کد خبر: ۲۰۲۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشتارگاه های کشور ایمنی و کیفیت لازم را نداشته و تعداد زیادی از کارگران شاغل در این مراکز در طول سالیان به دلیل ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام جان خود را از دست می دهند.

«دکتر محمد نبوی» روز شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان با محوریت بیماری تب مالت افزود: هم اکنون میزان شیوع بیماری تب مالت در کشور 19 هزار نفر است.

وی افزود: سازمان دامپزشکی برای معدوم سازی دام های مبتلا به تب مالت یک هزار و 500 میلیارد ریال به دامداران بدهکار است که این امر می تواند عدم همکاری دامداران برای تداوم این طرح را در پی داشته باشد.

نبوی با اشاره به کم تر شدن تحریم ها در رابطه با بحث تولید واکسیناسیون اضافه کرد: دو سال است که خطوط طراحی واکسن در کشور از کار افتاده و راکد است و برای واردات نیز مجوز صادر شده است اما به دلیل تحریم های بانکی این امر امکان پذیر نیست.

وی افزود: واکسن انسانی با سختی های مختلف در کشور تهیه می شود اما امید است که این روند نیز با برداشته شدن تحریم ها تسهیل شود.

وی به وضعیت استان همدان اشاره کرد و گفت: ابتلا به تب مالت در بین دام های استان همدان نیز چهار برابر میانگین کشوری است که این امر استان همدان را به یکی از استان های پرشیوع کشور تبدیل کرده است.

نبوی افزود:مصرف لبنیات و فرآورده های دامی غیر پاستوریزه اولین عامل انتقال بیماری تب مالت در کشور است.

وی با بیان اینکه بیشتر استان های غربی کشور نیز وضعیت مشابه استان همدان دارند ،ادامه داد: استان همدان پس از کردستان دومین استان پر شیوع کشور در بیماری تب مالت است.

وی اضافه کرد: اختصاص یارانه به لبنیات پاستوریزه و کاهش قیمت ها می تواند با ایجاد رغبت مردم به سمت مصرف اینگونه فرآورده ها میزان ابتلا از طریق خوراکی را کاهش دهد.

وی عنوان کرد: بزرگنمایی ها در رابطه با استفاده از روغن پالم و ممنوعیت استفاده از این روغن در لبنیات در افزایش قیمت این فرآورده ها بی تاثیر نبوده است.

370 هزار راس دام سنگین و یک میلیون و 360 هزار راس دام سبک در استان همدان وجود دارد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
0
چاره کار تنها پیوستن دامپزشکی به مجموعه وزارت بهداشت است وگرنه تا ابد وضع همین طور باقی
خواهد ماند
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
0
0
ما كه در كشتارگاه كار ميكرديم كه آقايان اداره بهداشت بخاطر چندتا مرغ پرونده بهداشتي مي ساختند،براي هر كارت بهداشتي ١٠ تومن مي گرفتند و كارت بهداشت مي ساختند.
آقايون اداره كار كه ماشالا!! مشاور كارفرما در مورد فرار از بيمه تشريف دارند.اين كارگران(بردگان) در لحظه ورود به كشتارگاه مرده هستند.فقط دامپزشكي مقصر نيست
نظر شما
ادامه