعی به دکتر دامپزشک نداره،مازادم داره،فقط لطف کنین شبانه هارو تعطیل کنین و دانشگاه ازاد هم همینطور شاید بشه تعدادو تعدیل کرد چون این دو عامل باعث وضع اسفناک دامپزشکی شده!از پول گذشتنم که سخته!!پس شورا و نیازسنجی کشکی بیشتر نیست!
نظر شما
ادامه