کد خبر: ۲۰۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 درصد از تولیدات تخم‌مرغ استان مرکزی صادر شده است.

دکتر علی رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار داشت: در سال جاری بیش از یک هزار و 100 میلیارد ریال در حوزه دام و طیور صادرات داشته‌ایم که این رقم در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

وی با ارائه گزارش عملکرد 10 ماه گذشته این سازمان بیان کرد: در این مدت 17 میلیون قطعه طیور در سطح استان کشتار شده و از 50 هزار واحد عرضه مواد پروتئینی بازدید شده است.

رئیس اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از 4 میلیون رأس دام سبک و سنگین علیه 11 بیماری مایه‌کوبی شده‌ است.

دکتر رضایی‌پور اظهار داشت: تعداد 252 هزار و 200 رأس دام سبک و سنگین با استفاده از 3 هزار لیتر سم تحت پوشش عملیات مبارزه با انگل‌های خارجی قرار گرفتند.

وی با اشاره به شناسایی دام‌های مبتلا به بیماری سل گاوی گفت: بیش از 20 هزار رأس گاو در 90 واحد گاوداری و 22 روستا آزمایش شدند که تعداد 44 رأس مبتلا شناسایی و روانه کشتارگاه شدند.

رئیس اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: 10 هزار و 721 قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری مایه کوبی شدند و دو مورد کانون بیماری هاری مشاهده و نمونه‌برداری شده است.

دکتر رضایی‌پور با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 145 هزار رأس دام سبک و سنگین کشتار شده است، تاکید کرد: میانگین تلفات دام و طیور در سال جاری به هفت درصد کاهش پیدا کرده است و این در حالی است که این رقم در سال گذشته 11 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 34 واحد داروخانه دامپزشکی و 42 مرکز درمانی دامپزشکی در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

رییس اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: همچنین 23 واحد خصوصی از جمله کارخانه تولید دارو، تولید مواد ضدعفونی‌کننده، تولید مکمل دارویی و غذایی، بسته‌بندی فرمالین و... در سطح استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند.

دکتر رضایی‌پور ادامه داد: 3.86 درصد از واحدهای دامی کل کشور در استان مرکزی مستقر هستند که 3.9 درصد شیر خام، 7 درصد از گوشت قرمز، 4.1 درصد از گوشت مرغ و 1.7 درصد عسل کل کشور را تولید و به بازارها روانه می‌کنند.

وی بیان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر نیز تمام مراکز فروش و عرضه ماهیان تزئینی شهر اراک به یک مرکز متمرکز واقع در خیابان آیت‌الله غفاری منتقل می‌شوند.

رئیس اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: تامین سلامت مواد غذایی با منشأ دامی در کشور یکی از مهم‌ترین وظیفه این سازمان است و بر اساس قانون به عنوان دستگاه متولی بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی و وظیفه نظارت و کنترل بهداشتی گوشت قرمز، سفید، ماهی و ... را بر عهده دارد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
0
0
salam;
دوست عزیز اگر چه جنابعالی پرتلاش و زحمت کش هستی،ولی از بیماری سل قافل نباشید.؟؟!!!! کارشناس
نظر شما
ادامه