کد خبر: ۲۰۲۶۰

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان تفت با بیان این که استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی شایعه‌ای بیش نیست، اظهار کرد: رشد سریع جوجه ‏‏های گوشتی به دلیل عوامل ژنتیکی و تغذیه‎‎ای است.

به گزارش یزدی نیوز،دکتر "نجیب الله محمدی" اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز جوجه‏‏ریزی قریب هفت میلیون قطعه جوجه در واحدهای پرورشی این شهرستان صورت پذیرفته که از این میزان نزدیک به شش میلیون و 758 هزار قطعه نیمچه گوشتی و قریب 137 هزار قطعه مربوط به سایر ماکیان شامل جوجه بوقلمون، شترمرغ و بلدرچین بوده است.

وی تصریح کرد: شهرستان تفت با داشتن 195 واحد مرغداری در استان بیشترین، تعداد جوجه‏‏ریزی را دارد و در نتیجه بیشترین تولید گوشت سفید را داراست.

محمدی این موفقیت مرهون ارتباط دو سویه مرغداران و کارشناسان دامپزشکی شهرستان تفت دانست و افزود: به همن دلیل با اجرای دقیق ضوابط بهداشتی و فنی دامپزشکی از نخستین مراحل حمل و جوجه‎‎ریزی و نیز در تمام مراحل پرورش و کشتار، بازدهی مناسب در تولید از نظر کمی و کیفی حاصل شده است.

این مقام مسئول در مورد روند پرورش طیور اظهار کرد: جوجه‎‎های یک روزه از کارخانه‏‏های جوجه‎‎کشی خریداری شده و سپس با اخذ مجوز بهداشتی حمل از سوی دامپزشکی به مرغداری منتقل می‏‏شود و در عرض 42 روز با رعایت برنامه‎‎های پرورشی، تغذیه‎‎ای و بهداشتی از وزن 42 گرم به وزن 2.5 کیلوگرم رسیده و به این صورت جوجه‎‎ها به مرغ سالم و قابل کشتار تبدیل می‏‏شوند.

وی تاکید کرد: استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی در ایران صورت نمی‌گیرد و خبرها و گفته‌ها در مورد وجود مرغ‌های هورمونی شایعه‌ای بیش نیست.

محمدی در پایان اضافه کرد: استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی از لحاظ اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و رشد بالای جوجه‎‎های گوشتی به علت عوامل ژنتیکی، تغذیه‌ای و بهداشتی این گله‌هاست.

 

 

برچسب ها: هورمون، مرغ،
نظر شما
ادامه