کد خبر: ۲۰۲۸۶

مدیر کل دامپزشکی استان البرز از راه اندازی سامانه تریس با هدف تشخیص و ردیابی محموله ها و فرآورده های دامی و طیور در این استان خبرداد.

ˈدکتر سید اصغر برائی نژادˈ روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی این سامانه، سرنوشت محموله ها و فرآورده های خام دامی جابجا شده بین استانها به لحاظ بهداشتی و نحوه توزیع مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در سراسر کشور ایجاد شده، اظهار داشت: هرگونه جابجایی دام زنده، طیور، دارو و فرآورده های خام دامی در این سامانه درج می شود تا استفاده کنندگان از این محموله ها از محصول، محل تولید، کشتار و تاریخ تولید آن اطلاعات لازم را داشته باشند.

دکتربرائی نژاد گفت: پایه و اساس سامانه تریس برکد پستی واحد های دامی اعم از مرغداری، دامداری، کشتارگاه، فروشگاه و... بوده که براساس آن تمام اطلاعات واحدهای مذکور در این سامانه ثبت می شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی، بر روی هر محصول تولید شده اعم از مرغ، گوشت قرمز، ماهی، میگو و...ضمن درج کدپستی ، اطلاعات لازم در زمینه محل پرورش و تولید، محل کشتار، تاریخ کشتار، تاریخ بارگیری و ... درج می شود.

مدیرکل دامپزشکی البرز افزود: هر مشتری پس از خرید این محصولات می تواند با ارسال کدرهگیری به شماره پیامکی 30008903 تمام اطلاعات آن محصول را از طرف سامانه دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه درج اطلاعات دراین سامانه از ابتدای سال 94 برای تمام واحدها ی تولیدی الزامی است، بیان داشت: هم اکنون این سامانه فقط برای دام های زنده اعم از گاو، گوسفند، بز، اسب ، شترمرغ و مرغ فعال بوده وبه زودی تمام اطلاعات محصولات و فرآورده ها در آن به ثبت می رسد.

استان البرز دارای دو کشتارگاه دام، پنج کشتارگاه طیور، 40 واحد بسته بندی مواد غذایی، 250 واحد مرغداری اعم از گوشتی و تخم گذار و دو هزار دامداری سنتی و صنعتی است.

این استان دارای حدود 350 هزار واحد دامی است.

 

نظر شما
ادامه