کد خبر: ۲۰۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

وزارت بهداشت هند اعلام کرد: 407 نفر از ابتدای امسال براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای H1N1 در هند جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش وزارت بهداشت هند حدود نیمی از این افراد در 10 روز نخست فوریه (بهمن) جان خود را از دست داده اند.

به گفته مقامات بهداشتی هند بیش از پنج هزار مورد ابتلا به این بیماری در هند گزارش شده است و دولت برای جلوگیری از گسترش این بیماری واکسیناسیون کارکنان بخش پزشکی که در تماس با بیماران هستند را آغاز کرده است.

کارشناسان بهداشتی از مردم و مبتلایان خواسته اند کمتر در مناطق شلوغ و پر ازدحام حاضر شوند.

شستشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک و تماس نداشتن دست آلوده با بینی، دهان و چشم از توصیه های کارشناسان بهداشتی به مردم برای جلوگیری ازابتلا به این بیماری است.

از سال 2009 سال شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی تاکنون بیش از چهار هزار نفر در هند براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به نظر می رسد با توجه به هزینه بالای درمان و وجود بیش از 300 میلیون نفر از جمعیت زیر خط فقر در این کشور که کمتر از یک دلار در روز درآمد دارند بر تعداد افراد فوت شده ناشی از این بیماری افزایش یابد.

این ویروس نخستین بار در سال 1918 میلادی در آمریکا شناخته شد و پس از یک دوره طولانی در آوریل 2009 دوباره این بیماری به نام انفلوآنزای نوع A یا خوکی یا فوق حاد پرندگان با شکل، قدرت و توانایی بیماری زایی متفاوت از گذشته در ایالات کالیفرنیای جنوبی از کشور آمریکا گزارش شد و پس از آن در کشورهای مکزیک، کانادا و اروپا مشاهده شد.

اگرچه این بیماری آنفلوآنزای خوکی نام گرفته ولی به معنای آن نیست که از خوک به انسان انتقال می یابد بلکه در آزمایش های به عمل آمده مشخص شد که تعدادی از ویروس های مشخص شده آن شبیه ژن های آنفلوآنزای ویروسی در خوک های شمال امریکا است.

قدرت بیماری زایی این ویروس سه برابر ویروس آنفلوآنزای معمولی بوده و بیشترین شیوع آن در فصل سرد از انسان به انسان منتقل می شود.

تب، سرفه، گلو درد، سردرد، لرز، کوفتگی عضلانی و در برخی از افراد اسهال و استفراغ از علائم آنفلوآنزای نوع آ (N1H1) است.

دوره انتقال این بیماری از یک تا هفت روز بعد از آغاز علائم بیماری و با داشتن تماس نزدیک صورت می گیرد.

معمولا قسمت فوقانی سیستم تنفسی را درگیر می کند و تنها در یک تا دو درصد می تواند منجر به مرگ شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
0
0
چرا بزرگش میکنید. در خبر قبلی با عنوان «مرگ یک ایرانی در اثر ابتلا به آنفلوانزای H1N1» آقای دکتر محمد مهدی گویا (رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت) در مورد فوت مرد مبتلا به آنفلوانزا در تهران این بیماری را یک بیماری فصلی تلقی کرد. حالا که به قول ایشون مهم نیست پس از تیتر خبرها جمع کنید
نظر شما
ادامه